Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های سابک عربستان و اکسون موبیل آمریکا در اجرای یک طرح پتروشیمی 9 میلیارد دلاری واقع در تگزاس همکاری می‌کنند.

به گزارش رویترز، اکسون موبیل و سابک اعلام کردند که اجرای یک طرح 9 میلیارد دلاری پتروشیمی با بیشترین ظرفیت فرآوری اتان در تگزاس را طی سه ماه سوم سال 2021 میلادی آغاز می‌کنند.

اکسون و سابک همچنین از تشکیل شرکت مشترکی به نام گالف کوست گروت ونچر (Gulf Coast Growth Ventures) هر با50 درصد سهم خبرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت تولید سالانه طرح پتروشیمی یادشده یک میلیون و 800 هزار تن خواهد بود و شامل یک واحد مونو اتیلن گلیکول و دو واحد پلی‌اتیلن خواهد بود.

انتظار می‌رود این طرح پتروشیمی واقع در شمال منطقه کراپس کریست (Corpus Christi) ایالت تگزاس آمریکا تا سال 2022 به بهره برداری برسد.

دارن وودز، مدیرعامل اکسون موبیل در این باره گفت: ساخت بزرگترین واحد کراکر بخار جهان در آستانه تولید سریع حوضه پرمین، اهمیت و مزایای این پروژه را دوچندان می‌کند.

 

تولیدکنندگان و پالایشگران نفت جهان، پتروشیمی‌ها را به‌عنوان بازاری رو به رشد برای تقاضای نفت خام می‌بینند زیرا انتظار می‌رود با افزایش شمار خودروهای برقی، توسعه بازار مسکن و دفاتر کارآمدتر، تقاضا برای سوخت‌های موتوری در حال افزایش باشد.

اکسون‌موبیل و سابک اعلام کردند که انتظار می رود این پروژه بیش از 600 شغل دائمی ایجاد کند.

آنها افزودند: این طرح پتروشیمی مواد مورد استفاده در تولید محصولات مختلف مانند خنک‌کننده‌های خودرو، صنایع بسته‌بندی و مصالح ساختمانی را تولید می‌کند.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) سابیک (SABIC) مجتمع پتروشیمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil سابیک SABIC مجتمع پتروشیمی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو طرح پتروشیمی اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۰۰ هزارتن گندم از کشاوزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال در اردیبهشت برآورد می شود که میزان خرید تضمینی گندم با پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و اعلام جایزه تحویل به ۱۲ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که در صورت اعلام جایزه تحویل و جلوگیری از هدررفت تولید، خودکفایی به طور کامل تحقق می یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم در ۸ استان در حال انجام است، افزود: از مسئولان انتظار داریم که هرچه سریع تر جایزه تحویل را اعلام کند تا از هدررفت گندم‌تولیدی جلوگیری می کند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و تولید انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه گندم توسط رئیس جمهور اعلام شود و کماکان پیگیر این موضوع هستیم تا از واردات گندم بی نیاز شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳