Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با کوبایی‌های مخالف دولت هاوانا اعلام کرد که واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه برخی مقام‌ها و نهاد‌های کوبا ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از تاس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به زودی تحریم‌های بیشتری را بر کوبا به بهانه سرکوب مردم در اعتراضات اخیر این کشور، اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از خبرنگاران در پرسش از بایدن مبنی بر اینکه آیا اعمال این تحریم‌ها در آینده نزدیک خواهد بود، با پاسخ مثبت وی مواجه شد. این تحریم‌ها علاوه بر آن‌هایی خواهد بود که روز جمعه علیه پلیس کوبا اعمال شده است.

بایدن در همین رابطه مدعی شد: تحریم‌های بیشتری در راه است مگر اینکه تغییرات اساسی در کوبا رخ دهد که از نظر من بعید است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی علیه پلیس انقلاب ملی کوبا و همچنین رئیس و معاون این نیرو اعمال کرد.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در همین رابطه اعلام کرد: من قاطعانه گنجاندن پلیس انقلاب ملی و رئیس و معاون آن را در فهرست غیرقانونی (تحریم های) آمریکا رد می‌کنم. از این اقدامات ظالمانه که با اطلاعات نادرست و ستیزه جویی همراه شده است جهت توجیه محاصره غیر انسانی و منع داد و ستد با کوبا استفاده می‌شود.

رودریگز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، افزود: دیدار جو بایدن با مخالفان دولت هاوانا ظاهرسازی و فریب کاری جهت توجیه عملیات تغییر حکومت در کوبا است. وی ادامه داد که دولت آمریکا فقط به ماشین انتخاباتی (ایالت) فلوریدا علاقه دارد و ادعا‌های مردم کوبا و دیگر رای دهندگان را نادیده می‌گیرد.

اشاره رودریگز به کوبایی‌های مقیم ایالت فلوریدای آمریکا است که همراستا با سیاست‌های واشنگتن خواستار تغییر حکومت در کوبا هستند.

هفته گذشته نیز مقامات واشنگتن وزیر نیرو‌های مسلح انقلابی کوبا را به همراه بریگاد ویژه وزارت کشور، تحریم کردند.

دولت هاوانا همچنین اعمال فشار «تحقیرآمیز» ایالات متحده بر شش کشور اروپایی و هشت کشور آمریکای لاتین در مسیر همراه سازی آن‌ها با موضع ضد کوبایی واشنگتن را محکوم کرد.

پیشتر هزاران نفر از مردم کوبا در اعتراض به محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با ویروس کرونا، سرعت واکسیناسیون و آن‌چه بی‌توجهی دولت نامیده بودند، به خیابان‌های هاوانا، سانتیاگو و دیگر شهر‌های این کشور آمده بودند و همین امر دستاویزی برای مقامات واشنگتن جهت تحریم پلیس کوبا و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بایدن دولت هاوانا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید