Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: بازار شهید شوشتری فرصتی برای حمایت از اقشار کم درآمد است.

مهدی یعقوبی در مراسم بهره‌برداری از پل پنجتن و تعریض دسترسی و بهسازی تجهیزات بازار شهید شوشتری که امروز، ۹ مرداد ماه، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته در زمینه ساماندهی مشاغل، تلاش شده است تا با حمایت از مشاغل خرد و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه از طریق راه‌اندازی بازارهای مختلفی نظیر روز بازارها، شب بازارها، بازارهای محلی و بازارهای تخصصی گام‌های موثری برداشته شود؛ گام‌هایی که فرصت مناسبی را برای توسعه کسب‌وکار برای اقشار کم درآمد ایجاد می‌کند و با ساماندهی مشاغل غیر رسمی و خرد در این بازارها، نقش بسیار مهمی در کاهش نازیبایی‌های سطح شهر و ایجاد سد معبر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی در سال‌های اخیر، جابه‌جایی جمعه‌ بازار مستقر در جاده میامی بود. بازاری که در بافت مسکونی قرار داشت و نارضایتی‌های مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرده بود. در همین راستا انتقال این بازار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و در بازه زمانی کوتاهی، فضایی جدید در مسیر جاده پنج‌تن آماده‌سازی و در اختیار غرفه‌داران قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: پس از جابه‌جایی و انتقال این مجموعه، به تدریج برخی نیازمندی‌ها و معضلات، نظیر مسیر دسترسی کم عرض و تردد سنگین خودروها به ویژه در روزهای تعطیل شناسایی شد که در همین راستا احداث پل دیگری در موازات پل قدیمی موجود و تعریض مسیر دسترسی به بازار شوشتری در اواخر سال 13۹۸ با کارفرمایی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد آغاز شد. پلی با طول ۷۵ متر و عرض ۱۲ متر که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در امتداد آن نیز تعریض مسیر به طول بیش از ۱۸۰۰ متر و عرض حدود ۲۲ متر صورت پذیرفت.

یعقوبی ادامه داد: ساخت مجموعه بازار شهید شوشتری با هدف ساماندهی بازارچه‌ها و مشاغل خرد شهری و رفع موانع برای عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان صورت پذیرفته که شامل بیش از ۳۷۰۰ جایگاه در ابعاد دو در دو متری است که در جهت بهسازی این بازار، چیدمان غرف و محوطه‌سازی استاندارد در ۹ لاین سکوی بتنی جانمایی شده است.

مشهد به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: بنا به درخواست‌های مکرر مردمی جهت جابه‌جایی جمعه‌ بازار شهید شوشتری از اولین روزهای استقرار شورای پنجم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و از طرفی در نظر داشتیم در ساحت‌های مختلف جغرافیایی شهر مشهد پراکنش و پراکندگی داشته باشیم. پروژه بهسازی بازار شوشتری از سال 13۹۶ کلید خورد و از اردیبهشت ماه سال 13۹۷ بدون تجهیزات و سکو کار خود را آغاز کرده بود و در ادامه تسهیل حریم، تحویل معبرها و جمع کردن معارضات، یکسال به طول انجامید و در نهایت با وجود کرونا توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: خوشحالیم که در روزهای پایانی شورای پنجم، مشهد به کارگاه بزرگ سازندگی، بالندگی، رشد، نمو و خدمت به آحاد و زمینه های مختلف تبدیل شده است.

ساماندهی جمعه بازار شهید شوشتری با اجرای سه پروژه

مسعود رضوی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ساماندهی، حمایت و رونق‌بخشی به کسب‌وکار در روزگار فعلی برای کمک به معیشت شهروندان، از دغدغه‌های مدیریت شهری است که در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده است و از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی بازار هنرمندان، بازار مشاغل خانگی، کافه ون، کارفود، ایست‌کار و سایر بازارها اشاره کرد.

وی افزود: پروژه ساماندهی جمعه بازار شهید شوشتری به سه ریز پروژه تقسیم می‌شود که بخش اول شامل ایجاد پل سواره رو انتهای پنج‌تن و الحاق به پل قدیمی است که علاوه بر روان‌سازی ترافیک نقطه مطلوب و مناسبی برای ترازیت و اتصال کمربند شمالی یه متن شهر است و اراضی زیادی که در این محدوده وجود دارد که در آینده می‌تواند زمین های ذخیره‌ای برای خدمات شهرداری در حریم شهر باشد و این پل زیرساخت خوبی برای کاربری‌های آینده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: کما این‌که این پل در بستر قدیمی و رودخانه کهن کشف‌رود اجرا شده است و با توجه به سیل‌های فصلی سال 13۹۹ امکان تخریب وجود داشت، اما این اتفاق رخ نداد. ریز پروژه دوم اتصال مسیر پل تا جمعه بازار بود که توسط سازمان عمران عملیات زیرسازی، تسطیح، تعریض و آسفالت آن انجام شد و ریز پروژه سوم نیز شامل مناسب‌سازی بستر جمعه بازار و احداث سکو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد ساماندهی مشاغل اقشار کم درآمد شهرداری مشهد جمعه بازار قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی و توجه به اقشار کم‌بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی، اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان به‌عنوان یکی از وظایف پیگیری‌کننده توسط دستگاه‌های حمایتی بوده و حمایت‌های اعتباری و پشتیبانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: در حمایت و رفع مشکلات اقشار محروم و کم‌بضاعت باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم استفاده کرد.

استاندار لرستان، اظهار کرد: لرستان دارای ثروت، سرمایه و دارایی‌های بی‌شماری اعم از آب‌وخاک، محیط جغرافیایی و مردمانی متمدن، مؤمن، شجاع و وفادار به‌نظام اسلامی است.

شفقت، گفت: حمایت از اقشار کم‌بضاعت در نظام اسلامی به‌عنوان یک وظیفه یادشده و دولت موظف به پشتیبانی از این افراد است.

وی افزود: توجه به جامعه نیازمندان و پشتیبانی از آنها در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد داشت و موظف به رعایت ضوابط هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که در بین مردم باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم دغدغه‌های را برطرف کنیم، ادامه داد: دغدغه برای برطرف‌کردن مشکلات افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت از وظایف ما است و باید طبق برنامه‌ریزی رسیدگی شود که مردم نسبت به همنوعان خود بی‌تفاوت نباشند.

شفقت، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به‌عنوان نهادهای انقلابی و حمایتی باید نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار استان اقدام کنند و ما به‌عنوان نماینده دولت وظیفه فراهم‌کردن شرایط این سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت.

وی گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید توانمندسازی افراد تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند و این مهم در اولویت ما قرار خواهد داشت و تا ارتقای سطح برخورداری مردم افزایش یابد همچنین فراهم‌شدن فرصت سرمایه‌گذاری و ثروت سازی در مناطق محروم فراهم شود.

استاندار لرستان، افزود: این دو نهاد انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و نشان از اهمیت به قشر محروم دارد که در این راستا نقش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی به اقشار کم‌درآمد مهم تلقی می‌شود.

شفقت به نقش مهم بانک‌ها در حمایت از اقشار کم‌بضاعت و اشتغال و خودکفایی آنها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را به‌صورت جدی انجام دهند.

وی اظهار داشت: اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در اولویت قرار گیرد همچنین توجه به ارتباطات و تعاملات مسئولان به خانواده‌های شهیدان فراموش نشود چرا که مجری اهداف شهدا هستیم.

استاندار لرستان، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک همگانی رفاه اجتماعی در شأن نظام اسلامی را برای مردم لرستان فراهم کنیم.

شفقت همچنین به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان اشاره کرد و خواستار تعیین و تکلیف سریع برج‌های دوقلوی میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد شد و از مسئولان کشوری برای حضور در استان و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام دعوت کرد.

کد خبر 6088427

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود