Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: مراحل نهایی بیمارستان هزار تختخوابی را داریم.این بیمارستان را می توان بزرگترین بیمارستان تاریخ ایران گفت که آماده افتتاح است.پیش بینی که برای واکسن داشتیم الان یک قدم جلوتر هستیم.در زمینه تخت های بیمارستانی و تجهیزات و در کنار آن واکسن،کار ما در دنیا کار قابل قبولی هست.تا امروز مشکلی در خصوص تخت بیمارستانی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا،حجت الاسلام دکتر حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: از آغاز داستان که پایان سال ۹۸ بود، همه هفته ها ستاد کرونا به صورت منظم برگزار شد که این اتصال بسیار به ما کمک کرد. چون بالاترین مرجع تصمیم گیرنده مسائل مربوط به کرونا ستاد ملی بود اهداف ما بسیار خوب پیش رفت.

وی افزود: مجموعا در این ۷۸ جلسه ۵۷۳ مصوبه را گذراندیم که همه مصوبات ابلاغ و اجرا شد.این جلسه جز نهادسازهای نظام بود.این نهاد از طریق شورای امنیت ملی مورد تصویب قرار گرفت و مقام معظم رهبری آن را تایید کردند و اختیارات آن را  برابر با اختیارات شورای امنیت ملی قرار دادند.

رییس جمهور ادامه داد: در ستاد ملی کرونا هم نیروهای مسلح و هم قوای دیگر حضور داشتند و جلسه تنها برای قوه مجریه نبود.از صدا و سیما هم در همه جلسات حضور داشت. این هماهنگی و همفکری که بین سه قوه و مقامات لشکری و کشوری بود تقریبا ترکیبی از شورای امنیت ملی بود.تصمیمات در این جلسه به موقع و سریع انجام شد.

روحانی گفت: تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده و در کمیته ها بحث و بررسی کردیم.در چندین رده این تصمیمات پخته می شد.تصمیمی نمی بینیم که بر خلاف اصول علمی و روندی که در جهان وجود دارد باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی در اوایل ویروس اظهار کرد: در آغاز چاره ای نداشتیم جز اینکه بر توان داخلی خود تکیه بکنیم.در دارو و ماسک کسی حاضر نبود ما را یاری کند.تجهیزات پزشکی که نیاز داشتیم کسی حاضر نبود به ما بدهد و همه از توان داخلی خودمان بود که موفق هم عمل کردیم.

وی افزود: در بحث پروتکل ها موفق عمل کردیم در مواد شوینده هیچ کمبودی نداشتیم و در ماسک هم بسیار سریع در اختیار مردم قرار گرفت.آنجایی که نیاز به ارز بود هم با وجود تحریم بانک مرکزی خوب عمل کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سپاه ارتش و ناجا برای اجرای مصوبات بسیار کمک کردند، گفت: همه یاری کردند تا امروز به این نقطه برسیم. البته بی مشکل نبودیم. افکار عمومی مسائلی که مطرح می شد،دوگانه ای که درست می شد همه از مشکلات بود که اولین دوگانگی بین علم و دین بود که بسیار هم خطرناک بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: علم در کنار دین است و وحی در کنار یافته های علمی است و باید از همه بیانات علمی بهره برداری کنیم.در رفع این دوگانگی، بیان و عمل مقام معظم رهبری به صحنه آمدند.یک مرجع نبود که بخواهد این دوگانگی را ایجاد کند بلکه از سمتی از افرادی در سطوح پایین بود.دوگانگی بعدی در حوزه بهداشتی بود که سلامت در اولویت و معیشت هم مهم بود.همه تولیدگرها و کارخانه جات ما یک روز هم تعطیل نشد،تمام خدمات از حمل و نقل تا انرژی در چارچوب پروتکل ها در کشور انجام می گرفت.

وی متذکر شد: مشاغل های خاص و سفرهایی در شرایط خاص تعطیل می شد اما از این دوگانگی هم عبور کردیم.آیین های دینی و مذهبی را هم اجازه ندادیم دوگانگی ایجاد کند و مناسک را با رعایت پروتکل ها اجرا کردیم.در بحث آموزش مسائل زیادی داشتیم که فضای مجازی و سیستم ارتباطات کمک کرد و دیدیم آموزش میلیون ها دانش آموز و دانشجو در سراسر کشور انجام گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: سر واکسن یک دوگانگی درست شد که آیا واکسن خارجی یا ایرانی که این را هم رفع کردیم.در داخل با همه توان کمک کردیم واکسن تولید کنیم در عین حال از خارج هم وارد کردیم.واکسن زدن با نزدن قابل مقایسه نیست،الان یکی از موفقیت های ما در دولت دوازدهم واکسن و نوع مدیریت در بحث کرونا است.

روحانی خاطرنشان کرد: اختلاف دو دو دستگی ایجاد نشد و همه در یک مسیر حرکت کردند.صدا واحد بود.همه یاری کرده و به صحنه آمدند تا بتوانیم با این ویروس خطرناک مبارزه و مقابله کنیم.در این هشت سال در بهداشت و درمان کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته و بسیار خوشحالم در این یک سال و نیم موفق شدیم ۱۳ هزار تخت بیمارستانی و ویژه را اضافه کنیم.همین امروز عصر نزدیک ۲ هزار تخت افتتاح می کنیم.

وی همچنین گفت: مراحل نهایی بیمارستان هزار تختخوابی را داریم.این بیمارستان را می توان بزرگترین بیمارستان تاریخ ایران گفت که آماده افتتاح است.پیش بینی که برای واکسن داشتیم الان یک قدم جلوتر هستیم.در زمینه تخت های بیمارستانی و تجهیزات و در کنار آن واکسن،کار ما در دنیا کار قابل قبولی هست.تا امروز مشکلی در خصوص تخت بیمارستانی نداشتیم.

رئیس جمهور گفت: مدافعین سلامت ما فداکاری بزرگی را در این شرایط بسیار سخت انجام دادند.از ملت ایران تشکر میکنم که با درخواست های ما همراهی می کردند. ایستادگی مدافعان سلامت ما به عنوان یک نقطه بارز در تاریخ ما ثبت شده است که در شرایط سخت در این یکسال و نیم پشت سر هم آمدند و پذیرای بیماران بودند و فداکاری کردند.

وی عنوان داشت: دومین نکته همبستگی همه نیروها و نهادها و مردم در این زمینه بود.مردم عزیز ما بدانند عامل اصلی حفاظت در برابر این بیماری اجرای پروتکل ها است حتی اگر واکسن زده باشند.اصول بهداشتی باید مراعات شود تا زمانی که ۷۵ درصد جامعه ما واکسن زده باشند و دنیا هم به اطمینان کامل رسیده باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی شورای امنیت مقام معظم رهبری امنیت ملی نیروهای مسلح صدا و سیما جهان ویروس دارو ماسک ارز بانک مرکزی مشکلات دین سلامت حمل و نقل انرژی فضای مجازی دانش آموز دانشجو دولت بهداشت و درمان ایران بیمارستان ملت ایران جامعه روحانی ستاد ملی کرونا تاریخ ایران رئیس جمهور پروتکل ها هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن