Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:10:41 GMT

فروش بالگردهای نظامی به آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۳۹۱۹

فروش بالگردهای نظامی به آمریکا

خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا با قرارداد ۳.۴ میلیارد دلاری فروش بالگردهای نظامی به اسرائیل موافقت کرد.

این خبرگزاری انگلیسی از واشنگتن گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) اعلام کرد که فروش بالقوه ۱۸ فروند بالگرد سنگین  CH -۵۳K به اسرائیل در معامله ای به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قرارداد شامل موتورها ، سیستم های ناوبری ، سلاح ، تجهیزات پشتیبانی ، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی خواهد بود. شرکت لاکهید مارتین و جنرال الکتریک پیمانکاران اصلی این قرارداد هستند.
بر اساس گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد است و برای منافع ملی آمریکا بسیار ضروری است که به اسرائیل کمک کند تا بتواند یک قدرت دفاعی قوی و آماده داشته باشد.
رویترز نوشت به رغم تأیید وزارت خارجه، این اعلان نشان نمی دهد که قرارداد امضا شده یا مذاکرات به پایان رسیده است.
پیش از این نیز، روزنامه واشنگتن پست در ماه آوریل اعلام کرده بود دولت جو بایدن با امکان فروش ۷۳۵ میلیون دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل موافقت کرد.
قراردادهای نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی در حالی است که طبق اعلام دبیرکل سازمان ملل، از اول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل ۲۱ فلسطینی از جمله ۶ پسر را کشته و ۱۶۶۲ فلسطینی دیگر از جمله ۱۸۵ کودک (۷ دختر و ۱۷۸ پسر) و ۲۱ زن را مجروح کردند.
مقامات رژیم صهیونیستی همچنین در این مدت، ۱۰۱۵ منزل فلسطینیان را تخریب کرده اند. این تخریب ها در ماه رمضان سال ۲۰۲۰، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بیش از سه برابر افزایش یافت. چنین اقداماتی منجر به جابجایی ۱۲۵۵ فلسطینی شد که اکثریت آنها زنان (۲۹۶) و کودکان (۶ نفر از جمله ۳۰۵ دختر) بودند. در ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ نیز رژیم اسرائیل روستای فلسطینی حومسا الفوقا را برای پنجمین بار بطور کامل تخریب کرد.
رژیم صهیونیستی در حمله ۱۱ روزه خود به غزه در ماه می ۲۰۲۱، بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی را نابود کرد و طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، تخمین زده می شود ۱۶۲۵۰ واحد مسکونی نیز تا حدی آسیب دیده اند و امکانات و زیرساختهای آب و بهداشت، ۵۸ تأسیسات آموزشی، ۹ بیمارستان و ۱۹ مرکز بهداشت نیز آسیب دیده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واشنگتن وزارت خارجه دلار وزارت امور خارجه واشنگتن پست دولت رژیم صهیونیستی ماه رمضان زنان کودکان غزه بیمارستان رژیم صهیونیستی وزارت خارجه امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای آمریکایی، با یادآوری به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم اشتباه نگرفتن محکومیت کشتار غزه با یهودستیزی تأکید کرد.

سندرز خطاب به نتانیاهو گفت: گفتن اینکه کابینه شما ۳۴۰۰۰ نفر را در ۶ ماه کشته است نه یهودستیزی است و نه حمایت از جنبش حماس.

وی افزود: محکوم کردن تخریب دانشگاه‌ها و مدارس غزه توسط کابینه نتانیاهو و محروم کردن ۶۲۵۰۰۰ نفر از آنها از تحصیل، یهودستیزی نیست.

وی گفت: اینکه می‌گوییم زیرساخت‌های غزه، سیستم بهداشتی آن و ۲۲۱ هزار خانه را ویران کردید، یهودی ستیزی نیست.

سندرز دو روز پیش گفت آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد دیگر جنگ علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها است.

سندرز در سخنرانی خود در کنگره برای تصویب کمک‌های خارجی از جمله کمک نظامی به اسرائیل توضیح داد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تصادف یا اشتباه جنگی نیست، بلکه یک سیاست حساب شده است که بیش از ۶ ماه است که به طور سیستماتیک اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به این حقایق نگاه کرد و به این نتیجه نرسید که سیاست کابینه اسرائیل با هدف تبدیل غزه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بوده است و این همان چیزی است که در واقعیت رخ می‌دهد.

این سناتور آمریکایی همچنین از همدستی آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت که جنگ غزه جنگ اسرائیل و آمریکا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر بمب‌ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده اسرائیل در غزه توسط کشور ما با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا میلیارد‌ها دلار به کابینه نتانیاهو می‌دهد که مرز‌های غزه را می‌بندد و مانع از رسیدن مواد غذایی و پزشکی به محرومان می‌شود.

دیگر خبرها

  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت