Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:13:26 GMT

وضعیت فوق بحرانی کووید ۱۹ در قشم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۶۷۶

وضعیت فوق بحرانی کووید ۱۹ در قشم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصری جمعه شب در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه هنوز عده‌ای با رفتار و شرایط قبل از کرونا فعالیت و زندگی می‌کنند و حاضر به همراهی برای تغییر سبک زندگی در جهت کنترل و کاهش عوارض ویروس کرونا نشدند.

او با اعلام رسمی تصمیم ستاد کرونا برای ممنوعیت سفر به قشم، از مردم این شهرستان برای تغییر وضعیت بحرانی کرونایی درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس ستاد مدیریت کرونا تصریح کرد: برای تغییر وضعیت این شهرستان، همه کسانی که به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی معتقدند باید پای کار بیایند و در زمینه اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی با ستاد کرونا همراهی کنند.

وی با اعلام اینکه متاسفانه هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا و داغدار شدن خانواده‌ها بواسطه از دست دادن جان عزیزانشان هستیم، افزود: متاسفانه در چنین شرایط سختی هنوز تعدادی بی توجه به هشدارها بدون ماسک و رعایت سایر شیوه نامه‌ها در تدارک سفر و ادامه شیوه زندگی در شرایط غیر کرونایی هستند.

نصری ادامه داد: افرادی همچنان بی توجه به هشدارهای عمومی، رنج و درد اطرافیان، ایثار بخش بهداشت و درمان، همدلی صنوف و بازاریان، تلاش گروه‌های مردمی برای کمک به کنترل کرونا و تامین احتیاجات بیمارستانی، سبک زندگی معمولی گذشته را پیشه خود کرده اند.

فرماندار قشم تصریح کرد: رفتارهای غیر مسئولانه این عده، مشکلات شهرستان در زمینه ویروس کرونا را چند برابر کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم ضمن قدردانی از تشکیل گروه های داوطلب همیار، از مردم خواست با دادن آموزش‌های مورد نیاز به اطرافیان خود در حوزه مسایل بهداشت کرونایی، بدون تعارف از ارائه خدمت به افراد بی توجه به دستورالعمل ها، خودداری و آنها را به مراجع قانونی معرفی کنند.

نصری تاکید کرد: مردم درصورت مشاهده کوچکترین علایم مربوط به کرونا ضمن رعایت قرنطینه هر چه زودتر به پزشک مراجعه، از خود درمانی پرهیز کرده، مانع پیش روی ویروس و درگیری بیشتر سیستم ایمنی خود و انتقال به دیگران شوند.

نصری به صراحت اعلام کرد: شرایط امروز شهرستان در حوزه کرونایی، ویژه و خاص است و شبانه روز برای تهیه ملزومات و تامین و تقویت کادر بیمارستانی مناسب تلاش می کنیم.

شایان ذکر است روز گذشته در پی فاجعه ای بی سابقه آمار فوتی‌های کرونایی این شهرستان به عدد ۹ رسید و قشم را در صدر آمار مرگ استان هرمزگان قرار داد.

بی توجهی به دستورالعمل های ستاد کرونا، زنگ خطری است که در صورت ادامه دادن آن امکان بروز فجایعی بیش از این برای قشم دور از ذهن نیست.

کد خبر 5269159

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا نصری فرمانداری قشم ویروس کرونا دلتای هندی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان اردبیل ایلام شیوع کرونا شیراز غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تشکیل می‌شود، افزود: دبیران ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر درادارات باید وظایف خودرا به درستی انجام دهند تا موانع و مشکلات دستگاه‌های ذیربط رفع شود.
امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه ذاتی و همگانی است، افزود: ترویج فرضیه امر به معروف در جامعه و برخورد با منکرات از ناهنجاری‌ها اجتماعی پیشگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران