Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم حسن زاده روز شنبه به مناسبت روز اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:حتی در دوران انتشار بیماری ویروس کرونا هیچ گونه کمبود خون در کهگیلویه و بویراحمد احساس نشد.

سازمان انتقال خون ایران در روز نهم  مرداد ماه سال ۱۳۵۳ در کشورمان با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی فراورده های خونی نظیر پلاکت تنها قابلیت سه تا پنج روز نگهداری دارد و تاکنون با وجود پیشرفت علم هنوز جایگزینی برای خون کشف نشده تاکید کرد: همواره برای نجات بیماران تالاسمی،جراحی های بزرگ و ذخیره خون جهت حوادث پیش بینی نشده مانند سیل و زلزله نیاز به اهدای خون وجود دارد.

حسن زاده در مورد اهدای خون در روزگار کرونا تاکید کرد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند یا به ویروس کرونا آلوده شده اند یک ماه پس از تزریق واکسن یا بهبودی کامل می توانند برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی در افرادی که اهداکننده مستمر خون هستند کمتر است و همچنین آزمایش‌های انجام شده حین اهدای خون موجب کشف بیماری‌های نهفته احتمالی اهداکنندگان می‌شود که در حفظ و ارتقای سلامت اهمیت زیادی دارد.

حسن زاده عنوان کرد:قرار داشتن در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال،داشتن وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، نداشتن بیماری های مانند سل و هپاتیت از مهمترین شرایط اهدای خون است.

حسن زاده ابراز داشت:هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در شهرهای یاسوج،دوگنبدان و دهدشت پذیرای اهداکنندگان خون است.

براساس آمار جهانی از هر سه انسان یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کند.

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت کنندگان، «انتقال خون» نام دارد.اهدای خون هنگامی رخ می دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می کند.

خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامت به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد یا به وسیله بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می شود.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران گچساران انتقال خون اهدای خون حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر جواد شریعتی گفت: پارمیدا رضایی، دانش‌آموز ۱۳ ساله اهل شهرستان لالی که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.     وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به ۳ بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.   دکتر شریعتی می‌گوید: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

دیگر خبرها

  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی