Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با برون سپاری امور اجرایی مربوط به معادن به بخش خصوصی و سمن ها می توانیم توسعه معدنی در استان را شتاب بخشیده و از رانت و فساد هم جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی روز شنبه در شورای معادن استان که با حضور استاندار برگزار شد اظهارداشت: بخش معدن در کشور و استان ظرفیت های ارزشمندی دارد که متاسفانه از آن بخوبی استفاده نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش معدن ارزش افزوده بسیار بالایی دارد اما هنوز نتوانسته ایم این ظرفیت را به دلیل مقررات دست و پا گیر فعال کرده و سرمایه گذاران بیشتری را جلب این بخش کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدنه دولت همچنان بزرگ و حجیم است به همین دلیل پویایی کمی دارد و ما باید با کاهش تصدی گری دولت و واگذاری کارها به مردم و بخش خصوصی نسبت به فعال شدن سیستم دولتی اقدام کنیم.

سیاهکلی اظهارداشت: دولت باید بسترسازی و حمایت کرده و نظارت را جدی بگیرد و بقیه امور تصدی گری را واگذار کند در غیر این صورت هیچ امیدی به پویایی و گشایش امور نخواهد بود.

وی از پیشنهاد رئیس سازمان صمت استان برای واگذاری برخی امور اجرایی و نظارتی به بخش خصوصی در معادن استقبال کرد و گفت: این کار بسیار مناسب و اثربخش است و حتما دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یاداورشد: با برون سپاری کارهای بخش معدن به بخش خصوصی .و سمن ها و نظارت کلان از سوی بخش دولتی می تواند به کارها سامان بهتری داد.

سیاهکلی گفت: برون سپاری کارها به بخش خصوصی از رانت و فساد اداری هم جلوگیری می کند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای بخش خصوصی برون سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد