Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۰ مرداد با رقابت وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز خواهد شد. مسابقاتی که همه علاقمندان و ایرانیان چشم به مدال‌های گوش‌شکسته‌ها دوخته‌اند.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ۵ نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد و مسابقات وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار می‌شود.

تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین مرتبه با ۲ فرنگی‌کار شامل محمد پذیرایی و حسین ملاقاسمی در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم حضور پیدا کرد که پذیرایی با کسب مدال برنز نخستین مدال‌آور کشتی فرنگی در المپیک بود. ملاقاسمی نیز در جایگاه ششم قرار گرفت.

۱۲ سال بعد رحیم علی‌آبادی در بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ مدال نقره گرفت. بعد از این نقره ۴۰ سال طول کشید تا کشتی فرنگی در المپیک یکبار دیگر صاحب مدال شود. در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که تیم ملی با سرمربیگری «محمد بنا» با ۳ مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی چشم‌ها را خیره ساخت. در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز سعید عبدولی و قاسم رضایی ۲ مدال برنز کسب کردند تا جمع همه مدال‌های المپیکی کشتی فرنگی به ۷ برسد. ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز؛ حال باید ببینیم که مدال المپیکی در توکیو بر سینه کدامیک از ۵ نماینده کشورمان نقش خواهد بست.

از نکات جالب می‌توان به حضور حمید سوریان در ۳ دوره بازی‌های المپیک اشاره کرد و ضمن آنکه ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در ۲ دوره بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو شبیه به هم بود.

نگاهی به عملکرد نمایندگان کشورمان در بازی‌های المپیک:

۱۹۶۰ رم (ایتالیا): محمد پذیرایی (برنز) و حسین ملاقاسمی (ششم مشترک).

۱۹۶۴ – توکیو (ژاپن): رسول میرمالک (ششم) و اصغر ذوقیان (هفتم مشترک).

۱۹۶۸ – مکزیکو (مکزیک): ایران نماینده‌ای نداشت.

۱۹۷۲ – مونیخ (آلمان‌غربی): رحیم علی‌آبادی (نقره).

۱۹۷۶ – مونترال (کانادا): مرادعلی شیرانی (ششم).

۱۹۸۸ – سئول (کره‌جنوبی): ایران نماینده‌ای نداشت.

۱۹۹۲ – بارسلونا (اسپانیا): رضا سیم‌خواه (ششم)، عبدالله چمن‌گلی (ششم) و حسن بابک (پنجم).

۱۹۹۶ – آتلانتا (ایالات متحده): احد پازاج (دوازدهم).

۲۰۰۰ – سیدنی (استرالیا): ایران نماینده‌ای نداشت

۲۰۰۴ – آتن (یونان): سجاد برزی (چهارم).

۲۰۰۸ – پکن (چین): حمید سوریان (پنجم)، علی محمدی (یازدهم)، سامان طهماسبی (یازدهم) و مسعود هاشم‌زاده (پانزدهم).

۲۰۱۲  لندن (انگلیس): سعید عبدولی، امید نوروزی (طلا) ،بشیر باباجان‌زاده، حمید سوریان (طلا)، قاسم رضایی (طلا) و حبیب‌الله اخلاقی.

۲۰۱۶ ریو ( برزیل): سعید عبدولی (برنز)، بشیر باباجان‌زاده (دهم)، حمید سوریان (دهم)، امید نوروزی (دهم)، قاسم رضایی (برنز) و حبیب‌الله اخلاقی (هفتم).

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو کشتی فرنگی قاسم رضایی حمید سوریان المپیک توکیو حمید سوریان قاسم رضایی کشتی فرنگی محمد بنا بازی های المپیک حمید سوریان قاسم رضایی کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی این کشتی گیر پرافتخار باشد که چندین طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکراتشان را شروع کردند.

این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سالها کنار کائل ساندرسون (قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک شکست خورد. او دو کشتی را به آرون بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازبماند.

با توجه به بالا رفتن سن دیوید تیلور رقیب سنتی حسن یزدانی، به نظر باید او را از این به بعد در کنار تشک کشتی ببینیم و هدایت تیم کشتی اوکلاهاما می‌تواند اولین حضور تیلور در کسوت مربیگری باشد.

انتهای پیام

کد خبر: 1229491 برچسب‌ها کشتی آزاد

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز