Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع ژاپن و آمریکا در تماسی تلفنی بر تقویت بیشتر ظرفیت‌های واکنشی و بازدارندگی ائتلاف دو جانبه در پی وخامت اوضاع امنیتی در منطقه توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، کوبو کیشی،‌ وزیر دفاع ژاپن پس از گفتگو با لوید آستین، همتای آمریکایی‌اش به خبرنگاران گفت که در این مکالمه تلفنی همچنین تبادل دیدگاه‌ها درباره اوضاع آتی در دریاهای چین شرقی و جنوبی صورت گرفته که چین در آنجا، حضور نظامی خود را گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفتگوها که به درخواست آمریکا انجام شد در حالی صورت گرفت که ژنرال آستین سفرش به سنگاپور، ویتنام و فیلیپین را تمام کرد.

وزر دفاع ژاپن همچنین گفت: سفر وزیر دفاع آمریکا به کشورهای جنوب شرق آسیا به وضوح نشان می‌دهد که واشنگتن عمیقا به تعهداتش در قبال امنیت منطقه پایبند است و برایش این مساله اهمیت زیادی دارد.

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری با جامعه بین‌الملل برای حفظ و تقویت منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک تاکید کرده و متعهد شدند که با شرکایشان در داخل و خارج منطقه همکاری کنند.

چین که مدعی مالکیت دریاهای چین شرقی و جنوبی است، نگرانی خود را با ایجاد پایگاه‌های نظامی در این آب‌های مورد مناقشه ابراز کرده است.

چین بارها قایق‌های گشت ساحلی خود را به سمت جزایر سنکاکو واقع در دریای چین شرقی اعزام کرده که جزایر مورد ادعای توکیو نیز هستند و همین مساله باعث اعتراض ژاپن شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کشور ژاپن دریای چین جنوبی دفاع ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران