Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:02:00 GMT

بعد از قهرمانی جهان در غم فرو رفتیم!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۰۵۷

بعد از قهرمانی جهان در غم فرو رفتیم!

ایسنا/خوزستان سرمربی تیم پاورلیفتینگ ملی‌حفاری با اشاره به تبعیض فدراسیون در نحوه اهدای جوایز به تیم قهرمان و نایب قهرمان جام باشگاه‌های جهان، گفت: به جای اینکه بعد از قهرمانی خوشحال باشیم، در غم فرو رفتیم و همه ناراحت بودیم.

رضا حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی‌حفاری در جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی ارومیه برگزا شد، اظهار کرد: سطح مسابقات واقعا بالا بود و ما را شگفت‌زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی‌حفاری با اختلاف یک امتیاز توانست به این مقام ارزشمند برسد و این نشان از رقابت نزدیک تیم‌های داخلی و خارجی بود. تیم اوکراین و حتی ترکیه قوی پا به مسابقات گذاشته بودند.

وی افزود: ما می‌توانستیم به مدال طلای بیشتری برسیم اما کمی بدشانسی آوریم؛ در وزن ۶۶ کیلوگرم روی مدال طلا حساب باز کرده بودیم که به عنوان دومی رسیدیم. در مجموع عملکرد ورزشکاران ما خوب بود و شاهد رقابت قشنگی بودیم. تعداد تیم‌ها هشت تیم بود ولی واقعا کیفیت مسابقات عالی بود. حتی تیم ناشناخته‌ای از  ترکیه در مسابقات حاضر شده بود که واقعا همه را مات و مبهوت کرد. همه از مسابقات لذت بردند و طی چند سال گذشته چنین مسابقاتی را از نظر سطح کیفی در پاورلیفتینگ ایران و حتی آسیا نداشتیم. جای چنین رقابت‌هایی در این رشته خالی بود و امیدوارم فدراسیون جهانی و آسیا در برگزاری این رقابت‌ها مداومت داشته باشند. در هر صورت این رقابت‌ها، فصل جدیدی را به روی این رشته باز کرد.

سرمربی تیم پاورلیفتینگ ملی‌حفاری در ادامه نیز با انتقاد به نحوه پرداخت پاداش به تیم قهرمان و نایب‌قهرمان در مسابقات باشگاه‌های جهان و تبعیض صورت گرفته شده، گفت: طبق جوایز تعیین شده مقرر شده بود که به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ هزار دلار بدهند ولی متاسفانه مسئولان فدراسیون به تعهدات خود در قبال تیم قهرمان عمل نکردند و تنها در قبال تیم اوکراین متعهد بودند؛ در ابتدا قرار بود جوایز به صورت دلاری باشد که تبدیل به یورو شد و بعد هم بخشی از جایزه نقدی ما را به خاطر این که از بازیکن‌مان تست دوپینگ گرفته شد، نگه داشتند که این موضوع تمام اعضای تیم ملی‌حفاری را بهت زده کرد و به جای اینکه بعد از قهرمانی خوشحال باشیم در غم فرو رفتیم و همه ناراحت بودیم.

وی افزود: البته آقای قاسمی رییس هیات بدنسازی و پاورلیفتینگ خوزستان، عباس مولا مدیرفنی تیم و خود من بسیار تلاش داشتیم تا حق بازیکنان را بگیریم. حتی در ابتدا می‌خواستند تمام مبلغ جایزه را نگه دارند تا جواب تست دوپینگ بازیکن‌مان آماده شود اما با رایزنی‌هایی که داشتیم، بخشی را نگه داشتند. اگر قبل از مسابقات این موضوع را می‌گفتند، بهتر بود. اما گله ما این است که تبعیض قائل شدند و در حالی که بازیکن تیم اوکراین هم تست دوپینگ داده است اما جایزه نقدی تیم اوکراین به عنوان تیم دوم، به صورت کامل پرداخت شد و به آن‌ها اعلام کردند اگر تست بازیکن‌شان مثبت بود در مسابقات جهانی مهرماه، بخشی از جایزه‌شان گرفته خواهد شد. به هر حال این، دلیل قانع‌کننده برای تبعیض میان تیم قهرمان و نایب قهرمان نیست.

حسین‌پور عنوان کرد: بازیکنان ما در شرایط کرونایی و اقتصادی با چنگ و دندان خودشان را برای حضور در این مسابقات در سطح آمادگی لازم نگه داشتند و بعد از جا به جایی بیش از ۱۰ تن وزنه و کسب عنوان قهرمانی، با بی‌مهری مسئولان فدراسیون مواجه شدند و جایزه خود را کامل نگرفتند و جالب است که هیچ کسی هم پاسخگو نیست. ورزشکاران ما چنان از نوع رفتار و تبعیض فدراسیون ناراحت هستند که حتی عنوان کردند که ورزش را کنار می‌گذارند. آن‌ها می‌خواستند بعد از قهرمانی و سختی‌های فراوانی که در این مسیر کشیدند با دست پر، کنار خانواده‌هایشان بروند اما حالا واقعا ناراحت هستند.

وی با قدردانی از محمدنیا مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری و قاسمی رییس هیات خوزستان، ادامه داد: امیدوارم قول‌هایی که مسئولان باشگاه ملی‌حفاری دادند، محقق شود تا ورزشکاران ما کمی وضعیت روحی‌شان بهتر شود. از آقای نصیرزاده رییس فدراسیون نیز که طی چندماه مدیریت خود در فدراسیون روند رو به رشد داشته است، تشکر می‌کنم و امیدوارم جوایز تیم ما نیز به صورت کامل اهدا شود. تنها خواسته ما این بود که با تیم حفاری هم مثل تیم اوکراین برخورد می‌شد که نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان پاورلیفتینگ باشگاه ملی حفاری اهواز بعد از قهرمانی تیم اوکراین تیم قهرمان ملی حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش نشانی اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین المللی از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از مدیریت شهری اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که آقای ستایش مربی من و از هیمالیانوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های بنده داشت.

این قهرمان یخ نوردی جهان با بیان اینکه من یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه بسیار زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

مقدس زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 6097194

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد