Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:44:54 GMT

دستاورد حضور فصیحی در المپیک چه بود؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۵۸۰

دستاورد حضور فصیحی در المپیک چه بود؟

دونده ۱۰۰ متر بانوان کشورمان که سهمیه المپیک را به عنوان هدیه دریافت کرده بود،‌ نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و به رکورد خودش هم نزدیک نشد.

به گزارش مشرق،‌ مسابقات دوومیدانی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در حالی از روز گذشته آغاز شد که ایران یک نماینده در بخش بانوان به نام فرزانه فصیحی داشت که در دور پیش مقدماتی به مقدماتی رسید و در این مرحله در دسته خود نفر آخر شد و نتوانست به نیمه نهایی صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی که نه با سهمیه مستقیم بلکه از طریق سهمیه یونیورسالیتی المپیک را هدیه گرفته بود، در مرحله پیش مقدماتی رکورد ۱۱.۷۶ را ثبت کرد، اما در دور مقدماتی رکورد ۱۱.۷۹ ثانیه را ثبت کرد که نمایش ضعیفی بود.

با نتایج به دست آمده سوال مهم این است که دستاورد حضور فصیحی در المپیک توکیو چه بود؟ دونده‌ای که حتی به رکورد شخصی خود هم نزدیک شد و اتفاقی را در المپیک رقم نزد، اما چرا در این حد از او در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی قهرمان سازی می‌شود؟ نسبت واقعیت فنی این دونده که شکست و ناکامی آشکار بود، با این هیاهوها چیست؟

تیمور غیاثی، پیشکسوت دوومیدانی در مورد عملکرد فصیحی در این رقابت‌ها می گوید: واقعیت ماجرا این بود که فدراسیون جهانی برای توسعه دوومیدانی در کشورهای ضعیف‌تر سهمیه‌هایی را در نظر می‌گیرد تا قبل از دور مقدماتی حضور داشته باشند. به ایران هم این سهمیه رسیده بود، اما به شایستگی توزیع نشد و با کارهایی که کیهانی، رئیس سابق فدراسیون در کمیته ملی المپیک انجام داد، نام فصیحی رد شد؛ در حالی که همه کارشناسان معتقد بودند باید ریحانه مبینی رکورددار پرش طول اعزام می‌شد.

وی ادامه داد: در این قضیه رئیس فدراسیون اصلا در جریان نبود و از نظر من یک خیانت صورت گرفت. من از کسی ترسی ندارم و واقعیت ها را می‌گویم. ما از همه چیز اطلاع داریم و اگر نگوییم، وجدانمان راحت نمی‌شود.

غیاثی با اشاره به اینکه اسطوره سازی از این دونده مشخص است که از کجا نشات می‌گیرد، عنوان کرد:کسانی که قبلا با کیهانی کار می‌کردند، این اتفاقات را رقم می‌زنند و برای بالا بردن نام او همه کاری می‌کنند. تخصص فصیحی در دوی  ۶۰ متر داخل سالن است و رکورد ۱۱.۷۹ در ۱۰۰ متر به درد نمی‌خورد. 

 هر دونده بانویی که از ایران اعزام می‌شد، قطعا نمی‌توانست نتیجه خوبی بگیرد، اما آیا در این کار چیزی که به صلاح دوومیدانی ایران بود، در نظر گرفته شد؟ ریحانه مبینی مبینی از لحاظ سن و سال به مراتب جوانتر از فصیحی است. اینکه چه مسائلی در اعلام نام این دونده ۱۰۰ متر دخیل بوده را باید مسئولان کمیته ملی المپیک پاسخگو بدهند اما نتایج نشان می دهد که این اعزام،‌غیرکارشناسی و موجب هدر رفت سرمایه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو المپیک توکیو فرزانه فصیحی المپیک المپیک 2020 ژاپن دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران هفته گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. مسابقات لیگ ملت‌ها آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه در المپیک پاریس است.

پائز صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تشریح برنامه هایش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می خواهیم مهمترین اتفاق را رقم بزنیم

پائز در ابتدای این نشست خبری گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را شروع کردم، همکاری نزدیک با مرادی دارم که این موضوع اهمیت زیادی دارد. ما با قلب و عشق تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم در این تابستان به مهمترین اتفاق که آن هم کسب سهمیه المپیک است، برسیم.

متن صحبت های سرمربی تیم ملی والیبال در این خبر کامل می شود...

کد خبر 6090201 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم