Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 9 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه با وجود تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان وضعیت شیوع کرونا در وضع قرمز و هشدار قرار دارد اظهار کرد: تعداد بالای بستری‌های روزانه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها حکایت از عدم قطع زنجیره کرونا و یا کاهش میزان شیوع در استان اردبیل است و وضعیت نگران کننده ای پیش رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم بایستی با اطلاع رسانی‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همراهی کامل داشته باشند چرا که عدم توجه آنان به پروتکل‌های بهداشتی زنجیره شیوع این بیماری را در استان گسترده‌تر خواهد کرد و متأسفانه شاهد فوت بسیاری از عزیزان مان خواهیم بود.

حبیب زاده تصریح کرد: تشکیل صف‌های بسیار شلوغ در مراکز دولتی و بانک‌ها خود منبع انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و ضروری است تا مردم حداکثر همکاری لازم را با ستاد ملی کرونا داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون هر خانه تبدیل به یک مکان انتشار ویروس شده است و عمدتاً افراد جوان با سنین پایین نیز با حضور در تجمعات ناقل بیماری بوده و بدون علائم کرونا در جامعه و خانواده ویروس را انتقال می‌دهند که شاهد افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های روزانه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: آموزش‌ها و اقدامات لازم در جهت پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه با هدف قطع زنجیره کرونا ارائه می‌شود و افراد با رعایت این موارد جان خود و عزیزانشان را نجات می‌دهند.

وی به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در اردبیل پرداخت و گفت: بیش از ۱۲۲ هزار دز در مرحله اول، ۳۹ هزار دز در مرحله دوم و در مجموع ۱۶۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده اند و ۷۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، افزود: روند درمان ۵۳ بیمار بهبود یافته کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل رشد قابل توجهی دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی در بیمارستان‌ها نخواهیم داشت.

حبیب زاده در پایان گفت: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس جامعه خانواده دانشگاه علوم پزشکی درمان دانشگاه علوم پزشکی رشد کرونا کرونا در اردبیل پروتکل های بهداشتی استان اردبیل بیمارستان ها حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد