Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:35:43 GMT

چرا باید حواسمان به گوشت و مرغی که می‌خوریم باشد؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۰۷۱۸

فیلم بدون تاریخ، بدون امضا را دیده‌اید؟ احتمالا شما هم بعد از دیدن این فیلم تصمیم گرفته‌اید دیگر از هر مغازه‌ای محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ را نخرید. اما تشخیص کیفیت این مواد خوراکی چندان ساده نیست و نمی‌توانید مثل خرید هندوانه با چند ضربه بفهمید کدام یک تازه و مناسب مصرف است. پس چطور باید یک خرید مطمئن داشته باشیم؟

اگر گیاه‌خوار نباشید؛ گوشت مرغ و گوشت قرمز به شکلی در سبد غذایی‌تان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا عاشق کباب‌های مختلف هستید و این مواد پایه و اساس تفریحات شما را تشکیل می‌دهند یا اینکه در سایر غذاهای ایرانی و فرنگی از انواع گوشت‌های سفید و قرمز استفاده می‌کنید. اگر اهل خوردن گوشت و مرغ باشید؛ احتمالا هرازگاهی شنیدن خبر وجود یک ویروس در کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها باعث می‌شود مدتی قید خوردن این غذاها را بزنید. مخصوصا در فصل تابستان و در اوج گرما،‌ بیشتر از سایر فصل‌ها احتمال خرابی و آلودگی انواع گوشت‌های سفید و قرمز وجود دارد.

شما در این مواقع چه کاری انجام می‌دهید؟ سعی می‌کنید برای مدتی خودتان را از لذت خوردن غذاهای ساده و خوشمزه محروم کنید تا تب بیماری‌ها فروکش کند یا با دقت بیشتر در خرید کردن،‌ بدون نگرانی این مشکلات را پشت سر می‌گذارید؟

رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر ضمیر...

پیشنهاد ما این است که با خرید محصولاتی که به سلامتی و کیفیت آنها اطمینان دارید؛ رژیم غذایی قبلی خود را ادامه بدهید و خطر بیماری‌های مختلف را هم از خود دور کنید. کافی است هنگام خرید، حواستان به نکات زیر باشد:

ظاهر گوشتی که می‌خرید می‌تواند گویای همه چیز باشد! اگر گوشت و مرغ تغییر رنگ داده‌اند یا پوست آنها بریده و غیرعادی است؛ بهتر است قید خرید و خوردنشان را بزنید. گوشت قرمز و گوشت سفید سالم و تازه،‌ معمولا بدون بو هستند. پس مطمئن شوید بوی نامطبوعی از گوشت‌ها به مشام نمی‌رسد. علاوه بر این موارد شما اطلاع چندانی از نحوه نگهداری مرغ‌ها و گوشت‌های قرمز ندارید؛ پس بهتر است این مواد پروتئینی را تازه و به صورت بسته‌بندی از محل‌های معتبر و مورد اطمینان تهیه کنید. مرغ؛ ماده غذایی هزار طعم!

خانم‌ها و آقایانی که اهل آشپزی هستند؛ هر روز با سوال «چی بپزم؟» دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که با کمی خلاقیت و بدون نیاز به مواد اولیه خاصی، میتوانید هر روز غذای تازه‌ای نوش جان کنید! همین مرغ ساده که در اکثر مواقع به صورت آبپز و سرخ شده یا نهایتا کبابی طبخ می‌شود را می‌توانید با چاشنی‌های مختلف طعم دار کنید تا طعم و مزه آن تکراری نشود.

البته کارخانه‌های تولید محصولات پروتئینی کار را برای افرادی که زمان زیادی از روز را هم در خارج از خانه مشغول هستند؛ راحت کرده‌اند. اگر نگاهی به لیست تولیدات این کارخانه‌ها بیاندازید می‌بینید که انواع جوجه‌ها و شنیسل‌ها در طعم‌های متنوع را تولید کرده‌اند و فقط کافیست آنها را داخل تابه بریزید یا روی منقل کباب کنید! تولید جوجه‌های طعم‌دار و شنیسل‌های آماده، انقلابی در مهمانی‌ها و تفریحات نسل جدید به وجود آورده و دیگر لازم نیست کل زمان مهمانی یا کمپینگ را مشغول خرد کردن پیاز و مرغ باشید.

گوشت باکیفیت بخرید!

سن که کمی بالا برود؛ مشکل نقرس و اوره و.... مجبورتان می‌کند قید خوردن گوشت قرمز را بزنید. پس تا فرصت هست؛ از خوردن این پروتئین مغذی و خوشمزه لذت ببرید! معمولا تنوع غذایی گوشت قرمز کمتر از مرغ است و بیشتر برای تهیه انواع خورش و کباب‌ها استفاده می‌شود. البته با گوشت چرخ کرده می‌توانید غذاهای خیلی لذیذ و خوشمزه‌ای مثل انواع پاستا و لازانیا،‌ کباب ها و خوراک‌های مخلوط و... بپزید. اما خیلی وقت‌ها فکر کردن به شستن چرخ گوشت باعث می‌شود بعضی افراد قید چرخ کردن گوشت و همه غذاهای خوشمزه را بزنند. مخصوصا که بیشتر افراد اعتماد چندانی به تمیزی چرخ گوشت‌های قصابی‌ها ندارند. اما کارخانه‌های تولید محصولات پروتئینی علاوه بر تهیه انواع ماهیچه و گوشت خورشتی و کبابی و...؛ گوشت چرخ شده را هم به صورت بسته بندی به فروش می‌رسانند. این بسته‌ها در محیط کاملا تمیز و بدون دخالت دست تهیه شده‌اند و در نتیجه هیچ نوع آلودگی یا بیماری ندارند.

چطور از کیفیت گوشت قرمز و مرغ مطمئن شویم؟

همان طور که در اول مطلب اشاره شد؛ یکی از مهم‌ترین اصول تهیه گوشت مرغ و گوشت قرمز این است که آنها را از محل‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه آلین لند یکی از این محل‌هاست و با خرید مرغ از آلین لند؛ علاوه بر اینکه می‌توانید از میان گزینه‌های زیاد و متنوع انتخاب کنید؛ خیال‌تان از بابت سلامت و تازگی مواد پروتئینی هم راحت خواهد بود.

آلین لند یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که از سال گذشته با فروش محصولات سوپرمارکتی کار خود را آغاز کرد و سپس با گسترش دسته بندی‌های موجود، به کار خود توسعه داد. این فروشگاه اینترنتی امکانات فوق‌العاده‌ای دارد؛ از جمله تخفیف‌ها و کمپین‌هایی که تا ۷۰٪ تخفیف دارند و البته ارسال کاملا رایگان برای تمام خریدها. شما می‌توانید گزینه ارسال اکسپرس را از آلین لند انتخاب کنید و در کسری از ساعت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای؛ کالاهای مدنظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. با استفاده از گزینه ارسال فوری، هیچ نگرانی بابت شرایط و نحوه نگداری مواد پروتئینی هم وجود نخواهد داشت.

البته خرید گوشت قرمز از آلین لند هم امکان پذیر است و می‌توانید به طیف وسیعی از محصولات شامل گوشت چرخ شده، ماهیچه، گوشت کبابی و خورشتی و... با بهترین قیمت و تضمین کیفیت دسترسی داشته باشید.

خرید اینترنتی مواد پروتئینی از آلین لند علاوه بر اینکه در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‎کند؛ باعث می‌شود بتوانید از بین متنوع‌ترین و تازه‌ترین محصولات انتخاب کنید و گوشت قرمز و مرغ خود را کاملا سالم بخرید.

پس از دفعه بعد هنگامی که به یک سفر ناگهانی دعوت شدید یا مهمانی ناخوانده داشتید؛ دیگر نگران تهیه غذا نباشید و آن را به فروشگاه اینترنتی آلین لند بسپارید!

منبع: فردا

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی آلین لند مواد پروتئینی گوشت قرمز آلین لند گوشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند