Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیزیوتراپی گونه خاصی از طب فیزیکی و توانبخشی است که با تمرکز بر درمان، پیشگیری و مدیریت اختلال‌های مرتبط با عملکرد جسمی و توانایی حرکتی انجام می‌شود.

به گزارش برنا، فیزیوتراپی گونه خاصی از طب فیزیکی و توانبخشی است که با تمرکز بر درمان، پیشگیری و مدیریت اختلال‌های مرتبط با عملکرد جسمی و توانایی حرکتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نشانه‌ای دال بر لزوم مراجعه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی وجود دارد، نباید برای شروع درمان تردید کنید.

طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟

اگر از بیماری یا آسیب‌دیدگی‌ای رنج می‌برید که حرکت دادن بدن را برای‌تان دردناک ساخته و اجازه نمی‌دهد از زندگی‌تان لذت ببرید، به احتمال زیاد متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می‌تواند در بهبود وضعیتتان به شما کمک کند.

طب فیزیکی برای بیماران دچار مشکلات حرکتی ناشی از عارضه‌های گوناگون مفید است. طب فیزیکی توانایی حرکتی را بهبود می‌دهد، درد را کم می‌کند و توانایی بیمار را برای انجام دادن فعالیت‌های روزانه به حداکثر می‌رساند.

طب فیزیکی و توانبخشی برای درمان عارضه‌های زیر مفید است:

آسیب‌های ورزشی و شغلی؛ مشکلات کمر و گردن؛ اسپرین، استرین و دیگر مشکلات ارتوپدی؛ آرتریت؛ مشکلات عصبی شامل ناتوانایی‌های پس از سکته مغزی، فلج مغزی، ام اس و پارکینسون و درد مزمن. کاربردهای طب فیزیکی و توانبخشی  تسکین درد

تسکین درد متداول‌ترین دلیل بیماران برای مراجعه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی است. ثابت شده است که طب فیزیکی روشی فوق‌العاده برای کاهش درد است؛ مشکلتان هر چه که باشد، از پارگی رباط صلیبی قدامی گرفته تا کشیدگی تاندون، به کمک طب فیزیکی می‌توانید درد شدیدتان را آرام کنید. دکتر مغاری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در قزوین ابتدا کل بدن را معاینه می‌کنند؛ سپس به تشخیص جامعی می‌رسند و طرح درمان منحصربه‌فردی را برای بهبود عملکرد و تسکین درد تهیه می‌کنند.

دوباره فعال کردن بیمار

درصد بالایی از مراجعین دکتر مغاری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در قزوین، ورزشکار هستند. تردیدی نیست که آسیب‌های ورزشی ورزشکاران را بیشتر از دیگران درگیر می‌کند. در تمام ورزش‌های فعال خطر آسیب دیدن ورزشکاران وجود دارد. ورزشکاران تمام ورزش‌ها از فوتبال و بسکتبال گرفته تا اسکی همواره خود را در معرض خطر آسیب‌دیدگی قرار می‌دهند. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می‌تواند تمام این آسیب‌ها را مدیریت کند. تسکین درد تنها مزیت طب فیزیکی نیست، طب فیزیکی حتی‌الامکان دوباره شما را قوی و چابک می‌کند. همچنین طب فیزیکی توانایی ورزشکاران را بازیابی می‌کند و حتی سطح فعالیتشان را بالاتر می‌برد.  

درمان سردرد

اگر مدام دچار سردردهای آزاردهنده می‌شوید، باید بدانید که متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی با تکیه بر ورزش‌های خاص و تکنیک‌های التیام‌بخشی می‌توانند سردردتان را تسکین بدهند. اگر برای سردردتان دنبال درمان‎های طبیعی هستید، خوشحال باشید که  بهترین راه‌حل را پیدا کرده‌اید. جالب است بدانید که علت اصلی بسیاری از سردردها ناهنجاری‌های مفصل‌ها و عضله‌های مهره‌های گردنی است. طب فیزیکی از طریق تقویت عضله‌های پایدار کننده عمقی گردن و کشش عضله‌های خشک و سفت سردردهای‌تان را از بین می‌برد. 

بهبود تعادل

شکی نیست که احتمال زمین خوردن بعد از یک سن مشخص بالاتر می‌رود. به‌علاوه هرچه پیرتر می‌شویم، احتمال این که در اثر زمین خوردن آسیب ببینیم، بیشتر می‌شود. این زمین خوردن‌ها متأسفانه می‌تواند به ناتوانایی یا حتی مرگ منجر شود. طب فیزیکی در بهبود تعادل به شما یا عزیزانتان کمک می‌کند. دکتر مغاری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از تمرین‌های آموزش تعادل برای کمک به بهبود حرکت سالمندان و ارتقاء اعتماد به نفسشان بهره می‌گیرند. 

قوی‌تر کردن بیماران

مسلماً همه می‌خواهند قوی‌تر بشوند، همگی ما برای انجام دادن کارهای روزمره‌مان به قدرت جسمی‌مان متکی هستیم. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به شما کمک می‌کند که دوباره مانند گذشته قوی شوید. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با آموزش دادن تمرین‌های مقاومتی و عملکردی و حرکت‌های ترکیبی قدرت بالاتنه را در حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

مفرح بودن درمان

اگر به متخصص طب فیزیکی مجرب و کاربلد مراجعه کنید، به‌جز افزایش قدرت و بهبود یافتن عارضه‌ها، فایده‌های دیگری نیز از طب فیزیکی خواهید برد. متخصصان طب فیزیکی عموماً عاشق کارشان هستند و عشقشان مسری است. اشتیاق مسری آنان جلسات درمان را لذت‌بخش می‌کند. شما و متخصص طب فیزیکی پس از اتمام درمان به دوستان خوبی برای هم تبدیل خواهید شد.

رفع سرگیجه

سرگیجه و ورتیگو برای بسیاری از بیماران بسیار آزاردهنده است. اگر مدام سرگیجه داشته باشید، می‌دانید که این وضعیت تا چه حد سخت و ناتوان کننده است. بدون شک سرگیجه اختلال شدیدی است. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی حرکت‌ها و تمرین‌های ورزشی خاصی را برای تنظیم مجدد بخش‌های گوش داخلی به کار می‌گیرد. در نتیجه می‌توانید صاف و بدون خطر سرگیجه قریب‌الوقوع بایستید. 

افزایش انعطاف‌پذیری

بدنتان خشک و سفت است؟ بدنتان آن‌قدر نرم نیست که بتوانید حرکات یوگا را انجام بدهید؟ طب فیزیکی شما را به انعطاف‌پذیری دلخواه‌تان می‌رساند. خشکی مفصل، گرفتگی عضله و عامل‌های دیگر انعطاف‌پذیری بدن را کاهش می‌دهد. طب فیزیکی موانعی را که باعث محدودیت حرکت و کاهش انعطاف‌پذیری می‌شود، از بین می‌برد.

بهبود یا اصلاح حالت اندامی

تابه‌حال شده است یک نفر به شما خرده بگیرد که چرا صاف نمی‌ایستید؟ اگر مدام دیگران به شما تذکر می‌دهند که صاف بایستید، بهتر است به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنید. متخصص طب فیزیکی حالت اندامی را ارزیابی می‌کند، شدت ناهنجاری را تعیین می‌کند و علت بروز نقص‌های موجود را پیدا می‌کند. در نهایت متخصص طب فیزیکی طرح درمان مناسب را برای اصلاح حالت اندامی تهیه می‌کند و حرکت‌های اصلاحی و تمرین‌های لازم را به شما آموزش می‌دهد. به‌این‌ترتیب حالت اندامی‌تان بهبود خواهد یافت. 

قابل تحمل‌تر کردن کار

اگر یکی از میلیون‌ها نفری هستید که کار بدنی سنگین و طاقت‌فرسا دارید، باید بدانید که انجام دادن مکرر حرکت‌های یکسان به مدت بیش از چهل ساعت در هفته، درد شدیدی را به شما تحمیل خواهد کرد. اگر کار کردن به دلیل کار بدنی سنگین برای‌تان دردناک شده است، به کمک متخصص طب فیزیکی می‌توانید کار کردن را قابل تحمل‌تر کنید.

 مزایا

مزایای طب فیزیکی و توانبخشی به مشکل و اهداف خاص هر بیمار بستگی دارد. از مزایای طب فیزیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت درد بدون مصرف داروهای مخدر؛ اجتناب از جراحی: برای مثال برای درمان سیاتیک در قزوین می‌توان با روش‌های طب فیزیکی از انجام جراحی پیشگیری کرد؛ بهبود یافتن از جراحی یا بیماری: فیزیوتراپی غالباً بخشی از برنامه طب فیزیکی و توانبخشی برای دوران نقاهت پس از جراحی یا آسیب‌دیدگی است. طب فیزیکی غالباً به بازماندگان سکته مغزی کمک می‌کند تا بخشی از توانایی از دست رفته خود را بازیابند. پیشگیری از مشکلات آتی مانند کاهش توانایی حرکتی از طریق برنامه‌های ورزش‌درمانی و تناسب اندام. مولفه‌های تشکیل دهنده طب فیزیکی و توانبخشی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تمرین‌های ورزشی و حرکت‌های خاصی را برای مفصل‌ها و عضله‌ها تجویز می‌کند و روش استفاده از عصا، واکر، عصلی زیربغل یا وسایل دیگر را به بیماران آموزش می‌دهد. تکنیک‌های درمان دستی نیز بخشی از درمان دیسک کمر در قزوین است که در بیمارستان، کلینیک سرپایی یا دیگر مراکز درمانی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توانبخشی طب فیزیکی توانبخشی در قزوین درمان سیاتیک درمان دیسک کمر متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متخصص طب فیزیکی توانایی حرکتی انعطاف پذیری حالت اندامی تسکین درد حرکت ها عضله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است