Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، امروزه شبکه، داده‌‌های دیجیتال و یا به نوعی فضای مجازی نقش مهم و حیاتی در زندگی تمامی انسان‌ها ایفا می‌کند و در این راستا تمامی کسب و کارها و مشاغل به دنبال بهره‌مندی از این فضا به منظور دیده‌شدن و توسعه حوزه کاری خود هستند.

شرکت یکتانت از سال ۹۵ با ورود در حوزه دیجیتال مارکتینگ امروز به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران است که سعی در شناسایی و پاسخ به نیازهای این حوزه و کمک به افزایش درآمدزایی رسانه‌های دیجیتال در راستای تولید محتوای بهتر به فارسی زبانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز یکتانت در ۸ زیرمجموعه نجوا (سیستم بازاریابی بازگشتی)، تریبون ( پلتفرم انتشار رپرتاژ آگهی)، جریان ( پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی)، هارمونی ( آژانس دیجیتال مارکتینگ)، ادیوری( پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشن)، چاوش (شبکه همکاری در فروش)، یک لینک ( ابزار تجمیع لینک‌ها) و فرست ادز( سرویس تبلیغات در گوگل) با تیمی بیش از ۲۷۰ نفر به فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌پردازد.

پس از انتشار اولین گزارش سالانه یکتانت به عنوان شرکت‌های پیشرو در ارائه گزارشات داده‌ای و عملکردی در حوزه‌های مختلف در سال ۹۸، دومین گزارش سالانه خود را در خصوص سال ۱۳۹۹ در دوم تیرماه ۱۴۰۰ به منظور شفافیت اکوسیستم تبلیغات آنلاین ایران منتشر کرد.

مطابق این گزارش ظرفیت ماهیانه نمایش تبلیغات در یکتانت با رشد ۲ برابری نسبت به سال ۹۸، به مثبت ۲۷ میلیارد رسیده و تا پایان سال ۹۹، ۱۱ هزار نمایش‌دهنده و وبسایت ایرانی با یکتانت همکاری کردند.

علاوه بر آمار افزایش همکاری ۱۸ هزار تبلیغ‌کننده با یکتانت نسبت به سال ۹۸، بیش از ۵۷ هزار کمپین تبلیغاتی در بستر یکتانت اجرا شد که آمار میانگین ایجاد ۱۵۶ کمپین جدید را ثبت کرد.

در همین راستا این شرکت یک نشست خبری مجازی با حضور سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، سینا عطاران مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت، مریم اسماعیلی مدیر محصول یکتانت و مهدیه معظمی مدیر روابط عمومی یکتانت با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ترتیب داد.

انتشار جسورانه گزارش عملکرد ۱۳۹۹ یکتانت/ رشد ۳۰ درصدی کمیپین‌های تبلیغاتی هدفمند نسبت به سال ۹۸

مهدیه معظمی مدیر روابط عمومی یکتانت در ابتدای این نشست با اشاره به انتشار دومین گزارش یکتانت اظهار کرد: اولین گزارش یکتانت برای بازه مهرماه ۹۷ الی مهرماه ۹۸ منتشر شد و سال گذشته به دلیل مسائل و مشکلات همه‌گیری بیماری کرونا این مهم محقق نشد اما این عظم برای سال جاری در راستای تحقق شعار شفافیت در تمامی لایه‌های سازمان وجود داشت.

وی با اشاره پدیده مطلوب انتشار گزارش توسط سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی افزود: از نظر من گزارش مهرماه ۹۸ یکتانت محتاطانه‌تر و با اطلاعات محدود بود اما در گزارش فعلی با روحیه جسورانه و اعتقاد کمک شفافیت به فضای کسب و کار سعی در ارائه گزارش با اطلاعات شفاف و کاربردی برای گروه‌های ذینفع همچون تبلیغ کنندگان بود.

مدیر روابط عمومی یکتانت به اشاره به اقبال کسب و کارها به تبلیغات هدفمند، بیان داشت:  در سال ۹۸ تنها ۱۳ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و برای گروه خاصی اجرا شده بود که این رقم در سال ۹۹ به ۴۳ درصد از کل کمپین‌ها رسید و این اطلاعاتی است که روند کلی کسب‌وکارها را نمایان می‌کند تا برای طراحی استراتژی‌های مارکتینگ از آن ایده بگیرند.

خانواده ۲۷۰ نفری یکتانت در سال ۱۴۰۰/ از پیش بینی‌های ۵ ساله خود بسیار جلوتریم

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت در ابتدای این نشست اظهار کرد: با شروع کار یکتانت از سال ۹۵، طی بیش از ۴ سال گذشته امروز خانواده یکتانت به بیش از ۲۷۰ نفر رسیده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و امروز حتی از پیش‌بینی‌های ۵ ساله که در ابتدای کار صورت گرفت بسیار جلوتر هستیم.

وی اضافه کرد: اصلی ترین عامل پیشرفت یکتانت و طی‌کردن این مسیر در زمان کم، تیم یکتانت بوده و است و مهمترین شاخص در رشد سازمان‌ها قطعا افراد و منابع انسانی هستند.

۸۰ درصد فضای وب فارسی در دایره پوشش یکتانت/ تبلیغات به صورت هوشمند برای کاربر نمایش داده می‌شود

سینا عطاران مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت نیز در این نشست با اشاره تاریخچه کوتاه یکتانت، گفت: یکتانت در ابتدای کار با یک سایت و چند تبلیغ کننده بود که وظیفه آن نمایش تبلیغات آن‌ها در جایگاه‌ها بود که در بهترین حالت دارای آمار ۲۰ کلیک و نمایش در ثانیه بود.

وی با اشاره به حضور ۴ هزار وبسایت در دامنه تبلیغاتی یکتانت و ۱۰ هزار تبلیغ در لحظه در حال حاضر ادامه داد: تعداد مشاهدات کاربران در فضای وب فارسی برای یکتانت در حدود ۸۰ درصد این فضا است و امروز ۲۰ هزار درخواست و کلیک در لحظه داریم که به صورت پردازشی است تا تبلیغات به صورت هدفمند برای افراد نمایش داده شود.

 مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت با اشاره به لزوم زیرساخت‌های قوی و الگوریتم‌های فعال و مبتنی بر داده برای یکتانت به منظور پاسخگویی به دامنه وسیع کاربران بیان داشت: ما در یکتانت بایستی به سمت علاقه کاربر در این مسیر برویم و محصول خوب همیشه نتیجه کار و تیم خوب است که چالش‌ جذب نیروهای توانمند را در بیش از ۴ سال گذشته پیشروی تیم فنی بود و امروز تیم فنی یکتانت ۱۱۰ نفر است.

هدفمندی تبلیغات در راستای حل مشکلات کسب و کارها/ هدف اولیه گزارش سالیانه بهره‌مندی تبلیغ‌کننده‌ها بود

مریم اسماعیلی مدیر محصول یکتانت نیز در این نشست گفت: یکتانت در ابتدا به دنبال اضافه‌کردن راهکارها و گستردگی تبلیغات اعم از بنری، پوش نوتیفیکیشن و سایر روش‌ها برای هدف‌قرار دادن توجه مخاطبان بود.

وی افزود: هدف ما پس از پوشش دادن آیتم‌های متنوع و اضافه شدن تبلیغات ویدئویی و پیش‌نمایش‌ها، به سمت هدفمندی تبلیغات در راستای حل راحت‌تر و بهینه مشکلات کسب و کارها رفتیم.

معظمی مدیر روابط عمومی یکتانت در ادامه نشست در خصوص اهداف تهیه گزارش سالیانه، ادامه داد: هدف اولیه این گزارش برای بهره‌مندی و استفاده گروه‌های تبلیغ‌کننده بود و زیاد به سمت اطلاعات جذاب برای کاربرها پیش نرفتیم و بیشتر سعی کردیم بر روی تبلیغ‌کننده‌ها که دامنه گسترده‌ای از افراد و مشاغل اعم از مدیران و دیجیتال مارکترها را در بر می‌گیرند، تمرکز کنیم.

وی افزود: سعی ما در این گزارش بر آن بود تا تمایزهای که باعث تغییر معنادار اطلاعات شود، تفکیک کنیم تا باعث تحلیل دقیق‌تر افراد شود که به طور مثال نمودارهای مربوط به دسکتاپ و موبایل یا آقایان یا خانم‌ها مرتبط با رفتار متفاوت کاربران است.

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت نیز با اشاره به گنجانده‌شدن ترندهای کمک کننده به دیجیتال مارکتینگ، تصریح کرد: سیری که در خصوص ۸ زیر مجموعه یکتانت اتفاق افتاده، ناشی از خلأهای موجود در بازار ایران بوده است و مثلا پلتفرم نجوا در پاسخ به نیاز پوش نوتیفیکیشن برای وبسایت‌های ایرانی اجرا شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یکتانت بر روی برخی از وبسایت‌های نمایش دهنده جهت اجرای طرح‌های تجاری ادامه داد: ما طبیعتا در حوزه‌های زودتر وارد می‌شویم که نزدیکتر به توانمندی‌های اصلی و امکان ایجاد بازار راحتر وجود داشته باشد و در سایر حوزه‌ها همچون تبلیغات درون اپلیکیشنی و سرویس سئو نیز به صورت مستمر در حال رشد هستیم.

مثلث تبلیغ‌کننده، نمایش‌دهنده و کاربر در یکتانت/ ایجاد ۱۶۰ کمپین تبلیغاتی روزانه در یکتانت

عطاران مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت نیز در ادامه این نشست خبری در خصوص نقش اطلاعات در بازاریابی موثر توضیح داد: یکتانت با مثلث تبلیغ کننده‌ یا کسب‌وکارها، وبسایت‌ها یا نمایش‌دهنده‌ها و کاربران فضای وب فارسی سروکار دارد و یکی از بزرگترین اهداف یکتانت کسب بهترین نتیجه برای تبلیغ کننده بوده است.

وی با اشاره به طرح ادامه داد: برای هر یک از کاربران ما بر اساس رفتار و علاقه‌مندی‌ها پروفایلی تشکیل می‌شود تا در راستای علاقه‌مندی‌ها کاربران برای نمایش هدفمند تبلیغات هدف‌گذاری شوند.

اسماعیلی مدیر محصول یکتانت در خصوص میانگین ایجاد روزانه ۱۶۰ کمپین تبلیغاتی در یکتانت و ظرفیت سرویس‌دهی، گفت: تصور ما برای بیشتر از این میانگین روزانه است و با توجه به رشد زیاد یکتانت در امتداد تنوع‌بخشی به مدل‌های تبلیغاتی این ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به آمار میانگین ۵۰ درصدی اختصاص بودجه تبلیغات کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ در مقابل آمار کمتر از ۱۵ درصدی در ایران اذعان داشت: اکثر این بودجه به سمت فضای اجتماعی به دلیل آشنایی بیشتر جامعه و ارتباط‌گیری راحت کسب و کارها می‌رود و علاقه ما برای افزایش این سهم است.

مدیر محصول یکتانت با اشاره به لزوم ارائه ابزارها و راهکارهای بهینه برای ورود کسب‌وکارهای مختلف به فضای دیجیتال مارکتینگ بیان کرد: فضای دیجیتال امروز برای تبلیغات بسیاری از شرکت‌های بزرگ بسیار بکر است و تبلیغات ویدئویی نزدیکترین تبلیغ برای آگاهی از برند کسب و کارها است.

معظمی مدیر روابط عمومی یکتانت در پاسخ به سوال تاثیرات پاندمی کرونا بر یکتانت گفت: کرونا با توجه همه‌گیری در اواخر سال ۹۸ تاثیر منفی در تشکیل کمپین‌ها و درآمدزایی داشت و با دورکاری پرسنل، تیم منابع انسانی تلاش زیادی برای ادامه روند بدون دغدغه کرد.

سال ۹۹، سال چالش‌ها و فرصت‌های کرونا برای یکتانت/ هدف بلند مدت یکتانت تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ است

وی با اشاره افت ۱۵ درصدی کرونا در ابتدای همه‌گیری کرونا بر یکتانت افزود: با توجه ارتباط تنگاتنگ یکتانت با سایر کسب‌وکارها و تبلیغ کننده‌ها، یکی از وظایف متصور کمک به این کسب و کارها بود و در همین راستا ۷۰ درصد از هزینه ۲ محصول کمپین‌های تبلیغاتی را برای تسهیل در استفاده کسب و کارها کاهش دادیم.

مدیر روابط عمومی یکتانت با اشاره به فرآیند آموزش به کسب و کارهای خارج از حوزه دیجیتال برای حضور موفق در فضای برخط بیان کرد: آمار کمیپن‌های ایجاد شده در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ با ۶ ماهه دوم قابل مقایسه نیست و این رقم در اسفندماه به حدود ۷ هزار کمپین می‌رسد که روند صعودی را نشان می‌دهد.

مومنی مدیرعامل یکتانت نیز در خصوص برنامه‌ها و اهداف پیش‌روی یکتانت اضافه کرد: برنامه ما برای بلند مدت یکتانت تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ است و به دنبال کامل کردن قطعات پازل دیجیتال مارکتینگ در این مسیر بر اساس نیازهای بازار هستیم.

وی با اشاره به آغاز سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های دیجیتال مارکتینگ، افزود: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر ایجاد تیم‌ها جدید برای ارائه محصولات، با نمایش‌دهنده‌ها و وبسایت‌هایی که طرح‌های اقتصادی و درآمدزایی متنوع در آن‌ها اجرایی نشده در حال مذاکره هستیم و یکی از محصولات جدید ما سرویس تبلیغات ویدئویی برای اولین بار در ایران بود.

منبع: فارس

کلیدواژه: تبلیغات فضای مجازی فارسی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ پلتفرم تبلیغات فضای وب فارسی نمایش دهنده تبلیغ کننده کسب و کارها تبلیغات آن وبسایت ها کسب و کار کمپین ها سال ۹۸ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

احسان مولایی دبیر بخش دیجیتال سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات این‌بخش گفت: ۴۰ ناشر برای حضور در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب ثبت نام کرده‌اند. در این دوره از نمایشگاه در رواق شرقی شبستان در فضای یک هزار و دویست متر حضور داریم.

وی افزود: در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب بیش از یک هزار محصول عرضه می‌شود که از این تعداد تقریباً یک سوم آن یعنی نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ محصول جدید است.

دبیر بخش دیجیتال سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب در روز پاسداشت زبان فارسی گفت: به دلیل همزمانی ایام نمایشگاه با روز پاسداشت زبان فارسی و فردوسی، پویش نقالی شاهنامه را برگزار می‌کنیم. پس از ثبت نام آثار را جذب و مورد داوری قرار می‌دهیم. داوری‌ها در ایام نمایشگاه انجام می‌شود و در روز اختتامیه نمایشگاه نفرات برتر را انتخاب می‌کنیم. اگر فرصتی در روز اختتامیه باشد، نفر برتر می‌تواند اجرا داشته باشد.

مولایی گفت: نشست های تخصصی با حضور فعالان حوزه حداقل در ایام نمایشگاه برگزار خواهیم کرد و حداقل دو نشست را خواهیم داشت. متأسفانه امسال حوزه فضای مجازی مورد بی مهری پلتفرم‌های حوزه کتاب دیجیتال قرار گرفت و آنها تمایل به حضور نداشتند. هرچند از آنها دعوت کردیم اما خواسته شان حضور در شبستان اصلی بود که این امکان برای مان وجود نداشت.

کد خبر 6097815 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی