Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:44:57 GMT

معرفی داوران جشنواره «کوکو ۱۹»

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۶۹۳

معرفی داوران جشنواره «کوکو ۱۹»

شهره لرستانی، مامک یحیی‌پور، مریم اسلامی و زهرا موسوی به عنوان داوران جشنواره «کوکو ۱۹» (کودک و کووید ۱۹) معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، جشنواره آنلاین «کوکو ۱۹» که از اواسط تیرماه آغاز شده است، با گذشت مدتی از انتشار فراخوان، اسامی داوران خود را اعلام کرد.


دنا ضیایی رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره کوکو ۱۹ با بیان این‌که تاکنون شاهد استقبال خوب کودکان و خانواده‌های ایرانی از جشنواره کوکو ۱۹ بوده‌ایم، گفت: با گذشت کمتر از ۳۰ روز از انتشار فراخوان این جشنواره، بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آثار که با محوریت بخش‌های مختلف این رویداد بوده شاهد خلاقیت کم‌نظیری از سوی کودکان ایرانی در نقاط مختلف کشور بودیم و این جای بسی خوشحالی است.


او در ادامه درباره ارزیابی آثار رسیده به جشنواره کوکو ۱۹ نیز توضیح داد: شهره لرستانی، مامک یحیی‌پور، مریم اسلامی و زهرا موسوی از جمله اشخاصی هستند که به عنوان داوران اولین دوره جشنواره «کوکو ۱۹» (کودک و کووید ۱۹) با ما همکاری کرده و به ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف می‌پردازند.


ضیایی در ادامه بیان کرد: این رویداد فرهنگی و هنری به صورت رایگان و با حمایت مالی و معنوی برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی، برنامه توسعه ملل متحد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا اواسط شهریورماه به صورت برخط ادامه پیدا می‌کند و تا پایان روز کاری ۲۲ مردادماه پذیرای آثار شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف ایران است.


او افزود: کودکان در رده سنی ۷ تا ۱۵ سال با ارسال آثار در حوزه‌های استنداپ کمدی، شعر، داستان‌نویسی و نقاشی و خانواده‌ها با ارسال فیلم کوتاه از مشارکت اعضای خانواده در خواندن شعر، بازی و هر نوع سرگرمی خلاقانه در محیط خانه در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ می‌توانند در همه بخش‌های این جشنواره شرکت کنند.


رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره کوکو ۱۹ در پایان گفت:  داوران جشنواره پس از بررسی آثار شرکت‌کنندگان، در اختتامیه این مراسم که اول شهریورماه است، در هر بخش اسامی ۱۰ برگزیده را اعلام می‌کنند. به این ترتیب آثار برگزیده به مدت چند روز در صفحه اینستاگرام جشنواره به نظرخواهی گذاشته شده و هرکدام از آثار که بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گیرند به عنوان برگزیدگان مردمی معرفی می‌شوند. جشنواره «کوکو ۱۹» علاوه بر جوایز برگزیدگان هیات داوران، به آثار برگزیده منتخب مردمی نیز جوایز ویژه‌ای اهدا می‌کند.


شهره لرستانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، علاوه بر دبیری هنری جشنواره کوکو ۱۹، به عنوان یکی از داوران این جشنواره نیز انتخاب شده و بیشتر به ارزیابی آثار ارسال‌شده در بخش استندآپ می‌پردازد. مامک یحیی‌پور نقاش و  عکاس هنری که یکی از مدرسان هنر در دانشکده‌های هنری است،‌ به عنوان دیگر داور این جشنواره معرفی شده است.
مریم اسلامی شاعر و داستان‌نویس و مترجم داستان‌هایی در حوزه کودک و نوجوان نیز داوری در اولین دوره از جشنواره کوکو ۱۹ را پذیرفته است. او پیش‌تر نیز سابقه داوری در جشنواره‌های فجر، قلم زرین، رشد و جشنوارهای ادبی کانون پرورش فکری را در کارنامه داشته است. 
زهرا موسوی نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس که مولف و شاعر کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان است، دیگر داوری است که در اولین دوره از جشنواره کوکو ۱۹ به ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.coco19.ir به صورت رایگان از طریق پنل ثبت نام اقدام به ارسال آثار خود کنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره دبیرخانه ۰۹۱۲۳۷۷۷۹۱۸ تماس گرفت.
جشنواره «کوکو ۱۹» کاری از کانون آشنایی با حیات وحش و موسسه فرهنگی هنری ودود بوده که در راستای پروژه آگاهی‌افزایی مشارکتی درباره کووید ۱۹ در دو بخش کودک و خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کودک و کووید ۱۹ آثار شرکت کنندگان ارزیابی آثار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است

فریبا ولیپور بیان کرد: دومین رویداد ملی و استانی جایزه جوانی جمعیت همزمان با روز ملی جوانی جمعیت (۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار و با توجه به اینکه این رویداد در ۲ سطح ملی و استانی برگزار می‌شودُ تمام افرادیکه در مرحله استانی شرکت می‌کنندُ همزمان می‌توانند در سامانه ملی ورود و اسناد و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند.

وی اظهار داشت: سطح ملی و استانی این رویداد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیدگان هرکدام از این سطوح در روز ملی جمعیت در مراسمی تجلیل خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: آئین تجلیل استانی این رویداد ملی در شهرستان خرم آباد و برگزیدگان سطح ملی نیز در ستاد ملی جمعیت در استان تهران تجلیل خواهند شد.

ولیپور با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند مجموعه آثار شرکت کنندگان در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را در سایت بارگذاری کنند عنوان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و پس از آن مراحل داوری و تعیین نفرات برتر مشخص می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی https://jameyat.ir مراجعه و آثار و مستندات خود را ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تاکید بر اینکه همزمان امکان ثبت نام در هر ۲ سطح این رویداد امکان پذیر است ادامه داد: افرادی که علاقمند به شرکت در سطح استانی هستند می‌توانند به ایمیل دفتر امور بانوان banovanlr@gmail.com و شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ و ۰۶۶۳۳۱۹۱۱۵۲ جهت ارسال مستندات خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که در ارسال اثار مشکل دارند و نمی‌توانند در فضای مجازی آثار خود را ارسال و می‌توانند آثار خود را به مراجعه حضوری مجموعه مستندات خود را به دفتر امور بانوان تحویل دهد.

ولیپور گفت: هیات داوران هفت نفر از گروه‌های مختلف هستند و در نشست‌های مختلف مجموعه مستندات را بررسی و از هرکدام از بخش‌های هفت گانه سه عضو را انتخاب می‌کنند و ۲۱ برتر در حوزه جوانی جمعیت در روز ۳۰ اردیبهشت طی مراسمی رسمی با میزبانی دفتر امور بانوان استانداری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • رادیو صدای لحظه‌هاست