Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت روغن کشی خرمشهر روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این خط تولیدی با بیان اینکه  حدود ۸۰ درصد از ماده لسیتین کشور که عمده مصرف آن در صنایع غذایی ، آرایشی ، بهداشتی و همچنین خوراک آبزیان است از خارج تامین می‌شود گفت:نیاز کلی کشور به لسیتین حدود۲ هزار و ۵۰۰ تن است و در کشور فقط ۲ شرکت تولید کننده این محصول فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عبدی افزود:با بهره برداری از این خط تولید حدود ۴۰ درصد ماده لسیتین سویا مورد نیاز کشور تامین می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت محصول تولیدی در این کارخانه با نوع خارجی آن قابل رقابت است گفت: تاکنون خطوط تولیدی این صنعت متکی به تکنولوژی وارداتی بود اما این خط تولیدی که امروز راه اندازی شد تماما متکی به توانمندی‌ صنعتگران داخلی بوده و از لحاظ کیفیت هم قابل رقابت با نمونه خارجی است. 

مدیر عامل شرکت روغن کشی خرمشهر ارزآوری را دستاورد دیگر این خط تولید عنوان کرد و افزود: این خط تولید منجر به اشتغالزایی و ارزش افزوده خوبی برای فعالان این شرکت و کارخانه می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این خط تولید برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شد گفت: لسیتین ماده فوق العاده ارزشمندی است که در صنایع آرایشی بهداشتی نیز مصرف می‌شود و به جای ماده اولیه آن فقط به عنوان نهاده دامی در کنجاله استفاده خواهد شد ضمن انکه این ماده به عنوان ماده فوق العاده ارزشمند جداگانه خالص سازی، بسته بندی و وارد بازار می‌شود. 

عبدی سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی این خط تولید را حدود ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در صورتیکه این خط با تکنولوژی خارجی راه اندازی می‌شد حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت. 

وی گفت: ظرفیت تولید لسیتین در این کارخانه سالانه هزار تن می‌باشد و امکان افزایش ظرفیت تولید روزانه به نسبت ظرفیت روغنکشی میسر است.

مدیر عامل شرکت روغن کشی خرمشهر اظهار داشت: روزانه هزار تن روغن کشی از سویا داریم که حدود ۲درصد مواد تشکیل دهنده این دانه‌ها صمغ است که جداسازی و خالص سازی آن وارد بازار خواهد شد.

شرکت روغن کشی خرمشهر پنج کارخانه زیر مجموعه دارد که شامل کارخانجات تصفیه روغن کشی شماره یک و ۲ ورامین، روغن کشی گنجه رودبار و کارخانجات شوینده اتکا و روغن کشی خرمشهر می‌باشد.

این کارخانه برای کمک به محرومیت زدایی در شهرستان خرمشهر در سال ۸۶ در شهرک صنعتی منطقه آزاد اروند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با توان تولید هزار تن از دانه های روغنی سویا به بهره برداری رسید. 

کارخانه روغن کشی خرمشهر حدود ۱۱درصد کنجاله مورد نیاز کشور را تولید کرده‌ و حدود ۱۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند شهرک صنعتی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند شهرک صنعتی خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند شهرک صنعتی خوزستان خط تولید بهره برداری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان