Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه شش شهرداری قم از انجام مطالعات بافت فرسوده منطقه در طرح "سوم‌ خرداد" خبر داد و گفت: این مطالعات به اتمام رسیده و در کمیسیون ماده 5 استان در حال بررسی است که بعد از تصویب ابلاغ و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا حسینی با اشاره به مساحت سه هزار و ۶۵۱ هکتاری خدماتی در منطقه شش شهری قم اظهار داشت: در این منطقه بیش از ۲۳۵ هزار نفر ساکن بوده که از تراکم بالای جمعیتی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ساخت‌وساز های غیراصولی و غیرمجاز است، ابراز کرد: در این منطقه پیش‌ازاین اقداماتی برای اخذ پروانه‌های ساختمانی صورت نمی‌گرفت که با افزایش زیرساخت‌ها، زیرسازی و جدول‌گذاری به‌ویژه در شهرک فاطمیه امروز حجم قابل‌توجهی از صدور پروانه‌های شهری در این منطقه انجام می‌شود.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با تأکید بر اینکه این منطقه یکی از مناطق مهاجرپذیر شهری است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه شهرسازی انجام‌گرفته که این اقدامات سبب رشد مناسب بخش‌هایی از شهر ویژه این منطقه شهری شده است.

وی با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: مشکل اصلی در حوزه شهرها، نبود مدیریت واحد شهری است که تا زمانی که این موضوع به انجام نرسد همچنان با ایده‌آل فاصله داریم و تصمیم‌گیری‌های خارج از شهرداری بوده و ما صرفاً باید مجری باشیم.

حسینی توجه برنامه‌های توسعه کشور به مدیریت واحد شهری را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: متأسفانه در سال‌های گذشته علیرغم تأکیدات برنامه‌های کلان کشوری، توجه زیادی به مدیریت متمرکز شهری نشده است که همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در روند شهرداری شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به‌تنهایی متولی مسکن نیستند و  این اقدام را با دادن تسهیلات بلاعوض و وام قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت های فرسوده باید توسط دولت‌ها انجام شود.

مدیر منطقه شش شهرداری قم اذعان کرد: در حوزه شهرسازی، مطالعات بافت فرسوده خیابان امامزاده ابراهیم(ع)، ۲۰ متری زاد و خیابان شهید فهیمی در دستور کار بوده که در قالب طرح مطالعاتی تحت عنوان مطالعات بافت سوم خرداد، ۲۰ متری زاد و خیابان شهید فهیمی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه امامزاده ابراهیم(ع) دارای طرح جامع و بالادستی بوده که پیش‌بینی‌های خوبی مانند پارکینگ زیرسطحی و ایستگاه مترو برای آن انجام‌شده است، افزود: مطالعات طرح سوم‌ خرداد به اتمام رسیده و در کمیسیون ماده ۵ استان در حال بررسی است که بعد از تصویب ابلاغ و اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بافت فرسوده مطالعات بافت منطقه شش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است