Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:34:21 GMT

۱۲ مرداد؛ صیادان بوشهری دل به دریا می‌زنند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۸۴۷۷

۱۲ مرداد؛ صیادان بوشهری دل به دریا می‌زنند

ایسنا/بوشهر سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با بررسی تاریخ‌های پیشنهادی پژوهشکده میگو با آزاد سازی صید میگو تاریخ ۱۲ مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌های صیادی موافقت شد.

صیادی پیشه دیرینه ساحل‌نشینان استان بوشهر است که در همین راستا صید میگو از جایگاه ویژه‌ای برای صیادان این استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن ۹۳۰ کیلومتر مرزدریایی استان بوشهر با خلیج فارس، ظرفیت مهمی در صید آبزیان را ایجاد کرده است همسایگی با این آبراه استراتژیک سبب شده لنج‌ها و قایق‌های صیادی با صدور مجوز، برای صید آبزیان راهی دریا می‌شوند.

 صید میگو تنها برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی در مدت معینی که پژوهشکده میگو اعلام می‌کند آزاد است و پس از آن صید میگو  تخلف محسوب می‌شود.

 قایق‌های صیادی تا زمان اعلام ممنوعیت هر روز با دریافت مجوز ۲۴ ساعته می‌توانند به صید میگو در زیستگاه‌های تعیین شده در خلیج فارس بروند.

بهزاد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نشست کمیته مدیریت با بررسی تاریخ‌های پیشنهادی پژوهشکده میگو با آزاد سازی صید از تاریخ ۱۲ مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌های صیادی موافقت شد.

وی بیان کرد: گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور از نیمه تیرماه برای ارزیابی ذخایر این آبزی را در آب‌های این استان آغاز به کار کرده بود و در نتیجه گشت‌ها میزان ذخایر میگو در ۳۰ ایستگاه با اعماق مختلف بررسی شد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: تیم تحقیقاتی پژوهشکده میگو در نتیجه این گشت‌های تحقیقاتی وضعیت میگو در آب‌های خلیج فارس را به لحاظ کمیت و کیفیت مطلوب اعلام کرد.  

حیدری عنوان کرد: عوامل زیادی در افزایش و کاهش ذخیره میگو موثر است و پیش‌بینی می‌شود امسال صیادان دست پر از دریا برگردند.

وی یادآور شد: حفظ و صیانت از ذخایر دریایی و منابع آبزی یک وظیفه ملی و همگانی است، همه باید دست به دست هم دهیم تا دریا به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و صید پایدار و مسئولانه را که یک شعار جهانی است تحقق دهیم.

به گزارش ایسنا، بدین ترتیب با آغاز فصل صید میگو شناورهای صیادی استان بوشهر به همراه بیش از ۸ هزار ملوان تلاش صیادی خود را برای صید میگو در  ۳۵ صیدگاه میگوی خلیج فارس شروع می‌کنند.

صید میگو سال گذشته از ۱۳مرداد برای قایق‌ها و ۱۵ مرداد برای لنج‌ها در آب‌های استان بوشهر آغاز شد و تا پایان روز ۲۷ شهریور  با صید هزار و ۹۰۰ تن میگو به پایان رسید.

میانگین قیمت میگو پارسال ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید.

درحالی از سوی شیلات زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر اعلام شده که از ماه‌های گذشته این آبزی به وفور در بازار و دستفروشی ها عرضه می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صید میگو برای قایق ها پژوهشکده میگو استان بوشهر خلیج فارس صید میگو لنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند ممنوع است و انتشار دهندگان آگهی فروش به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه و جریمه چهار برابری محکوم می‌شوند.

به گزارش مهر، آرش صیادی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

صیادی تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی نهضت ملی مسکن، واحد متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه به آن‌ها اختصاص می‌یابد و با توجه به‌عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدهای نهضت ملی مسکن غیر قانونی است.

وی گفت: طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان ۲ تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • (ویدئو) روش جالب درست کردن یک میگو بریانی خوشمزه توسط آشپز معروف عرب
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • فعالیت سامانه بارشی در بوشهر ادامه دارد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند