Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع مطلع مقاومت در منطقه اعلام کردند که حمله صورت گرفته به کشتی اسراییلی در شمال دریای عمان، در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونسیتی به فرودگاه «ضبعه» منطقه قصیر سوریه صورت گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع مطلع مقاومت در منطقه به شبکه خبری «العالم» گفتند که حمله دیروز به کشتی اسراییلی در دریای عمان در پاسخ به حمله اخیر تل آویو به فرودگاه ضبعه سوریه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حمله رژیم صهیونسیتی به شهادت دو نفر از عناصر مقاومت منجر شده بود.
برخی منابع انگلیسی روز جمعه از هدف قرار گرفتن یک کشتی در نزدیکی سواحل عمان خبر دادند. گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه با اعلام این خبر، ادعا کرد که تحقیقات درباره آن در جریان است.
این گروه بدون ارائه جزئیات بیشتر از هویت یا نوع کشتی مذکور، مدعی شد که این اتفاق در واپسین دقایق شامگاه پنجشنبه در شمال شرقی جزیره «مصیره» رخ داد.
ساعاتی بعد از این گزارش، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده است.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» طبق گفته مقام‌های نظامی دریایی انگلیس، این کشتی تجاری اسرائیلی در فاصله 280 کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته شد.
بعد از اعلام اینکه کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان متعلق به رژیم صهیونیستی بوده، شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام مِرسِر استریت، در پی حمله به آن، کشته شدند.
همزمان یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، این کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در 280 کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفته و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.
این گروه همچنین مدعی شد که کشتی مرسر استریت سپس برای بار دوم نیز هدف حمله قرار گرفت که ماهیت آن حمله هنوز مشخص نیست ولی گفته می‌شود که باعث وقوع انفجار در عرشه کشتی شده است.

اتهام زنی اسرائیل به ایران
«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به اظهار جملاتی علیه ایران پرداخت.
وی در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: «ایران نه فقط مشکل اسرائیل است بلکه صادر کننده تروریسم بوده که به تمامی ما آسیب می‌رساند».
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدون هیچگونه مدرکی با متهم کردن ایران درباره حمله روز جمعه به یک کشتی در دریای عمان گفت: «پاسخی سخت برای حمله به مِرسِر استریت محفوظ است».

واکنش آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره حادثه کشتی اسرائیلی در دریای عمان ابراز نگرانی کرد و گفت آمریکا در حال همکاری با شرکای بین المللی برای روشن شدن حقایق است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که با بازماندگان قربانیان حمله اخیر به کشتی "مرسر استریت" در دریای عمان ابراز همدردی می کنیم و از وقوع چنین حمله‌هایی به شدت نگران هستیم.
وی در حساب کاربری توییتر خود افزود که آمریکا برای کمک‌رسانی و یافتن واقعیت‌ها با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است
جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشستی تلفنی با خبرنگاران آمریکایی گفت که کشورش از گزارش ها مبنی بر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان بسیار نگران است و وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

ارتش آمریکا: کشتی حادثه‌دیده نزدیک عمان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است
نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی این کشور معتقدند نفتکش رژیم صهیونیستی نزدیک سواحل عمان در دریای مکران هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.
ارتش آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی آمریکا معتقدند نفتکش رژیم صهیونیستی نزدیک سواحل عمان در دریای مکران هدف یک حمله پهپادی قرار گرفته است.
به گزارش «آسوشیتد پرس»، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در منطقه غرب آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر آمریکایی «یواس‌اس رونالد ریگان» و ناوشکن «یواس‌اس میتسچر» کشتی مذکور با نام «مِرسِر استریت» را هنگام حرکت به سمت یک بندر امن اسکورت کردند.
نیروی دریایی آمریکا افزود: کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی برای اطمینان از این که خطر دیگری خدمه را تهدید نمی‌کند، در کشتی حضور دارند و آماده حمایت از تحقیقات در خصوص این حمله هستند. نشانه‌های اولیه به وضوح حاکی از حمله (با هواپیمای بدون سرنشین) است.
طبق این گزارش، نیروی دریایی آمریکا توضیح نداد که چطور تشخیص داده یک حمله پهپادی باعث خسارت شده، گرچه گفت که کارشناسان وقوع حمله را تایید می‌کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشتی اسرائیل عمان ایران رژیم صهیونیستی دریای عمان نیروی دریایی حمله پهپادی سواحل عمان هدف حمله هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن

رئیس رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با تحریم گردان «نیتسح یهودا» که به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم است، اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما با تحریم گردان نیتسح یهودا مخالف هستیم. این مسئله باید از طریق مذاکره میان تل‌آویو و واشنگتن حل شود.»

به نقل از رأی الیوم، وی افزود: «کمک‌های آمریکا به تل‌آویو نشان‌دهنده پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل است.»

تصمیم آمریکا برای تحریم گردان «نیتسح یهودا» در ارتش رژیم صهیونیستی موجب خشم این رژیم شده است و مقامات آن این اقدام آمریکا را «تجاوز از خطوط قرمز» می‌دانند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر توسط این گردان در کرانه باختری اعمال می‌شود.

پیشتر سایت «واللا» به نقل از سه منبع آمریکایی اعلام کرد قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودا» به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعمال کند. این نخستین باری است که دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک واحد نظامی صهیونیستی به دلیل فعالیت‌هایش در کرانه باختری اعمال می‌کند.

به گفته این منابع، تحریم‌های مذکور مانع انتقال کمک‌های نظامی آمریکا به گردان مذکور خواهد شد و سربازان و افسران آن از شرکت در رزمایش‌ها با ارتش آمریکا یا مشارکت در هرگونه فعالیتی که با حمایت مالی آمریکا باشد، منع خواهند شد.

گردان «نیتسح یهودا» در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان واحد نظامی ویژه یهودیان «حریدی» تاسیس شد اما با کاهش فعالیت‌ این گروه از یهودیان، افراد دیگری جایگزین آنها شدند.

یک هیئت ویژه وزارت امور خارجه آمریکا ماه‌ها پیش، پس از بررسی اتهامات مربوط به نقض جدی حقوق بشر توصیه کرده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، چندین واحد نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی را از دریافت کمک‌های ایالات متحده محروم کند.

به گزارش وب‌سایت تحقیقی «پروپابلیکا» مستقر در نیویورک، حوادث مورد بررسی بیشتر در کرانه باختری و قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی به دست نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی در هفتم اکتبر رخ داده است.

آنها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس مرزی رژیم صهیونیستی است؛ حادثه‌ای که در آن یک گردان دهان یک مرد مسن فلسطینی آمریکایی را بستند، به او دستبند زدند و رهایش کردند تا جان بدهد. همچنین یک پرونده دیگر که مورد بررسی قرار گرفت، این بود که بازجوهای صهیونیست یک نوجوان فلسطینی را که متهم به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف شده بود، شکنجه کرده و مورد تجاوز قرار دادند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم