Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@17:50:43 GMT

برج تاریک در صورت فلکی کژدم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۸۸۵

برج تاریک در صورت فلکی کژدم

ایتنا - این ابر کیهانی غبارآلود در سایه‌ای که در یک میدان ستاره‌ای شلوغ و در امتداد دنباله صورت فلکی کژدم قرار گرفته، برای برخی تصویر یک برج تاریک و شوم را تداعی می‌کند. این ابر کیهانی غبارآلود در سایه‌ای که در یک میدان ستاره‌ای شلوغ و در امتداد دنباله صورت فلکی کژدم قرار گرفته، برای برخی تصویر یک برج تاریک و شوم را تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در حقیقت، این امکان وجود دارد که انبوهی از گرد و غبار و گاز مولکولی در حال فروپاشی برای تشکیل ستارگان، در کمین این سحابی تاریک نشسته باشند؛ ساختاری که تقریباً به‌اندازه ۴۰ سال نوری از این تصویر تلسکوپی زیبا را دربر می‌گیرد. این ابر جاروب شده که با نام «گلوله دنباله‌دار» نیز شناخته می‌شود، با پرتو فرابنفش شدید حاصل از ستارگان بسیار داغ در برج NGC 6231 که در لبه بالایی تصویر قرار گرفته، شکل می‌گیرد.
 
آن نور فرابنفش پرانرژی، درخشش سرخ گاز هیدروژنی را تأمین می‌کند. ستاره‌های داغ موجود در گرد و غبار را می‌توان به شکل سحابی انعکاسی به رنگی مایل به آبی مشاهده کرد. این برج تاریک یا همان NGC 6231 و سحابی‌های مرتبط با آن نزدیک به ۵ هزار سال نوری با ما فاصله دارند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فضا ناسا برج تاریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • فیلم| رئیسی: انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی
  • فانوسی در شب‌های تاریک؛ یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد