Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-08@03:54:00 GMT

هر شخص می‌تواند مالک چند سیم‌کارت باشد؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۶۶۹۱

هر شخص می‌تواند مالک چند سیم‌کارت باشد؟

ایتنا - براساس مقررات هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد.
در حالی که هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد، برای آگاهی از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نامش ثبت شده، می‌تواند به سایت رگولاتوری مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، سیم‌کارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را می‌توان به‌صورت حضوری از طریق نمایندگی‌های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به صورت غیرحضوری از طریق پورتال یا فروشگاه‌های مجازی اپراتورها تهیه کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که در زمان خرید سیم‌کارت جدید، فعال‌سازی سیم‌کارت خریداری شده تنها از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) به یکی از سیم‌کارت‌های از قبل خریداری‌شده و قابل دسترسی مشترک امکان‌پذیر است.

برای متقاضیان سیم‌کارت اولی، متقاضی می‌تواند یک شماره معرف را به متصدی ثبت‌نام اعلام و پس از دریافت پیامک رمز یکبار مصرف از سوی معرف و درج در سامانه اپراتور برای خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت اقدام کند. سیم‌کارت فعال، سیم‌کارتی است که مشترک، در شبکه تلفن همراه، امکان دریافت خدمات را داشته و همچنین با توجه به مصوبات کمیسیون و یا سایر مقررات مرتبط سلب امتیاز نشده باشد.

چند سیم‌کارت می‌توان خرید؟
براساس مقررات هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد. اتباع غیرایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند به‌صورت همزمان حداکثر سه سیم‌کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود داشته باشند. اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها برای تعداد سیم‌کارت‌های فعال به نام خودشان محدودیتی ندارند.

اشخاص حقیقی می‌توانند از طریق سیم‌کارتی که به نام خودشان ثبت شده، با ارسال کد ملی به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس‌های مشترکین، از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نام آنها ثبت شده مطلع شوند و یا اینکه از طریق اپلیکیشن مدیریت حساب هر اپراتور (رایتل من، همراه من، ایرانسل من) از تمامی سیم‌کارت‌های به نام خود در همان اپراتور مطلع شوند.

تمامی مسوولیت‌های استفاده از سیم‌کارت، حتی اگر کسی به غیر از مالک از آن استفاده کند، به‌عهده مالک آن است. همچنین ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی با سیم‌کارت شخصی ممنوع است و استفاده از سیم‌کارت شخصی برای تبلیغات، باعث مسدود شدن سرویس ارسال پیامک و قطعی سیم‌کارت می‌شود. 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سیم کارت نام خود داشته فعال به نام خود سیم کارت فعال سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ "محمد نادربیگی" روز یکشنبه اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان البرز با به کارگیری روش‌های نوین بررسی جرائم رایانه‌ای و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات لازم مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

نادربیگی گفت: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آن‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضایی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: ارزش کلاهبرداری این متهم توسط کارشناسان بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

اجرای طرح مقابله با مالخران تلفن همراه سرقتی در البرز

رییس پلیس آگاهی استان از اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن همراه مسروقه در سطح استان البرز خبر داد و گفت: در این زمینه از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید و ۲۰۶ موبایل به ظن سرقت کشف شد.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان می‌باشد و این افراد با اطمینان از اینکه اموال سرقتی را به راحتی قادر به فروش خواهند بود بر تعدد و تکرار جرم اصرار می‌کنند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سایر بخش‌های انتظامی طی ۴۸ ساعت از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید به عمل آوردند که منجر به صدور ۱۷ اخطاریه پلمب شد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در این طرح ۲۰۶ تلفن همراه مظنون به سرقت کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر شدند.

به گزارش پلیس البرز، شجاعی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۳۶ قطعه لوازم جانبی موبایل که مظنون به سرقت بودند، در این طرح شناسایی و جمع آوری شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید