Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:54:43 GMT

مروری بر چند خبر کوتاه در استان فارس

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۲۶۸۰

مروری بر چند خبر کوتاه در استان فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی راستی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهری سپاه لامرد گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم سه پرونده قضایی دیگر با پیگیری و وساطت گروه جهادی احرار (آزادسازی زندانیان غیر عمد لامرد) و اعمال تخفیف توسط شاکیان مختومه شد.

او افزود: این گروه جهادی به همت جمعی از بسیجیان عزیز قریب به ده ماه است که با دریافت کد رسمی از سازمان بسیج سازندگی و زیر مجموعه حوزه بسیج شهری فعالیت خود را آغاز کرده است که تاکنون با همراهی مردم، مساعدت خیرین و همکاری مجموعه دادگستری شهرستان لامرد، موفق به رهایی ٢٢ زندانی از حبس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد قائدی مسئول گروه جهادی احرار نیز در این خصوص بیان داشت: در سه پرونده اخیر که منجر به رهایی ٣ نفر از همشهریان عزیزمان (دو آقا و یک خانم) از حبس شد جمعا مبلغ بیست میلیون تومان از طرف گروه جهادی احرار با مساعدت مردم و خیران پرداخت و مبلغ ٥۴ میلیون تومان نیز با وساطت این گروه جهادی از طرف شاکیان مورد بخشش قرار گرفت.

مرگ بانوی دارابی در برکه آب 

هادی کشاورز مدیر اورژانس داراب از غرق شدگی یک بانوی ۷۰ ساله از اهالی روستای چاگونی از توابع بخش رستاق بر اثر سقوط در برکه خبر داد.

او با بیان اینکه پس از تماس با این مرکز، به سرعت پرسنل پایگاه اورژانس تل بارگاه به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: نیروهای امدادی اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند اما به رغم یک ساعات اقدامات احیا قلبی و تلاش‌های تکنسین‌های اورژانس، این عملیات ناموفق بود و فرد حادثه دیده درگذشت.

افتتاح مسجد خیرساز در لامرد

حجت الاسلام شیخ علی حسین زاده امام جمعه شهرستان لامرد گفت: به مناسبت عید سعید غدیرخم مسجد امام سجاد (ع) در شهرستان لامرد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

او بیان کرد: این مسجد با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع شامل ۷۵۰ متر مربع شبستان و ۲۵۰ مترمربع خانه عالم، دفترانجمن بیماران کلیوی، مرکز نیکوکاری امام صادق (ص)، کتابخانه و پایگاه مقاومت توسط خیرین محلی برادران زائری ساخته شده است.

حجت الاسلام حسین زاده افزود: مسجد امام سجاد (مسجد بازار لامرد) ۵۰ سال قبل توسط حاج حسین صفرپور، پدر شهید غلامرضا صفرپور در محله تلخندق لامرد بنا شده بود.

توزیع گوشت قرمز بین نیازمندان بختگان

رئیس کمیته ره شهرستان بختگان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم خیران این شهرستان ۲۱ راس گوسفند به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی این شهرستان برای توزیع گوشت آن بین نیازمندان اهداء کردند.

بیات افزود: این گوسفندان در روز عید سعید غدیر در کشتارگاه شهر آباده طشک تحت نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان ذبح و مقدار ۴۰۰ کیلو گوشت بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

بهره برداری از تصفیه خانه کارخانه الکل اقلید

رئیس اداره صمت اقلید با اشاره به افتتاح مجهزترین تصفیه خانه کارخانجات الکل کشور در این شهرستان، گفت: این تصفیه خانه که با تکیه بر توان داخلی و بصورت دانش بنیان ساخته شده است انتشار بوی بد ناشی از گاز دی اکسید کربن و مشکلات زیست محیطی در این واحد تولید را بطور کلی مرتفع کرده است.

یزدانی افزود: این تصفیه خانه قابلیت تولید ۱۵ تُن ویناس برای ساخت کود آلی در شبانه روز، و روزانه ۵ تن گاز سی‌اودو خوراکی بصورت مایع و یخ خشک را دارد. یخ خشک تولید شده در این طرح، تنها یخ خشک ارگانیک تولید داخلی به شمار میرود.

او ادامه داد: با اجرای این طرح روزانه ۲۰۰ هزار لیتر آب که پیش از این بصورت پس آب باعث تخریب محیط زیست می‌شد بازیافت و به چرخه تولید بازخواهد گشت.

رئیس اداره صمت اقلید تصریح کرد: این طرح با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی اجرا شدهه و ظرفیت نیروی کار کارخانه الکل اقلید را از ۴۰ به ۷۲ نفر افزایش داده است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند فراشبند

رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان فراشبند گفت: به مناسبت دهه ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کمیته حضرت امام این شهرستان با کمک خیرین شهرستان با خرید ۴۰ سری جهیزیه کامل به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به آغاز زندگی مشترک نوعروسان تحت پوشش این سازمان کمک کرد.

قیومی افزود: هر سری جهیزیه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال شامل لوازم ضروری تشکیل زندگی است.

بهره برداری از کلینیک تخصصی امام جعفر صادق در اقلید

رئیس بیمارستان، ولی عصر اقلید گفت: به همت بنیاد خیریه مطفائیه کلینیک تخصصی امام جعفر صادق (ع) در اقلید ساخته شد و به بهره برداری رسید.

مُغانی نسب ادامه داد: این کلینیک در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، با زیربنای ۷۵۰ متر مربع و در دوطبقه ساخته شده است و در این مرکز ۱۷ پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف آماده ارائه خدمات به مراجه کنندگان خواهند بود.

او افزود: درمانگاه بیماری‌های غیرواگیر هم بخشی از این کلینیک است که همزمان جوابگوی مراجعان خواهد بود و بیماری‌های از جمله دیابت، سرطان، فشار خون و دیگر بیماری‌های غیرواگیر در این درمانگاه قابل تشخیص است.

مُغانی نسب بیان کرد: در کنار بنیاد خیریه مصطفائیه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک‌دستگاه ویدئو اندسکوپ، بیست عدد مانیتور و یکدستگاه دیس شوک به این درمانگاه اهداء کرده است.

در ساخت و تجهیز این کلینیک که یکی از مهمترین نیاز‌های مردم اقلید در بحث بهداشت و درمان است، بیش از ۴۰ میلیارد ریال از سوی خانواده خیرین، مرحوم حاج میرزامحمد تقی مصطفوی و مرحومه رباب مصطفوی، بنیان گذاران بنیاد خیریه مصطفائیه هزینه شده است.

هزینه جشن غدیر گراش صرف کمک به نیازمندان شد

عضو هیات امنای حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام گراش گفت: به دلیل شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت شهر گراش امکان برگزاری جشن روز عید غدیر محیا نبود؛ لذا مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون ریال هزینه این جشن به مجمع خیرین سلامت گراش اهداء شد.

محمودی افزود: این حرکت با هدف تامین کمک هزینه بیماران نیازمند و همچنین خرید اقلام بهداشتی انجام شده است.

توزیع ۱۹ سری جهیزیه و ۴ هزار پرس غذا 

رئیس کمیته امداد شهرستان خرم‌بید از توزیع ۱۹ سری جهیزیه و پخت ۴ هزار پرس غذا در عید سعید غدیر خبر داد.

کریمی افزود: همزمان با دهه امامت و عید سعید غدیرخم، به همت خیرین نیک اندیش، انجمن سنگ صفاشهر و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان خرم بید در یک اقدام خداپسندانه ۱۹ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهرستان خرم بید اهداء شد.

او عنوان کرد: این سری جهیزیه‌ها شامل یخچال، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، پنکه، اتو، جارو برقی، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، پتو، فرش، سرویس تفلون و چای ساز برقی به ارزش تقریبی معادل ۹ میلیارد ریال تهیه شده است که در راستای طرح حمایت ازدواج آسان تحویل زوج‌های جوان نیازمند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم بید یکی دیگر از ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز عید غدیر را اجرای طرح اطعام نیازمندان تحت عنوان اطعام علوی دانست و گفت: به همت سادات صفاشهر بیش از ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در ظهر و شام عید تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع بسته‌های معیشتی و ۳۰ هزار پرس غذا در داراب

با همت سپاه ناحیه داراب و خیران این شهرستان، ۹ سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی به ارزش هر جهیزیه ۳۰ میلیون تومان در قالب طرح ازدواج آسان به زوج‌های جوان اهداء شد.

همچنین تهیه ۱۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان شامل برنج، حبوبات، ماکارانی، روغن، رب گوجه و تهیه ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین محرومان از دیگر فعالیت‌های انجام شده به مناسبت عید غدیر است.

اعزام ۴۰ گروه جهادی جهت فعالیت‌های عمرانی و درمانی به مناطق محروم شهرستان داراب در دهه امامت و ولایت بخش دیگری از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود.

رها سازی یک بهله سارگپه در فیروز آباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد گفت: با تلاش نیرو‌های حفاظت محیط زیست شهرستان و چند تن از دوستداران طبیعت، سارگپه‌ای که آسیب دیده بود، پس از تیمار در روستای انارمهر این شهرستان رها سازی شد.

فتحی افزود: اهالی عملیات ساخت آبشخور به منظور تامین آب حیات وحش با سیصد متر کانال حفاری، لوله گذاری در روستای انارمهر شهرستان فیروزآبادنیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مروری بر خبر کوتاه استان فارس غرق شدگی آزادی زندانی شهرستان خرم بید بین نیازمندان مناسبت عید عید سعید غدیر میلیارد ریال بهره برداری کمیته امداد رئیس کمیته گروه جهادی تصفیه خانه سری جهیزیه هزار پرس عید غدیر ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ایراندوست بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه (س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملاً مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روزهای جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6093579

دیگر خبرها

  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت