Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:27:31 GMT

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۱۸۹

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدسعید شاهرخی,استاندار همدان با بیان اینکه تکریم جایگاه علمای دینی به نوعی پاسداشت و گرامیداشت ارزش‌های دینی است افزود: در همین راستا آیین بزرگداشت آیت الله «سید رضا فاضلیان» در سالگرد ارتحال این عالم ربانی برگزار می‌شود.

او در جلسه هماهنگی بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال فاضل عارف آیت الله سیدرضا فاضلیان اظهار داشت: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت‌های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با تاکید بر لزوم تدوین و تنظیم برنامه مطلوب و مدون برای برگزاری این آیین اظهار داشت: نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در این بزرگداشت نقش آفرین هستند مشخص و با تشکیل کارگروه‌هایی برنامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی مربوطه محول شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه چهره‌های شاخص دینی استان ارزشمند‌ترین میراث دینی و فرهنگی جامعه هستند عنوان کرد: در سال‌های گذشته به  منظور پاسداشت علما و مفاخر در استان همدان کنگره‌های شخصیت‌هایی همچون آیت الله نجفی و آیت الله تالهی برگزار شده که مورد عنایت مقام رهبری قرار گرفته است.

او از اعلام آمادگی استانداری همدان برای ساخت یادمان علمای همدانی که در این استان مدفون نیستند خبر داد و تاکید کرد: این طرح ماندگار و تاثیرگذار با سرعت دقت و به بهترین شکل انجام شود.

به گفته استاندار حجت الاسلام فاضلیان از ویژگی‌های شخصیتی و معنوی نابی برخوردار بود و بر همین اساس ارج نهادن به این روحانی بزرگ را در اولویت قرار دادیم.

شاهرخی بیان کرد: او  از یاران راستین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشت.

او مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های این شخصیت فرزانه برشمرد و گفت: آیت الله فاضلیان با پیر و جوان و همه قشر‌ها ارتباط نزدیکی داشت، زیرا برخورد نگاه و بیانش برای رضای خدا بود.

 آیت الله سیدرضا فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه ملایر منصوب شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

او از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر  پنجم آبان ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله سید رضا فاضلیان سالگرد ارتحال آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علما و روحانیون اهل سنت با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است از مردم گنبد کاووس خواستند در مرحله دوم انتخابات حضوری پر شور دشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع در همدان
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا