Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@05:08:34 GMT

موج جدید گرانی گاز

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۴۵۹۱

موج جدید گرانی گاز

قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا به دلیل عرضه محدودتر و تولید کمتر در اروپا و صادرات کمتر از سوی روسیه، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش قدس آنلاین روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت‌ها، پیش بینی کرد کمبود عرضه در هفته های آینده شدیدتر خواهد شد.

در اروپا قیمت گاز طبیعی برای نخستین بار به ۴۰ یورو به ازای هر وات ساعت صعود کرده است و قیمت گاز در انگلیس به بالاترین رکورد در ۱۶ سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قیمت معادل ۱۴ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش (mmBtu) است. در آسیا قیمتهای گاز به ۱۵ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسیده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند وضعیت قیمت ممکن است بدتر شود. تام مارزک مانسر در شرکت مشاوره ICIS به فایننشیال تایمز گفت: از نظر عرضه بیشتر گاز طبیعی در سطح جهانی گزینه های زیادی وجود ندارند. روسیه واقعا تنها منبع موجود برای عرضه است اما نمی دانیم چه زمانی عرضه بیشتر ممکن است آغاز شود. بنابراین معامله گران سراسر جهان از ژاپن گرفته تا برزیل نظاره قیمتهای اروپایی را شروع کرده اند.

تقاضا برای گاز طبیعی در سطح جهانی بهبود پیدا کرده است و روند احیای اقتصادی تنها عامل آن نبوده است. به عنوان مثال در برزیل به دلیل خشکسالی که ظرفیت تولید نیروی برق آبی این کشور را کاهش داده است، واردات گاز طبیعی مایع (LNG)  به رکورد بالایی رسیده است. در اروپا زمستان طولانی باعث خالی شدن مخازن گاز شده و این مخازن هنوز دوباره پر نشده اند. در آسیا احیای اقتصادی قوی به همراه اوج گیری تقاضای فصلی در طول تابستان، قیمتها را بسیار بالاتر برده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برای بعضی این خبر خوبی است. صادرات LNG آمریکا در نیمه اول سال میلادی جاری به طور میانگین ۹.۶ میلیارد فوت مکعب در روز بود که رکورد بالایی جدیدی محسوب می شود. آسیا بزرگترین مقصد صادرات LNG آمریکا از ژانویه تا ماه مه سال ۲۰۲۱ بوده و طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۴۶ درصد سهم از کل صادرات LNG این کشور داشته است. پس از آسیا، اروپا با ۳۷ درصد سهم، دومین مقصد بزرگ صادرات LNG آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت گاز گاز طبيعي آسیا اروپا تقاضا برای گاز طبیعی گاز طبیعی صادرات LNG

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد