Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان تهران بر لزوم بررسی علل بالابودن آمار پرونده‌های مانده و مسن در برخی از شعب و نواحی تاکید کرد و خواستار اتخاذ راهکار‌های لازم برای تسریع در رسیدگی‌ها شد. خبرگزاری میزان - علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست ادواری کمیته رفع اطاله دادرسی که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران و با حضور جمعی از معاونان ستادی و قضایی وی و تعدادی از قضات و بازپرسان شعب نواحی دادسرا برگزار شد؛ بر لزوم بررسی علل بالابودن آمار پرونده‌های مانده و مسن در برخی از شعب و نواحی تاکید کرد و خواستار اتخاذ راهکار‌های لازم برای تسریع در رسیدگی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان تهران با اشاره به کندی روند پاسخگویی برخی از دستگاه‌های ضابط و اجرایی به استعلامات به عنوان یکی از دلایل تأثیرگذار بر اطاله دادرسی از سرپرستان دادسرا‌ها خواست با ورود مستقیم به مدیریت پرونده‌ها و پیگیری موضوع با استفاده از اختیارات قانونی و ضمانت‌های اجرایی موجود، دستگاه‌های مذکور را به تسریع در پاسخگویی مکلف کنند.   بیشتر بخوانید: افزایش ۱۸ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری استان تهران در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری در ابتدای این جلسه، معاون اول دادستان تهران با قرائت دستور جلسه اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در معاونت نظارت و بازرسی دادستانی تهران آمار پرونده‌های مانده و مسن در ۱۶ شعبه از نواحی دادسرای تهران بیش از ۲۰۰ فقره است و این جلسه به بررسی عملکرد و تشریح عوامل اطاله دادرسی و موانع و مشکلات موجود اختصاص دارد.

به گفته رحمانیان عدم وصول پاسخ استعلامات از دستگاه‌های ذی ربط، تخصصی بودن برخی از پرونده ها، ناقص بودن برخی از گزارش‌های ارسالی دستگاه‌های نظارتی، آشنا نبودن برخی از ضابطین با نحوه مستندسازی پرونده‌های قضایی، حضور متهمان در سایر حوزه‌های قضایی و تأخیر در اجرای نیابت قضایی و کمبود نیروی انسانی، تاخیر در اظهار نظر کارشناسی از سوی کارشناسان، پیچیدگی برخی از پرونده‌های مطروحه در دادسرا‌های تخصصی، عدم شناسایی و دستگیری متهمان توسط ضابطین از مهم‌ترین دلایل اطاله دادرسی و مسن شدن پرونده‌ها در دادسرا‌های تهران است که لازم است با اعمال مدیریت سرپرستان نواحی و همت جهادی همکاران برای رفع موانع تلاش لازم صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد کمیته فرعی رفع اطاله دادرسی بصورت فعال بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرا وفق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار، اوقات رسیدگی و نظارت افزایش یابد و هر یک ار نواحی برنامه ریزی بمنظور کاهش پرونده‌های مسن و موجودی ارائه و معاونت نظارت و بازرسی دادسرا نسبت به انجام بازرسی در شعبی که موجودی آن‌ها زیاد است، بازرسی لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان تهران پرونده های مسن اطاله دادرسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان تهران پرونده های مسن اطاله دادرسی دادستان تهران اطاله دادرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد