Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نباید به کسب و کار مردم آسیب وارد شود افزود: بر اساس طرح مزبور نه مسدودسازی و نه محدودسازی کسب و کار رخ نخواهد داد، چون قرار است طرح صیانت از فضای مجازی با کارشناسی و معقولانه انجام شود.

وی اظهار داشت: فضای مجازی نیاز به ارزیابی و بررسی منطقی دارد و این خواسته نخبگان جامعه است و در هیچ کشوری فضای مجازی رها شده نیست بلکه به شکل منطقی بر آن نظارت می شود، اما این نظارت باید به شکلی باشد که ملاحظات و ابعاد مختلف را دربرگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس بیان کرد: زمینه اطلاع رسانی برای افکار عمومی در همه حوزه ها باید در فضای مجازی فراهم شود و دسترسی مردم به اطلاعات باید سهل و آسان باشد.

احمدپور فدکی گفت: از طرفی باید مراقب تخریب هایی که ممکن است از طرف استکبار جهانی و دشمنان از طریق فضای مجازی متوجه کشور شود، باشیم و به این منظور نیازمند کار کارشناسی با رعایت همه جوانب هستیم تا راهی معقول، که برای افکار عمومی هم قابل قبول باشد، پیدا شود.

به گزارش ایرنا طی روزهای گذشته انتشار برخی اخبار درباره بررسی طرحی با عنوان صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی خبرساز شده و واکنش های بسیاری را حتی در بین مسوولان بخش های مختلف کشور در پی داشته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تربت حیدریه رشتخوار فضای مجازی پروندهٔ خبری طرح مجلس یازدهم برای مدیریت فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تربت حیدریه رشتخوار مجلس شورای اسلامی تربت حیدریه رشتخوار فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج