Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدعلی طالبی در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کشور، شرایط استان یزد در حوزه آموزش و پرورش را رو به تعالی توصیف کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش بدون کمترین دغدغه نسبت به مباحث و مسائل سیاسی، این مقطع حساس در حوزه تعلیم و تربیت را با موفقیت پشت سر می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با اشاره به اهتمام دولت برای ازسرگیری حضوری آموزش مدارس افزود: روسای آموزش و پرورش با انرژی و انگیزه کامل، وظایف و مسئولیت‌های خود را دنبال کرده و هماهنگی‌ و برنامه ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بررسی دقیق اطلس و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان‌ها و توسعه آن‌ها است، تصریح کرد: توجه به این حوزه باید به صورت عمیق و نه به صورت شعاری باشد تا منجر به رشد تکنسین‌ها در حوزه تعلیم و تربیت شود.

طالبی به تضاد بین دو موضوع نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری در استان و کمبود نیروی کار در برخی از کارخانه‌ها و واحدها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی که برخی از واحدها و کارخانه‌های استان به دلیل کمبود نیروی کار در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و برای تامین نیروی فنی باید از نیروی دیگر استان‌ها استفاده کنند، استان یزد دارای نرخ بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است.

استاندار با بیان اینکه بخش زیادی از آمار بیکاری یزد به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان است، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار استان، اکثرا در رشته‌هایی تحصیل کرده اند که اگر فرصت‌های شغلی بسیاری نیز برای نیروهای دانشگاهی ایجاد کنیم، نمی‌توانند جذب بازار اشتغال شوند یا اساسا از تخصص کافی برای جذب در بازار اشتغال بخش خصوصی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص برای بعضی از رشته‌ها در استان، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

46

کد خبر 1540288

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می‌کنند و با توجه به تدابیر اتخاذ شده چالش این حوزه در سال تحصیلی آینده کاهش خواهد داشت.

حسین مولوی ۶ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه معلم همچنان مورد اعتمادترین قشر در نظرسنجی ها اعلام شده است اظهار کرد: در سه سال اخیر در کشور و استان مرکزی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال قرار است مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع آوری شوند.

وی در خصوص برنامه های هفته مقام معلم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در سطح استان مرکزی تدریس می کنند، افزود: در هفته معلم بزرگداشت مقام معلم در تماس مدارس از سوی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک ویژه برنامه تحت عنوان "معرفی معلم ماندگار" بیان کرد: در این برنامه معلمانی که ویژگی شاخص و بارزی دارند معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همچنین در این هفته جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان‌ یک حرکت نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های شاخص این هفته در استان می توان به تقدیر از ۴۵ معلم نمونه منطقه ای و سه معلم استانی، دیدار معلمان نمونه با رییس جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه و... اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می کنند، به نظر می رسد با توجه به تدابیر اتخاذ شده در  ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نداشته باشیم‌ و چالش این حوزه کاهش خواهد داشت چراکه تقویم کاری به جلو حرکت کرده و استخدام های ویژه انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند