Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@22:32:50 GMT

پایان زورگیری «خفاش های کله زرد » !

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۸۷۶

پایان زورگیری «خفاش های کله زرد » !



اعضای یک باند مخوف زورگیری که با ورود شبانه به منازل مردم اخاذی می‌کردند، با تلاش دو ماهه نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت مشهد در حالی به دام افتادند که چندین قبضه کلت جنگی و شمشیر از آنان کشف و ضبط شد.

به گزارش خراسان، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد از حدود دو ماه قبل به اخباری دست یافتند که نشان می داد تعدادی از اوباش سابقه‌دار، پس از آزادی از زندان، باند خطرناکی را تشکیل داده اند و به صورت مسلحانه از مردم زورگیری و اخاذی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بررسی برخی پرونده های موجود در مراکز انتظامی نیز بیانگر آن بود که اعضای این باند افرادی را که در حاشیه شهر از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بودند ،شناسایی می کردند و سپس شبانه به منازل آن ها هجوم می بردند. آنان با استفاده از شمشیر یا کلت جنگی پدر خانواده را در حضور همسر و فرزندانش کتک می زدند و تهدید می کردند که باید مبالغ ده‌ها میلیونی را به شماره حسابی واریز کنند که در اختیارش می گذاشتند.

سرکرده باند «خفاش های مسلح» که به «کله زرد» معروف است طعمه زخمی را همچنین تهدید می کرد که اگر فقط طی سه روز پول درخواستی را به حساب مذکور واریز نکند دیگر رنگ همسر و فرزندانش را نخواهد دید! گزارش خراسان حاکی است، با جمع آوری این اطلاعات و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) گروه تخصصی از نیروهای ورزیده پلیس اطلاعات و امنیت وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند. آنان پس از دو ماه رصدهای اطلاعاتی، به نتایجی رسیدند که اعضای باند «خفاش های کله زرد» با یک برنامه ریزی حساب شده، پاتوق های محل اختفای خودشان را مدام تغییر می دهند و حتی برای آن که شناسایی نشوند از تلفن همراه نیز به هیچ وجه استفاده نمی کنند.

گزارش خراسان حاکی است، نیروهای انتظامی که زیرنظر مستقیم رئیس پلیس مشهد، عملیات شناسایی زورگیران خطرناک را ادامه می‌دادند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد اعضای باند چند روز قبل و در ساعت 4 بامداد در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد وارد منزل مردی میان سال شده اند و با زخمی کردن پدر خانواده از وی خواسته اند تا مبلغ 70 میلیون تومان را به حساب آن ها واریز کند. با این اطلاعات نیروهای کارآزموده پلیس در پوشش های مبدل وارد عملیات شدند و طی چند ساعت 3 عضو باند «کله زرد» را به دام انداختند.

با بررسی های مقدماتی پلیس مشخص شد که اعضای این باند سوابق شرارت از قبیل آتش زدن عمومی واحد صنفی، تخریب خودرو، شیشه های منازل، ورود به عنف و سرقت را در کارنامه سیاه خود دارند. به همین دلیل تحقیقات پلیس به صورت ویژه ادامه یافت و چندین قبضه شمشیر و کلت جنگی نیز از مخفیگاه خفاشان مسلح کشف و ضبط شد.

براساس گزارش خراسان، با انتشار خبر دستگیری «کله زرد» و همدستانش در شهرک‌های حاشیه شهر، تاکنون 9 تن از شهروندانی که طعمه زورگیری اعضای این باند شده بودند با مراجعه به پلیس از آن ها شکایت کردند. بررسی های تخصصی از متهمان سابقه دار که بین 30 تا 35 ساله هستند همچنان ادامه دارد.

سجادپور

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، گفت: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ درج شده در برگه انتشار یافته جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا؛ چندی پیش و در فضای مجازی اخباری مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله با عنوان صورت هزینه درمان بیمه دی و بیمارستان رضوی که حاوی اطلاعات بیماران بود انتشار یافت و حواشی‌ای را ایجاد کرده بود. در متنی که به همراه تصویر اطلاعات بیمار منتشر شده بود، آمده بود: «برای پرینت‌های حسابداری کاغذ یک‌رو سفید خریدم، ۹۰۰هزار تومان، ۳۵ کیلو کاغذ باطله. شوکه شدم وقتی دیدم همه کاغذها اطلاعات بیماران یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های مشهده!!! حریم خصوصی مریض چه‌قدر بی‌ارزشه؟ از اطلاعات دقیق بیماری تا شماره ملی و آدرس کاربر، پزشک.»

در همین راستا و باتوجه به حساسیت موضوع، ایسنا با مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت‌وگویی انجام داد.

دکتر محسن محور، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، اظهار کرد: بخشی از پرونده بیمارانی که بستری می‌شوند، در بیمارستان مانده و بخشی دیگر به بیمه‌ها ارجاع می‌شود. آنچه در بیمارستان می‌ماند، باید حداقل ۱۰ سال در محل بیمارستان بایگانی شود و پس از این مدت امحای این اسناد تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اسناد مثل IVF و اسناد نگهداری جنین سال‌ها در بیمارستان بماند، یادآور شد: ما حق امحای این پرونده‌ها را نیز نداریم.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه آن برگه به هیچ وجه از بیمارستان رضوی خارج نشده است، گفت: بیمارستان رضوی یکی از بیمارستان‌های پرهزینه کشور است؛ هزینه این بیمارستان فقط در اسفندماه ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. بیمارستان رضوی در حال ساخت یک مرکز ناباروری بوده و برای این مرکز چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ما در دهه کرامت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد؛ بنابراین بیمارستان رضوی با این هزینه‌کرد بالا آنقدر مشکل ندارد که بخواهد کاغذ را به صورت کیلویی بفروشد.

محور ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، خاطر نشان کرد: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ این برگه جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیمه دی نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، تصریح کرد: در این راستا نیز به جهت روشن شدن کامل وضعیت جلسه‌ای با بیمه دی خواهیم داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند