Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر دوباره از اپل انتقاد کرد و اینبار به سراغ کارمزدهای این غول دنیای فناوری در اپ استور رفت. ماسک در توییتش از شرکت اپیک گیمز حمایت کرده است.

به گزارش برنا؛ مدیرعامل تسلا در توییتش گفته: «کارمزدهای اپل در اپ استور در عمل مالیات جهانی روی اینترنت هستند. حق با اپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این اولین باری نیست که ماسک از اپل انتقاد می‌کند، اما اینبار انتقادش مستقیم‌تر است. در گذشته مدیرعامل تسلا در جلسه مربوط به گزارش مالی این کمپانی گفته بود که می‌خواهد امکان استفاده از شبکه شارژ تسلا را برای سایر شرکت‌ها فراهم کند چرا که به دنبال ایجاد یک باغ محصور برای فشار به رقبا نیست. به گفته ماسک، این اقدام توسط شرکت‌هایی مانند اپل انجام می‌شود.

مدت‌هاست اپل و اپیک گیمز درباره کارمزدهای اپ استور درگیر دعوای حقوقی هستند و کارشناسان چنین درگیری را یک تهدید بزرگ برای درآمدهای کوپرتینویی‌ها و رشد آن‌ها در آینده می‌دانند. اپیک گیمز با استفاده از یک سیستم پرداخت جایگزین در بازی محبوب فورتنایت، موجب حذف آن از اپ استور شد. پس از این اقدام اپل، اپیک گیمز از این کمپانی بخاطر محدودیت‌ها و کارمزدهای اپ استور شکایت کرد.

اوایل سال جاری میلادی این دو شرکت به دادگاه رفتند و همچنان منتظر اعلام نتیجه نهایی هستیم. اپیک گیمز به دنبال اپ استورهای جایگزین یا دسترسی متفاوت کاربران به اپ‌های iOS است، اما اپل نمی‌خواهد تغییری در سیاست‌هایش ایجاد کند.

در حالی ماسک به صورت مستقیم از کارمزدهای اپل در اپ استور انتقاد کرده که تسلا اپلیکیشن پولی در فروشگاه اپل ندارد و کارمزدهای کوپرتینویی‌ها روی درآمد آن اثرگذار نیست.

یکی از دلایلی که ایلان ماسک شروع به انتقاد مستقیم از اپل کرده، می‌تواند مربوط به ورود این کمپانی به دنیای خودروهای الکتریکی باشد، صنعتی که تسلا می‌خواهد همچنان در آن پیشرو باشد.

چشم‌انداز بازار خودروهای برقی باعث شده تسلا باارزش‌ترین خودروساز دنیا شود، اما با ورود اپل به این بازار شاید جایگاه شرکت تحت مدیریت ماسک در بازار تغییر کند. البته اپل در این بازار تنها نخواهد بود و شرکت‌های آلمانی هم با قدرت می‌خواهند وارد بازار خودروهای الکتریکی شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات اینترنت ماسک رشد بازی درآمد اینترنت کارمزد ایلان ماسک اپ استور مالیات جهانی اپیک گیمز اپ استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد