Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین که دارای بالغ بر ۹۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی است واز مسیر سد طالقان تا دشت قزوین امتداد دارد، علی رغم رونق چشمگیر کشاورزی در استان، خطراتی را نیز به همراه داشته که مهمترین آن‌ها غرق شدگی افراد در کانال اصلی و شاخه‌های فرعی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تمام تبلیغاتی که در رسانه و فضای مجازی انجام گرفته، متاسفانه همچنان شاهد آمار بالای غرق شدگی در کانال‌ها، رودخانه ها، سد‌ها و استخر‌های کشاورزی استان هستیم که این موضوع هر ساله در فصل تابستان مشکلات و خسارات عدیده‌ای را به بار می‌آورد.

مهدیخانی ادامه داد:مقرر شده است تا شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی شبکه آبیاری دشت قزوین و نیز رودخانه‌های استان، همکاری حد اکثری را با دستگاه‌های امدادی، منجمله آتش نشانی و هلال احمر داشته باشد و با تشکیل تیم‌های تخصصی و بازدید از مسیر کانال ها، نقاط حادثه خیز شناسایی و مسیر‌ها زون بندی و کد گذاری شود تا بتوان امداد رسانی را با سرعت بیشتری انجام داد.
وی افزود: با توجه به افزایش آمار غرق شدگی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی باید علاوه بر شناسایی استخر‌های غیر مجاز، استخرداران را موظف به ایمن سازی استخر‌ها و تعبیه طناب و تیوپ جهت نجات افراد در حال غرق شدن کند.
مهدیخانی پس از اشاره به لزوم انعقاد تفاهم نامه با هیات غریق نجات استان جهت همکاری در مواقع خاص، از رسانه ملی خواست تا با ساختن مستند‌هایی در این حوزه، افکار عمومی را نسبت به خطرات موجود در شنای نا آگاهانه در رودخانه ها، سد‌ها و کانالها، حساس کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران نقاط حادثه خیز دشت قزوین دشت قزوین استخر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر چهارشنبه در بازدید از کانال‌های آبیاری و زهکشی سطح بخش آبپخش اظهار کرد: کانال آبیاری کربلایی حسینی روستای چهار برج پس از اتمام آبیاری نخیلات این روستا و در شهریور ماه لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: ورودی کانال آبیاری روستای بنار سلیمانی نیز به زودی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان تعریض می‌شود.

وی گفت: کانال آبیاری چغندر که نخیلات روستاهای بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی را تحت پوشش خود دارد طی هفته‌های آتی و قبل از ورود آب به این کانال لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش عنوان کرد: لوله‌گذاری کانال زهکشی دشتی اسماعیل خانی نیاز به اعتبار حدود ۲ میلیارد تومانی دارد و نیازمند طرح در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تخصیص اعتبار لازم است.

کد خبر 6087896

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد