Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت عراق تهدید کردند که در صورت عدم خروج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور، حملات خود را آغاز خواهند کرد.

یک منبع هماهنگ کننده در گروه‌های مقاومت عراق به شبکه خبری روسیا الیوم گفت: «در هر لحظه امکان دارد درگیری آغاز شود؛ زیرا آمریکا در خروج از افغانستان جدی نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: «ما برای مقابله کاملا آماده هستیم. ما آغاز و پایان آن (درگیری) را تعیین می‌کنیم؛ زیرا آمریکا قصد دارد اراده مردم عراق و مطالبات آنان در پایان بخشیدن به اشغالگری را دور بزند».

در همین ارتباط، جنبش «کتائب حزب الله» اخیرا تأکید کرد که نظامیان تروریست آمریکا باید از عراق خارج شوند و اگر خارج نشوند، غافلگیری‌های بیشتری در راه خواهد بود.

این جنبش گفت که موضع اصولی کتائب، در مخالفت قاطع با هر گونه سلطه‌ قدرتهای شرور بر امکانات و توانمندیهای ملت عراق ثابت بوده و خواهد بود.

حزب الله تصریح کرد، مقاومت با تمام گروههایش، همچنان خاری در چشم دشمن آمریکایی خواهد بود و در نهایت آمادگی قرار دارد تا بار دیگر، آن را با شکست، مجبور به خروج از خاک خود کند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته مدعی شد که «مأموریت رزمی» نیروهای این کشور در عراق، تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و «مرحله تازه‌ای» از همکاری نظامی با بغداد آغاز خواهد شد.

گروههای مقاومت تأکید دارند که آمریکا در تلاش است به هر نحوی حضور خود را در عراق حفظ کند و به همین دلیل بارها هشدار داده‌اند که حضور اشغالگران آمریکایی را تحمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق گروههای مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش خواهان توافقی است که پایان جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی را تضمین کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش خواهان دستیابی به یک توافق جامع است که به تجاوزگری پایان دهد و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه را تضمین و یک توافق جدی برای مبادله اسیران محقق کند.

هنیه افزود: ما هیئت خود را با مواضع مثبت با تکیه بر این نکته با اهمیت که اولویت ما توقف جنگ علیه مردم است و یک موضع اساسی است، به قاهره فرستادیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس  ادامه داد: مفهوم توافق چیست اگر آتش بس اولین نتیجه آن نباشد.

هنیه در ادامه گفت که جهان گروگان یک حکومت افراطی شده است و سران آن می خواهند برای ادامه تجاوزات و گسترش دایره درگیری‌ها، توجیهات دائمی اختراع کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت، آمریکا که به تجاوزات اشغالگران سرپوش گذاشته است، باید به جای تهیه سلاح های مخرب و نابودکننده به اشغالگران جلوی آن‌ها را بگیرد.

در سایه حواشی متعدد مربوط به مذاکرات قاهره درباره توافق آتش بس در غزه، رسانه‌های عبری گزارش دادند که حماس اصرار دارد که پایان جنگ در توافقنامه به شکل مکتوب نوشته شود و تنها به تضمین‌ها قانع نیست.

یک منبع مصری آگاه درباره دور جدید مذاکرات که در قاهره برای بحث درباره تبادل اسرا و پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد اعلام کرد که اکنون توپ در زمین اسرائیل است و حماس خواستار شفاف سازی برخی بندهای ذکر شده در پیشنهاد توافق می‌باشد که اخیراً به این جنبش تحویل داده شد.

حمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد: نرمش حماس در مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا هرگز به‌معنای عقب‌نشینی این جنبش از چهار شرط اصلی خود که قبلاً اعلام کرده بود نیست؛ یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان غزه به مناطق خود و بازسازی این منطقه و ارسال کمک‌های مستمر و کافی به آن.

منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شودمقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران