Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کار پزشکان و کادر درمان بیمارستان‌های استان در پیک پنجم کرونا بسیار سخت شده و به سمت فرسودگی رفته‌اند.

سید احمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته، هفته سنگینی برای بیمارستان‌های استان بود و آمار بیماران بستری در استان به بیش از ۴۵۰ نفر در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فشار بسیاری بر روی نیروهای درمانی وجود دارد که آزار دهنده شده است، گفت: در کنار مشکل فرسودگی کادر درمانی استان، مشکلات اعتباری نیز مزید بر علت شده است تا شرایط سختی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سطح اشغال تخت‌های بیمارستانی به ۷۰ درصد رسیده و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، برای پذیرش بیماران دچار مشکل می‌شویم.

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه همراهان بیماران در هر شرایطی اصرار بر بستری شدن بیمار دارند حتی درشرایطی که نیاز به استفاده از اکسیژن نیست. از آنان درخواست داریم که اصراری برای بستری شدن نداشته باشند. درصورت لزوم، پزشکان دستور لازم را خواهند داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری هستند، گفت: به علت وخامت شرایط، پیش بینی و آمادگی برای بحران، طی روزهای گذشته سه بخش کرونایی دیگر در این بیمارستان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از عدم توجه به موارد بهداشتی نیز انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال، تالارهای عروسی که مدتی قبل پلمب شده بودند پلمب شکنی کرده‌اند و مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تقریباً تمام تالارهای پذیرایی بجنورد باز هستند و بدون رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان کاهش پیدا کرده است افزود: هرچند هنوز از میانگین کشوری در رعایت نکات بهداشتی جلوتر هستیم اما این آمار به شدت کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارلوس توز در بیمارستان بستری شد

مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین با مشکلات قلبی درگیر است

طرفداری | کارلوس توز، مهاجم سابق باشگاه‌های منچستریونایتد، منچسترسیتی و یوونتوس که این روزها هدایت باشگاه ایندپندینته در آرژانتین را به عهده دارد، روز گذشته به دلیل احساس درد در ناحیه قفسه سینه، به بیمارستان منتقل و بستری شد.

توز از بیماری فشار خون بالا رنج می‌برد و دلیل انتقال او به بیمارستان نیز مشکلات ناشی از استرس بالا عنوان شده‌است. نتایج حاصل از معاینات اولیه رضایت بخش بوده‌اند اما اطلاع دقیق از وضعیت توز، نیازمند انجام آزمایشات بیشتر است.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران