Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ب. اف. ام، شنبه گذشته شمار شرکت کنندگان در اعتراض به اجباری شدن گذرنامه بهداشتی واکسن کرونا در سراسر فرانسه، بیش از ۱۶۰ هزار نفر اعلام شد. با گذشت حدود یک هفته پس از تصویب گذرنامه بهداشتی‏، معترضان قصد ندارند در برابر این قانون تسلیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات کنندگان گذرنامه بهداشتی را نوعی محدودیت در آزادی تلقی می‌کنند.

برخی معترضان پارچه نوشته هایی‏ در دست داشتند و در آن واژه گذرنامه «passe» را به علت تشابه حروف به واژه بن بست «impasse» تبدیل کرده بودند تا بدین ترتیب اعتراض خود را به این مسئله نشان دهند و به آن نه بگویند.

به گقته رسانه‌های محلی، برای امروز بیش از ۱۵۰ تجمع در سراسر فرانسه پیش بینی شده است.

قرار است در پاریس چهار راهپیمایی جداگانه برگزار شود که سه مورد از آن را معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به جلیقه زرد‌ها سازماندهی خواهند کرد. راهپیمای چهارم نیز به ابتکار فلوریان فیلیپو حزب راست‌گرای افراطی فرانسه برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد شمار تظاهرکنندگان امروز دست کم به اندازه شمار معترضان هفته پیش باشد.

دولت در برابر معترضان آرام است؛ چرا که ۶۲ درصد از فرانسوی‌ها از گذرنامه بهداشتی حمایت کرده اند. البته ممکن است از آغاز سال تحصیلی جدید معترضان خشمگین دیگری نیز به این جنبش اعتراض آمیز افزوده شوند.

به گفته رسانه های فرانسوی، از آغاز سال تحصیلی معلمانی که احتمالاً مجبور به واکسیناسیون شوند، به جمع معترضان خواهند پیوست. اینکه گفته می‌شود کادر درمانی که واکسن کرونا تزریق نکنند، با احتمال اخراج رو به رو هستند، آتش خشم این افراد را نیز شعله ور خواهد کرد. صاحبان رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیز که قصد ندارد مشتریان خود را به لحاظ داشتن یا نداشت گذرنامه بهداشتی کنترل کنند، از دیگر افرادی هستند که به این جنبش اعتراض آمیز افزوده خواهند شد. در نهایت این خشم‌ها در کنار هم جمع می‌شود و ممکن است به تظاهراتی بسیار گسترده‌تر تبدیل شود.

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیری که انجام شده است، فقط ۲۳ درصد از مردم فرانسه گفته اند از این جنبش اعتراضی حمایت خواهند کرد. ۱۲ درصد نیز با معترضان ابراز همدردی کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا اعتراضات فرانسه گذرنامه بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد