Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:52:13 GMT

افت شدید شاخص اصلی سهام در بازار بورس توکیو

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۵۱۱

افت شدید شاخص اصلی سهام در بازار بورس توکیو

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه خبری "ان. اچ. کی" ژاپن، میانگین نیککی روز جمعه در سطح ۲۷ هزار و ۲۸۳ واحد بسته شد که نسبت به پایان روز پنجشنبه ۱.۸ درصد یا ۴۹۸ واحد پایین تر است.

تحلیل گران می گویند پس از تصمیم دولت مبنی بر این که مناطق بیشتری را تحت وضعیت اضطراری کرونا قرار دهد و برخی محدودیت ها را تمدید کند، نگرانی ها نسبت به چشم انداز اقتصادی در میان سرمایه گذاران در حال افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ژاپن روز جمعه تصمیم گرفت که در سه استان مجاور توکیو، سایتاما، چیبا و کاناگاوا و همچنین در استان اوساکا نیز وضعیت اضطراری برقرار کند.

در حال حاضر در توکیو و اوکیناوا وضعیت اضطراری برقرار است.

دولت تصمیم گرفت که در استان های هوکایدو، ایشیکاوا، هیوگو، کیوتو و فوکوئوکا هم محدودیت های متمرکزی را برقرار کند.

هر دو اقدام دولت از ۲ تا ۳۱ ماه اوت اجرا خواهند شد. اعلام وضعیت اضطراری برای توکیو و اوکیناوا نیز تا پایان ماه اوت تمدید خواهد شد.

بنا به اعلام دولت کلانشهر توکیو، روز جمعه ابتلای ۳۳۰۰ نفر دیگر به ویروس کرونا در پایتخت تایید شد.

این سومین روز پیاپی بود که تعداد مبتلایان در توکیو از ۳۰۰۰ نفر فراتر می رفت. بدین ترتیب، این تعداد پس از عده مبتلایان روز پنجشنبه که سه هزار و ۸۶۵ نفر بود، بالاترین تعداد روزانه تاکنون است.

تعداد مبتلایان روز گذشته /جمعه/ یک هزار و ۹۴۱ تن نسبت به جمعه گذشته بیشتر است. این افزایش حاکی از گسترش سریع ویروس کرونا است.

از سوی دیگر کمیته برگزار کننده المپیک توکیو می گوید نتیجه آزمایش کرونا ۲۷ نفر دیگر از ورزشکاران و دست اندکاران المپیک مثبت شده است.

این کمیته روز گذشته اعلام کرد ۳ ورزشکار خارجی در میان این افراد هستند و ۲ نفر از آنها از جمله یک ورزشکار آمریکایی دو و میدانی در دهکده المپیک اقامت داشته اند.

از روز یکم ژوئیه که این کمیته ثبت موارد ابتلا را آغاز کرد، تعداد روزانه مبتلایان روز جمعه بالاترین تعداد بوده و از تعداد بی‌سابقه روز پنجشنبه بیشتر است.

در کل، نتیجه آزمایش کرونای ۲۲۰ نفر از ورزشکاران و دست اندرکاران المپیک مثبت بوده است.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها ویروس کرونا توکیو ژاپن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا توکیو ژاپن ویروس کرونا توکیو ژاپن وضعیت اضطراری روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت