Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:14:09 GMT

آتش بس 48 ساعته در استان درعا در جنوب سوریه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۰۹۵

آتش بس 48 ساعته در استان درعا در جنوب سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وادیم کولت» نائب‌رئیس مرکز صلح روسیه در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) از امضای توافق آتش‌بس میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در استان «درعا» خبر داد.

به نوشته الجزیره، دو روز پس از آغاز عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مسلح مستقر شهر درعا واقع در جنوب این کشور طرفین با میانجیگری روسیه حاضر به آتش‌بس ۴۸ ساعته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» درگیری دو روز گذشته در سه سال اخیر در استان درعا بی سابقه بود و ارتش سوریه همزمان تجهیزات بیشتری را روانه این استان کرده است.

«وادیم کوریت» همچنین گفت که به لطف تلاش نیروهای مسلح سوریه، ثبات در منطقه برقرار شده است. اما وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) نسبت به پاکسازی استان درعا از تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش درگیری‌ها شد.

اواخر تیرماه نیز «وادیم کولیت» هشدار داده بود که طبق گزارش‌هایی که در اختیار مرکز روسی آشتی قرار گرفته است، شبکه‌های تروریستی خفته‌ در شهرک‌های دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین در استان درعا در حال جذب نیرو برای انجام اقدامات خرابکارانه هستند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دولت سوریه اقداماتی را برای تضمین امنیت در مناطق جنوبی سوریه انجام داده است و از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی ایست‌های بازرسی برای بازرس وسایل نقلیه به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات به گروههای تروریستی و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی اشاره کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش بس روسیه درعا تروریست های سوریه استان درعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که حادثه دریایی جدیدی در جنوب غرب عدن به وقوع پیوسته است.

در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس آمده است: گزارش‌هایی را درباره وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۵ مایل دریایی از جنوب غرب عدن دریافت کرده‌ایم.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • حادثه دریایی در جنوب غرب عدن