Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، فاطمه ایمانی مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص پیگیری امور حقوقی این شرکت اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف دفتر حقوقی شرکت، انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین دفاع از دعاوی مطروحه علیه شرکت در مراجع قضایی، دیوان عدالت اداری و دادگاههای اداری و نیز مستند سازی اموال غیر منقول به منظور ساماندهی دارایی های شرکت است که در این زمینه اقدامات بسیار زیادی در جهت اخذ اسناد بستر رودخانه ها و همچنین املاک شرکت صورت گرفته و کماکان نیز در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: طبیعتاً بیشترین حجم دعاوی شرکت مربوط به  دعاوی کیفری علیه متخلفان حوزه آب، از جمله حفاران و بهره برداری غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی می باشد و مابقی دعاوی مربوط به تجاوزات صورت گرفته به حریم و بستر رودخانه ها و کانالهای آبرسانی است، که اقدامات لازم برای دفاع از این دعاوی توسط دفتر حقوقی شرکت صورت گرفته است.
وی افزود: در سال گذشته 393 فقره پرونده حقوقی و کیفری شرکت آب منطقه ای قزوین توسط مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت که در 321 مورد از این پرونده ها رأی به نفع شرکت و در 72 مورد نیز رأی علیه شرکت صادر گردیده است. که البته لازم به توضیح است که  عمده احکامی که علیه شرکت صادر شده مربوط به نقض احکام صادره توسط کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی در دیوان عدالت اداری و تکلیف کمیسیون مذکور جهت رسیدگی مجدد بوده و هیچ یک از احکام صادره علیه شرکت، مربوط به محکومیت های مالی نبوده است.
ایمانی اضافه کرد: برخی اقدامات شاخص در خصوص دعاوی شرکت شامل اخذ احکام برائت در غرق شدگی های اشخاص در کانالهای آبرسانی و همچنین نقض احکام صادره در خصوص خلع ید کانال آبرسانی دشت قزوین در محدوده این شهر و نیز اخذ احکام له شرکت مبنی بر رد دعوا و یا بی حقی خواهان ها در خصوص مطالبه بهای عادله روز اراضی مربوط به کانالهای آبرسانی و همچنین اخذ احکام جبران خسارت در خصوص برداشت های غیرمجاز مصالح رودخانه ای از رودخانه های استان می باشد که با توجه به ارزش ریالی قابل توجه دعاوی فوق با دفاع مناسب صیانت از حقوق بیت المال با جدیت مورد اقدام قرار گرفته است. همچنین موضوع معافیت شرکت از پرداخت هزینه های دادرسی به جد مورد مطالبه قرار گرفته به نحوی که در سال گذشته هیچ وجهی بابت هزینه های دادرسی در دعاوی حقوقی و کیفری از سوی این شرکت پرداخت نشده  است.
مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان اظهارداشت: در سال جاری نیز تاکنون 140 فقره پرونده حقوقی و کیفری در جریان رسیدگی قرار گرفته که در 90 درصد از پرونده ها آراء له شرکت صادر شده است. وی همچنین اضافه کرد: 120 مورد از پرونده های مذکور، مربوط به شکایت علیه اشخاص بوده که از این بین 60 مورد آنها نیز مربوط به جرایم حفر و بهره برداری غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی می باشد.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیگیری امور حقوقی طرح و تعقیب اخذ اسناد شرکت آب منطقه ای حقوقی شرکت علیه شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

کد خبر 6088998 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد