Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق در جمع عده‌ای از مردم شیراز با ذکر حدیث ثقلین از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) اظهار داشت: چه می شود که امروز می بینیم جوامع اسلامی درگیر انحرافات و تفرقه افکنی متفاوت است؟ علت آن عدم توجه به همین سفارش پیامبر است،  پیامبر فرمود به هر دو گوهر گرانبها با هم تمسک شود اینکه کسی بگوید قرآن برای ما کافی است و ما نیازی به  عترت و معصومین و نیازی به واسطه نداریم، این اول گمراهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این نگاه که قرآن و عترت باید در کنار هم، جامعه نسبت به آن نگاه مثبت و نگاه منجی گرایانه داشته باشد با تدبیر آیت الله دژکام تولیت محترم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی و نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس شورایی تحت عنوان شورای قرآن و عترت در استان فارس در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد و کار خودش را از ابتدای امسال آغاز کرد.

حجت‌الاسلام حدائق بیان کرد: اصلی‌ترین هدف این شورا یکپارچه کردن همه فعالیت های فرهنگی است که در دستگاه‌های  مختلف به صورت جزیره‌ای توسط افراد متعددی انجام می‌شود، یک عده در مسئله قرآن کار می‌کنند، عده دیگر در مسئله عترت کار می کنند یک تعداد از دستگاه ها مردمی و بخشی دولتی هستند بنابراین یکپارچه کردن و یک دست کردن اینها به حرکت جامعه به سمت رستگاری کمک می‌کند.

عضو شورای قرآن و عترت فارس تاکید کرد: تدبیری که پشت این مسئله بود این است که همه فعالیت‌ها قرار است یکدست شود پس با همین درایت در ابتدای دهه مهدویت امسال که به مناسبت ولادت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله العظم، امام زمان هر روز دهه مهدویت را به دستور مقام معظم رهبری به نام خاصی نام‌گذاری می‌شود و پژوهش‌ها  و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی حول محور همان هدف فعالیت شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در دهه مهدویت، تجربه بسیار خوبی حاصل شد دستگاه‌ها تقریباً همراهی کردند و با کمک یکدیگر فعالیت ها به نحو شایسته اتفاق افتاد اما برنامه فصل بعدی در رابطه با شورای قرآن و عترت، ساماندهی به برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی بود که به صورت جزیره‌ای سه شنبه های مهدوی چندین سال است در کشور آغاز به کار کرده است.

حدائق گفت: هر کسی به اندازه توانش برنامه ای در سه شنبه‌های مهدوی یا به خانوادگی یا به صورت محله ای یا در محله، مسجد و مدرسه خودش این برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی را دنبال می‌کند و پیگیر هستند.

عضو شورای قرآن و عترت فارس اظهار داشت: ساماندهی و تجمیع همه این برنامه ها حول محور یک مجموعه واحد که چند فایده دارد و کمترین فایده آن جلوگیری از آسیب ها است، اولویتی جدی است.

وی افزود: شما می دانید در مسئله مهدویت، آسیب‌های زیادی جامعه را فرا می‌گیرد افراد یا با ادعای منجی‌گرایی یا با ادعای ارتباط با امام زمان در رده‌های مختلف در پست‌های مختلف در لباس های مختلف گاهی اوقات به فریب مردم اقدام می کنند بنابراین جلوگیری از این آسیب جز با یکی کردن این برنامه ها حول محور یک مجموعه واحد میسر نیست.

حدائق خاطرنشان کرد: این برنامه‌های سه شنبه‌های مهدوی در چند مجموعه به صورت یکپارچه درآمد با دستور آیت الله دژکام و درخواست شده از همه کسانی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و دنبال می‌کنند بیایند برنامه‌ها را تجمیع کنند.

عضو شورای قرآن و عترت فارس بیان کرد: در این راستا سامانه‌هایی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی معرفی شده است تا مردم بتوانند اطلاعات خودشان را ثبت کنند و اگر نیاز به مبلغ و استاد داشتند، برای آنها اعزام بشود و هم در کلاس هایی که برای سرشاخه‌های این فعالیت‌ها تشکیل می‌شود برای جلوگیری از آسیب ها بتوانند شرکت کنند.

وی اظهار داشت: در برنامه بعدی شورای قرآن و عترت رسیدیم به دهه امامت که اولین اتفاقی که در این ایام افتاد برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر بود و یک عده از کسانی که حائز شرایط بودند از آنها آزمون‌هایی گرفته شد و بعدا از به عنوان مربی در مباحث غدیر از آنها استفاده شود که این دوره تخصصی توسط بنیاد غدیر و با تدریس حجت الاسلام و المسلمین شفیعی سروستانی، آیت الله صدیقی، آیت الله ملک حسینی و جمع دیگری از اساتید به سامان رسید.

حدائق بیان کرد: دومین برنامه‌ای که توسط شورای قرآن و عترت و بنیاد غدیر دنبال شد، هشتمین جشنواره شعر غدیر بود که بالغ بر هزار شعر در رثای امیرالمومنین و عید غدیر سروده شد و این آثار توسط مجموعه اداره کل ارشاد جمع‌آوری و داوری خواهد شد.

عضو شورای قرآن و عترت استان فارس با اشاره به موج گسترده اطعام غدیر در فارس گفت: شما مستحضرید که هفته گذشته عزیزان در ستاد نماز جمعه اعلام کردند که قرار است 110 هزار پرس غذا را تهیه و در روز غدیر در سطح استان توزیع کنند که اطلاع دارید که آنچه توسط بنیاد غدیر و ستاد نماز جمعه و مجموعه‌ای که همکاری کردند اعلام شد بالغ بر 400 هزار پرس غذا در ایام عید غدیر پخت شد و به نیابت از همه خیرین و به نیت سلامتی وجود مقدس امام زمان بین نیازمندان تقسیم و توزیع شد که این از برنامه های مهم ایام بود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژه برنامه های این ایام، با توجه به تعطیلی دروس در حوزه های علمیه درخواست شد از مبلغین و اساتید حوزه های علمیه که این بزرگواران تفسیر خطبه غدیر را  در مساجد، محله ها و در هر موقعیت دیگر داشته باشند.

حدائق خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این ایام دنبال شد، ویژه برنامه 10 شب آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی بود که هر شب یکی از خطبا و بزرگان با موضوعی به مناسبت عید غدیر برنامه را دنبال کردند همچنین یکی از برنامه‌هایی که در این ایام به صورت ویژه دنبال شد، ازدواج آسان با همکاری عزیزان ما در سپاه فجر استان فارس به خصوص سردار بوعلی عزیزان بود.

وی بیان کرد: در دهه ولایت، بالغ بر 12 هزار بسته معیشتی در حومه شهر شیراز و بین نیازمندان اطراف شیراز توزیع شد که این بسته های معیشتی در این ایام که به لحاظ شرایط اقتصادی و شرایط معیشتی استان و بلکه کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، نشان دهنده همت والای مردم و لبیک گفتن به فرامین مقام معظم رهبری بود از زمانی که مقام معظم رهبری فرمان وحدت و همدلی را صادر کردند.

حدائق با اشاره به تاکید بر انفاق در آموزه‌های دینی ما گفت: اگر خانواده‌تان محتاج است سراغ نیازمندان خانواده بروید و از آنها دستگیری کنید، اگر هر کسی به اندازه خودش و به میزان توان خودش کمک می‌کرد و از نیازمندان دستگیری می‌کرد، شرایط جامعه ما نبود، یک نفر که می‌خواهد کمک بکند می بینیم کجاها دنبال کار خیر می گردد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فعالیتهای فرهنگی بسته معیشتی اطعام غدیر دهه ولایت سه شنبه های مهدوی استان فارس فعالیت ها برنامه ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم

به گزارش خبرنگار مهر، شهروز کیانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اندیشه ورز نهاوند و هدف از تشکیل این جلسه لبیک به ندای مقام معظم رهبری و تأکید ایشان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۹۰ تاکنون به «ازدواج جوانان و راه‌های تسهیل آن» و «فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به‌سمت پیری جمعیت» است افزود: اندیشه ورزان جوانی جمعیت ریل گذاری می‌کند برای ستاد جوانی جمعیت و باید بنا بر وجود صاحبنظران در این جلسات باشند.

وی با اشاره به موضوع جلسه «سقط جنین» اظهار داشت: سقط جنین، به معنای پایان یافتن بارداری در هر مرحله‌ای است که زندگی نوزاد در جریان است و شبکه بهداشت و درمان باید در این زمینه نیروهای خود را در خط مقدم نگه دارد و دستگاه‌های دیگر نیز پای کار باشند.

وی افزود: همچنین شبکه بهداشت و اصناف نیز در خصوص جایگاه‌های خرید و فروش داروهای سقط بازرسی‌هایی از داروخانه‌ها و عطاری‌ها و… داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار با اشاره به اینکه کارها باید عملیاتی و کارشناسی شده انجام شوند گفت: همه ی اعضای جلسه اندیشه ورز جوانی جمعیت پای کار باشند و مصوبات این جلسه باید کاربردی و خروجی آن باید در شهرستان مشهود باشد.

کد خبر 6097418

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد