Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:19:58 GMT

توزیع بیش از 86هزار تن نهاده بین دامداران مازندرانی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۲۹۶

توزیع بیش از 86هزار تن نهاده بین دامداران مازندرانی

مسعود احمدی‌حاجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: برای استمرار تولید و حمایت از فعالان بخش تولیدات دامی استان، ۴ ماهه اول امسال ۸۹ هزار و ۶۸۶ تن انواع نهاده‌های دامی شامل ۲۸ هزار و ۱۳۷ تن سبوس، ۲۱ هزار و ۴۶۱ تن جو، ۱۰ هزار و ۳۱۴ تن ذرت و ۲۹ هزار و ۷۴۴ تن کنستانتره بین دامداران استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مقدار خوراک دام یارانه‌دار، ظرفیت خوبی برای حفظ تولید در استان است، افزود:  نظارت بر روند توزیع نهاده توسط شرکت‌های تعاونی دامداران ضروری است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وجود ۱۰۹ شرکت تعاونی که ۶۲ شرکت زیر مجموعه اتحادیه دامداران و ۴۷ شرکت زیر مجموعه اتحادیه صنعت دامپروری استان است، گفت: این شرکت ها موظف به تکمیل لیست‌های توزیع نهاده به دامداران و تحویل به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان ها برای پایش و راستی آزمایی هستند.

وی بیان کرد: برای حمایت از دامداران از ابتدای امسال تاکنون، ۳۲ هزار و ۷۱۸ تن خوراک آماده دام بین دامداران مازندرانی توزیع شد.

احمدی‌حاجی با بیان اینکه استفاده از خوراک آماده موجب بهبود تغذیه دام و در نتیجه بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی می‌شود، افزود: به همین منظور 14 کارخانه خوراک دام در استان مشغول تولید کنسانتره دامی هستند که با تخصیص نهاده‌های خام شامل ذرت، جو، سویا و سبوس یارانه‌دار، اقدام به تولید خوراک آماده برای توزیع بین دامداران می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اکیپ بازرسی استان برای بازدید و نمونه‌برداری از خوراک آماده تولیدی توسط کارخانجات خوراک دام تشکیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: نهاده های دامی خوراک دام بین دامداران تولیدات دامی خوراک آماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • آغاز آزمون سراسری از فردا
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران