Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراقی، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق روز جمعه در گفتگو با شبکه العربیه ادعا کرد که مواضع برخی گروه‌ها در داخل عراق در راستای منافع دولت این کشور نیست.

فواد حسین همچنین گفت: «نیازمند گفت‌وگو در داخل و خارج عراق برای سیطره بر این گروه‌ها هستیم».

وزیر خارجه عراق در بخشی دیگر از این گفتگو تأکید کرد که روابط میان ایالات متحده و ایران به صورت مستقیم بر عراق تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواد حسین پیش‌تر گفته بود که نیروهای امنیتی این کشور همچنان به برنامه‌های آموزشی و تجهیز تسلیحاتی از سوی آمریکا نیاز دارند.

وی با بیان این مطلب افزود: «ما امیدواریم نتایج گفتگوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد به نفع دو کشور باشد. ما بر ضرورت احترام کامل به حاکمیت عراق به طوری که تضمین کننده ثبات داخلی آن باشد و مانع از کشیده شدن بغداد به درگیری‌ها و تنش‌های منطقه‌ای باشد، تاکید می‌کنیم».

وزیر خارجه عراق با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش همچنان به لحاظ نظامی در عراق فعال است و برای مبارزه با این گروه تروریستی به همکاری بین المللی نیاز است، گفت: عراق پایبندی خود را به تقویت شراکت با آمریکا، کشوری که شریک اصلی در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش است، اعلام می‌دارد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عراق عراق فواد حسین وزیر خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟