Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@08:48:41 GMT

◄ سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۶ کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۸۱۷۶

◄ سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۶ کاهش می یابد

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی این پایانه استراتژیک که نقشی مهم در کاهش زمان تعمیر واگن‌ها و همچنین تقلیل سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۶ ایفاء می‌کند، وارد فاز اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت متروی تهران یادآور شد: پایانه دولت آباد به عنوان یکی از بزرگترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت این پایانه برای ۵۸ رام قطار و در خط ۶ متروی تهران پیش بینی شده که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد. پایانه دولت آباد با ظرفیت تعمیرات ۲۰۰۰ واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطارهای خط ۶ و همچنین خطوط ۷، ۸، ۹ را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیازهای اساسی شبکه متروی تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو با ساخت آن برآورده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار و شامل ساختمان‌های اداری و تجهیزاتی، محوطه سازی، تونل ارتباطی، راه‌های دسترسی، سوله‌های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

امام در پایان با ذکر این نکته که ۷۰ درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت آباد از طریق روش‌های پرداخت غیر نقد و تهاتر املاک تأمین می‌شود، گفت: با راه اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه‌ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطارها به مجموعه مذکور منتقل می‌شود که یکی از اثرات زود هنگام آن، افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود، کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطارها و درنتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش بازدهی شبکه متروی تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط ۶ متروی تهران شرکت متروی تهران و حومه خط ۶ متروی تهران مدیرعامل شرکت متروی تهران پایانه دولت آباد متروی تهران دولت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد