Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@19:30:19 GMT

ترفند‌های تهیه لیمو عمانی در خانه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۰۴۴

لیمو عمانی همان لیمو ترش خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه غذا‌ها استفاده می‌شود که تهیه لیمو عمانی در منزل با این نکاتی که در اختیار شما قرداده ایم کار ساده‌ای است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت:

لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذا‌ها استفاده می‌شود. ما در «ایرنا زندگی» طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی:

لیمو ترش شیرازی: ۱ کیلوگرم
سرکه: ۱ فنجان
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت لیمو عمانی:

۱. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آن‌ها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آن‌ها را با آب سرد خوب بشویید.

۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید، اما آن‌ها را آبکشی نکنید.

۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آن‌ها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

۵. لیمو‌های کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

بیشتر بخوانید: علت تلخ شدن قورمه سبزی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی لیمو عمانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی لیمو عمانی تهیه لیمو عمانی لیمو ترش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به سوءاستفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه با افزایش ارسال لینک‌های آلوده، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغ قضائی، سهام عدالت، پرداخت وام و نظایر آن مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: ارسال و دریافت این پیامک در تمام پیام‌رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن و حتی ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان نیز احتمال دارد.

پاشایی ادامه داد: افراد در صورت مواجه با این پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمام آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند و در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد است.

کد خبر 750037

دیگر خبرها

  • چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران