Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزشبنه ایرنا، طالبی افزود:یکی از بزرگترین افتخاراتم در این مسوولیت، پیگیری تکمیل راه آهن یزد-اقلید بود؛ طرحی که پس از شروع در سال٩٠، کم‌کم به محاق فراموشی رفت اما در سفر رییس جمهوری در آبان٩٨، به عنوان بزرگترین مطالبه عمرانی مطرح و با نگاه ویژه آقای روحانی  تامین ۴۵٠ میلیارد تومان اعتبار آن  صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد :تاکید رییس جمهوری بر ضرورت تکمیل طرح تا پایان دولت در کنار پیگیری هاو حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی باعث شد تا در مدت ۲ سال حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یابد و پنجشنبه هفته گذشته به عنوان بزرگترین طرح ریلی دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد. 
طالبی از همه کسانی که در این مسیر انجام وظیفه کردند از جمله شرکت زیرساخت ها،قرارگاه خاتم‌ الانبیا(ص) و حوزه معاونت عمرانی استانداری که نقش موثری در پیگیری این پروژه ایفا کردند، تشکر  کرد.

وی گفت: از استانداران قبلی و بویژه محمدرضا فلاح‌زاده که در شروع این پروژه نقش موثری داشتند تشکر کنم و در این ایام که به دلیل کرونا بستر است برای او سلامتی آرزو می کنم. 

راه آهن مسیر یزد به اقلید فارس به عنوان بزرگترین طرح ریلی کشور پنجشنبه هفتم مرداد ماه به مناسبت عید سعید غدیرخم از طریق ویدیو کنفرانس با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، خط یادشده یکی از بزرگترین طرح های عمرانی استان یزد است، ارتباط یزد با  فارس که یکی از مناطق پرجمعیت کشور با ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و علمی ایران است برای نخستین بار از طریق خط ریلی برقرار شد.

 این طرح ملی به طول ۲۷۰ کیلومتر از مصوبه های سفر مقام معظم رهبری است که ۲۴۵ کیلومتر آن در استان  یزد و بقیه در حوزه استحفاظی فارس قرار دارد و برای بهره برداری از آن ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه  و برای ۸۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است. 

راه آهن یزد - اقلید با هدف جابه جایی مسافر و همچنین بار و کالا و تکمیل مثلث گردشگری مرکز ایران در استان های یزد، شیراز و  اصفهان ایجاد شد  و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تُن بار را دارد.

با افتتاح این طرح ایستگاه اقلید به حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور تبدیل شده است و مسیر ریلی شیراز تا مشهد ۳۱۱ کیلومتر کوتاه تر می شود، در طول مسیر این طرح تقاطع های مختلفی بر روی محورهای یزد - بندرعباس،  یزد - خاتم ، یزد - ابرکوه ، ابرکوه - سورمق و آزاد راه اصفهان - شیراز  ساخته شده است.

حدود یک هزار کیلومتر خط‌ راه آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در  استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به منطقه یزد است و بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از استان یزد عبور می‌کند.

برچسب‌ها افتتاح طرح یزد محمدعلی طالبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح یزد محمدعلی طالبی افتتاح طرح یزد محمدعلی طالبی بهره برداری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر

استاندار بوشهر از استخدام ۲۰۲ نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به عمران روستاها می‌شود اظهار داشت: در این راستا اعتبار عمران روستایی از حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با اشاره به استقرار دهیاری در روستاها خاطرنشان کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری است.

استاندار بوشهر از صدور مجوز استخدام نیروی جدید در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز بکارگیری و استخدام 202 نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شد.

محمدی‌زاده افزود: این نیروها قرار است با تخصص‌های مختلف از جمله کارشناس امور اداری و فناوری اطلاعات، مسئول فنی، عمرانی و خدمات روستایی، کارشناس حقوقی‌ و امور قراردادها، امور مالی، خدمات روستایی، کارشناس اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچنین آتش‌نشان، راننده و کارگر خدماتی در دهیاری استان مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه آخرین بکارگیری نیرو در دهیاری‌های استان مربوط به سال 1398 بوده است افزود: بکارگیری نیروهای متخصص و تازه نفس تاثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستانشین استان بوشهر خواهد داشت.

استاندار با قدردانی از خدمات و فعالیت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف روستایی درخور تحسین است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران