Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به حادثه سرقت با استفاده از سلاح در اتوبان تهران-کرج و بازتاب آن در فضای مجازی، متذکر شد: متهمان با دستورات قاطع قضایی و تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی استان بازداشت شدند. خبرگزاری میزان - سومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از روسای پلیس‌های تخصصی در دادگستری کل استان البرز با محوریت بررسی دستاورد‌ها و روند فعالیت قرارگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست حسین فاضلی هریکندی،رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به رویکرد رئیس قوه قضائیه در خصوص تعامل با مجموعه‌های انتظامی و امنیتی، گفت: یکی از محور‌های مهم مورد تاکید در دوره ریاست جدید قوه، بازنگری در نحوه تعاملات مابین مجموعه‌های انتظامی و امنیتی با قوه قضائیه به منظور انجام بهتر ماموریت‌ها و حفظ حقوق مردم است.
وی با اشاره به ابتکار تشکیل قرارگاه مقابله با جرایم خاص در استان البرز در سال گذشته متذکر شد: در این قرارگاه تاکنون با تعاملات دو مجموعه قضایی و انتظامی استان، توفیقات بسیار مهمی در حوزه ماموریت‌های دادگستری و نیروی انتظامی استان به دست آمده است.

رصد ۸۲۰ پرونده توسط قرارگاه
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به رصد ۸۲۰ پرونده توسط قرارگاه از زمان تشکیل آن بیان کرد: در نتیجه اقدامات مشترک دادگستری و نیروی انتظامی استان، دستاورد مهم کاهش ۲۳ درصدی سرقت به عنف را در استان داشتیم.

بازداشت عوامل زورگیری خشن در اتوبان

وی با اشاره به حادثه سرقت با استفاده از سلاح در اتوبان تهران-کرج و بازتاب آن در فضای مجازی متذکر شد: متهمان با دستورات قاطع قضایی و تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی استان بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اجرای طرح‌های مقابله با سرقت و مالخران توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: قضات و پلیس آگاهی نباید در تحقیق و رسیدگی به پرونده‌های سرقت تعجیل کنند و به دنبال کشف سرقت‌های مشابه متهمان باشند که می‌تواند جنبه پیشگیرانه نیز داشته باشد.

وی با اشاره به عزم قوه قضائیه در دوره جدید برای تعامل و هم افزایی بیشتر مجموعه‌های قضایی و انتطامی در راستای تحقق امنیت تصریح کرد: این تعامل در استان البرز در سطح عالی جریان دارد و امیدواریم با مرتفع شدن برخی موانع شاهد افزایش سطح امنیت در استان باشیم.

ضرورت اجرای طرح‌های ضربتی در خصوص باند فیوج
حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با تاکید بر اجرای طرح‌های ضربتی در خصوص باند‌های فیوج، تصریح کرد: اجرای طرح‌های متعدد در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از ارتکاب جرایم مختلف داشته باشد.
وی خواستار در اولویت قرار داده شدن طرح‌های پیشگیرانه در قرارگاه شد و گفت: پایش تصویری شهر کرج یکی از موضوعات مهمی است که متاسفانه برخی دستگاه‌های در این زمینه کوتاهی می‌کنند که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی، تحقق این مطالبه را پیگیری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به عدم رعایت الزام‌های امنیتی در ساخت و سازها، خواستار الزام و ابلاغ مصادیق و معیار‌ها توسط شهرداری و نظام مهندسی استان شد و بیان کرد: اتاق اصناف نیز باید با ملزم کردن صنوف به نصب تجهیزات امنیتی در این زمینه اقدام کند.
در این نشست سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز اهتمام دستگاه قضایی در تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات قرارگاه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این تعامل و اجرای طرح‌های ضربتی منجر به ایجاد رعب و وحشت برای مجرمین و ایجاد امید برای مردم شده است.
وی در این نشست خواستار پیگیری موضوع سرقت لوازم ادارت برق و مخابرات توسط دستگاه‌های خدمات رسان شد و همچنین لزوم برنامه ریزی برای ساماندهی سگ گردانی را درخواست کرد.

۲۴۴ سال حبس در ۱۸ پرونده
جواد یاوری، معاون قضایی رئیس کل در امورپیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل و دبیر قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز نیز گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه بیش از ۸۲۰ پرونده مورد رصد قرار گرفته که شامل پرونده‌های کشف شده و نشده است که در این خصوص تنها در ۱۸ پرونده مجموعا بیش از ۲۴۴ سال حبس و ۴۶ میلیارد تومان جزای نقدی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اجرای طرح‌های ضربتی دستگیری سارقان، محدودیت در اعطای مرخصی برای سارقان و جرایم خشن، اعمال حداکثری ظرفیت‌های قانونی و بازتاب رسانه‌ای اقدامات انجام شده در خصوص مجرمان خاص از عوامل مهم کاهش ۲۳ درصدی سرقت به عنف در استان است.
در این نشست اجرای طرح جمع آوری موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، بررسی تشکیل واحد جلب محکومان جرایم خاص، اجرای طرح جمع‌آوری سلاح، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های ویژه سارقان مقرون به آزار موتورسیکلت سوار و سارقان محور‌های مواصلاتی و برنامه ریزی به منظور اجرای طرح‌های ویژه شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش نوظهور از موارد مطرح شده و مصوب بود.
در پایان این نشست محمدباقر سرابی، رئیس شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر، اسماعیل طاهرنژاد مستشار دادگاه تجدیدنظر، وحید چگینی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب و محمد عنبری بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کرج به عنوان قضات شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های قرارگاه و سرهنگ محمدنادر بیگی رئیس پلیس آگاهی استان، سرهنگ زارع و سروان حامد اسلامی از پرسنل نیروی انتظامی استان مورد تقدیر رئیس کل دادگستری البرز قرار گرفتند.   بیشتر بخوانید: تاکیدات مؤکد رئیس قوه قضاییه درخصوص «کاهش صدور قرار‌های بازداشت» به استثنای مرتکبین جرائم خشن/ گامی مهم در راستای ساماندهی زندانیان در دوره تحول و تعالی   انتهای پیام/ برچسب ها: جرائم خشن پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی البرز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جرائم خشن پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی البرز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان رئیس کل دادگستری استان اجرای طرح های ضربتی استان البرز انتظامی استان نیروی انتظامی پلیس آگاهی جرایم خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

«تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب» با بیش از ۵۰۰ گروه جهادی تبلیغی و فرهنگی عضو این مجموعه که هزاران نفر از اساتید و فعالین فرهنگی حوزه‌های علمیه نیز عضو این گروه ها هستند، حمایت قاطع خود را از اقدام اخیر مسوولان فراجا در مقابله با بی حجابی در قالب «طرح نور» اعلام کرد.

متن بیانیه این تشکل به شرح زیر است:

هو الغیور

در طول تاریخ، چه در دوران قبل از اسلام و چه در دوران تمدن درخشان اسلامی، حضور مردان غیور و زنان پاکدامن ایران در عرصۀ اجتماع زبان‌زد بوده است و در دوران انقلاب اسلامی نیز حضور و موفقیت ملت ما در اکثر عرصه‌ها با حفظ همین حیا و عفت مایه مباهات مسلمانان جهان شده است.

مع‌الأسف در برهۀ حساس کنونی، که ملت عزیز ایران با تکیه بر پیشینۀ تاریخی و ارزشهای درخشان اسلامی در حال بازیابی عزت و اقتدار خویش است، دشمنان با شناسایی این برگه برنده تلاش دارند با تضعیف غیرت مردان و عفت زنان، بی‌حیایی را در جامعه ترویج کنند و با سرگرم وغوطه‌ور کردن جوانان این مرز و بوم در هرزگی و برهنگی، مانع پیشرفت‌های روزافزون این کشور شوند؛ در این میان معدود افراد هنجارشکن متأثر از رویکرد دشمن تلاش دارند با شکستن هنجارهای اخلاقی، بی‌عفتی و بی‌حجابی را در جامعۀ ایمانی ما نهادینه کنند و راه نفوذ دشمن را باز کنند.

الحمدلله در روزهای اخیر نیروی انتظامی کشور عزیزمان، در راستای انجام وظیفۀ ذاتی خویش با ورود مدبرانه به صحنه و تذکر به هنجارشکنان، مانع گسترش فضای ناشایست شده است؛ امری که مجدداً موجب آغاز هجمه به این نیروی خدوم شده است.

اکنون که رسانه‌های دشمن برای تخریب وجهۀ نیروی شریف انتظامی خیز برداشته است، "تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب" با بیش از ۵۰۰ گروه جهادی تبلیغی و فرهنگی عضو این مجموعه _که هزاران نفر از اساتید و فعالین فرهنگی حوزه‌های علمیه نیز عضو این گروه ها هستند_ حمایت قاطع خود را از اقدامات مسئولان محترم فراجا در «طرح نور» اعلام میکند.

این تشکل با اهتمام بیش از پیش به تبیین موضوع عفاف و حجاب، از مقامات مسئول انتظار دارد، ضمن حمایت از اقدامات فراجا و تسریع در انجام وظایف قانونی و شرعی، برای حفظ بیشتر عفاف و حجاب در جامعه، مانع از سنگ‌اندازی دشمنان داخلی و خارجی گردند. والعاقبه للمتقین

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • انتشار تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی | رد قاطع ادعای تجاوز | ماجرای ادعای رها شدن جسد در اتوبان یادگار امام (ره) چیست؟!
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد