Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهوری، تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را بر پایه اصول علمی و خرد جمعی ارزیابی کرد و گفت: هر هفته تصمیماتی که احساس می‌کردیم ضروری است اتخاذ می‌کردیم و مجموعا در این ۷۸ جلسه، ۵۷۳ مصوبه را تصویب کردیم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: امروز هفتاد و هشتمین و آخرین جلسه ستاد ملی کرونا در دولت دوازدهم بود که مصادف با روز میلاد با سعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم که از برکت روح بلند پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) مردم ما در مسیر صحت و سلامت قرار بگیرند و شر این ویروس به زودی از سر مردم و همه مردم جهان کوتاه شود.

وی افزود: از آغاز کرونا در پایان سال ۹۸ که ستاد ملی کرونا شروع شد و هر هفته جلسات منظمی داشتیم و خدا توفیق داد در این جلسات مباحثی که قبلاً در کمیته‌ها محل بحث و بررسی قرار گرفته بود مطرح و تصمیم گیری شود. این جلسه به جلسات برخط ستاد استانی یعنی همه استانداران و همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر خط متصب بود و این برخط بودن به ما در هماهنگی‌ها خیلی کمک می‌کرد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: اگر این اتصال نبود ایجاد هماهنگی در سراسر کشور ساده نبود اما چون بالاترین مرجع تصمیم گیر مقابله با کرونا ستاد ملی بود ضرورت داشت نکاتی که مورد نظر آنها بود مطرح می‌کردند و این اتصال و هماهنگی برای رسیدن به اهداف بسیار ما را یاری و کمک می‌کرد.

وی گفت: در هر هفته تصمیماتی که احساس می‌کردیم ضروری است اتخاذ می‌کردیم و مجموعاً در این ۷۸ جلسه ۵۷۳ مصوبه را گذراندیم. این مصوبات همگی ابلاغ و اجرا شده است و اهتمام این بوده است. این جلسه جزو نهادسازی‌های نظام بود. نظام ما از آغاز درگیری با این ویروس احساس کرد که یک نهاد جدیدی را برای اینکه بتواند با این ویروس مبارزه کند نیاز دارد. این نهاد از طریق شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد. رهبر معظم انقلاب آن را تایید کردند.

رییس جمهوری اختیارات جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا را مساوی اختیارات شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد و یادآور شد: کمتر اتفاق می‌افتد که این گونه باشد البته مواردی را داشتیم مثلاً در ماجرای عراق در ۲۰۰۳، شورای عالی امنیت ملی مصوباتی را در دبیرخانه تصویب کرد. این مورد جزو آن مواردی بود که در طول یکسال و نیم این جلسات تشکیل شد. در این جلسه نیروهای مسلح و قوای دیگر حضور داشتند. این جلسه قوه اجرایی و نیروهای مسلح و از طرف قوه قضاییه دادستان کل شرکت می‌کرد و از طرف مجلس شورای اسلامی نماینده آنها بود و از صدا و سیما در همه جلسات رییس صدا و سیما بود و این هماهنگی و همفکری که بین سه قوه و مقامات لشکری و کشوری بود تقریباً شبیه ترکیب خود شورای عالی امنیت ملی داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: بسیار این نهادسازی درست و به موقع و دقیق و سریع انجام شد. کرونا در روز آخر بهمن سال ۹۸ وارد ایران شد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی سوم اسفند بود و فوری تصمیمات اتخاذ شد. در کنار آن کمیته‌های مختلفی تشکیل شد. ۷۸ جلسه ستاد ملی دو همین تعداد جلسه هم با روسای کمیته‌ها داشتیم.

تکمیل می‌شود…

منبع: ایرنا

کد خبر 510968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی دولت مصوبات ستاد کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس رئیس جمهور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی امنیت ملی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت