Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@18:04:09 GMT

اردوغان وضعیت «فاجعه زده» اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۹۹۷۱

اردوغان وضعیت «فاجعه زده» اعلام کرد

رئیس جمهور ترکیه می‌گوید در مناطقی از این کشور که طعمه حریق شده اند وضعیت فاجعه زده اعلام کرده است.

قدس آنلاین: رئیس جمهور ترکیه مناطق بحران زده از آتش سوزی را فاجعه زده اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ما مناطق تحت تأثیر آتش سوزی‌های جنگلی را به عنوان منطقه فاجعه زده اعلام کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تمام اقدامات لازم برای التیام زخم‌های ملت خود، پرداخت خسارت و هر کاری که شرایط بهتر از قبل شود، را انجام می‌دهیم.

مقامات ترکیه نیز تحقیقات در مورد علل آتش سوزی را آغاز کرده و وقوع آتش سوزی احتمالی را بررسی می‌کنند. بر اساس اظهارات پیشین رئیس جمهور ترکیه ۴۵ بالگرد در اطفای حریق جنگل‌ها مشارکت دارند و در حال اطفای حریق در ۱۱۴۰ نقطه هستند. اردوغان اضافه کرد: ۷۱ آتش سوزی جنگلی در ۲۸ تا ۳۰ ژوئیه رخ داد که ۵۷ مورد تحت کنترل قرار گرفت و تلاش‌ها برای کنترل بقیه ادامه دارد.

تاکنون بر اثر این آتش‌سوزی ۶ تن از شهروندان ترکیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۲ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. هوای گرم و وزش باد شدید باعث شده تا شعله‌های آتش در اطراف شهر ماناوگات در ۷۵ کیلومتری (۴۵ مایلی) شرق شهر آنتالیا و روستاهای اطراف گسترش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه فاجعه زده فاجعه زده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس