Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:16:47 GMT

از پخت و توزیع نان صلواتی تا احداث حمام در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۳۷۲

از پخت و توزیع نان صلواتی تا احداث حمام در مناطق محروم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار مهر، گروه جهادی شهدا به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم به چندین اقدام جهادی در خارج از پایتخت را تدارک دید و مجدد راهی مناطق محروم شد.

بر اساس این گزارش، این گروه جهادی همزمان با عید قربان در سه نقطه کشور در شهرستان سبزوار، شهرری و استان البرز به ذبح ۴ رأس گوسفند پرداخت و در بین خانواده‌های نیازمند و بی بضاعت توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن اسماعیلی مسئول این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی این گروه جهادی پرداخت و عنوان داشت: در عید قربان گروه جهادی شهدا با حضور در شهرستان سبزوار به منظور معالجه یکی از ساکنان روستا که به بیماری چشمی آب سیاه مبتلا شده بود بیمار را به بیمارستان منتقل و وی مورد معالجه قرار گرفت.

اسماعیلی در بخش دیگر ضمن بیان اینکه در فاصله اعیاد قربان و غدیر ساخت یک واحد مسکونی برای یکی از روستاییان روستای روداب آغاز شد، گفت: در فاصله این دو عید بزرگ هم گروه جهادی شهدا برای فردی که خانه‌اش آتش گرفته بود و توان ساخت دوباره نداشت، کلنگ احداث یک واحد مسکونی در روداب زمین زده شد که مراحل احداث آن در حال انجام است.

وی ابراز داشت: در عید غدیر هم این گروه جهادی اقدام به پخت ۳۰۰ پرس غذای گرم و توزیع آن بین روستاهای دوچاهی، تسبند، گرو، ملوند، دریاچه، بیدک، چاه عبدالملکی و چاه ملک کرد، ضمن اینکه ذبح قربانی در روز عید غدیر انجام شد و گوشت آن میان خانوارهای روستایی توزیع شد.

وی به پویشی در روزهای عید قربان و غدیر اشاره کرد و توضیح داد: همچنین پویش نذر نان از دیگر برنامه‌ها بود که در این اعیاد مذکور نان به صورت رایگان میان چند روستا توزیع شد و در ادامه در روستای ملوند یک باب نانوایی به مدت یک روز و به تعداد ۱۲۰۰ قرص نان رایگان میان ساکنان پخش کرد.

اسماعیلی گفت: توزیع ۲۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های بی بضاعت روستای دوچاهی، تسبند، گرو و دریاچه انجام شد. در ادامه ۱۵۰۰ بسته فرهنگی مزین به نام حضرت امیر (ع) در تمام روستاها پخش شد.

مسئول گروه جهادی شهدا با اشاره به اقدامات بداشتی این گروه و توزیع ماسک در کشور توضیح داد: بخش دیگر برنامه گروه جهادی شهدا به واسطه موج جدید کرونا توزیع ماسک میان روستاهای مناطق محروم شرق کشور بود که در این برنامه هم ۵ هزار ماسک در روستاها توزیع شد.

اسماعیلی به پویش «نسیم مهربانی» اشاره کرد و متذکر شد: پویش «نسیم مهربانی» از برنامه‌های دیگری بود که در این ایام تدارک دیده شده که بواسطه آن برای خانواده‌های محروم و کم بضاعت کولر و پنکه تهیه شد. در این راستا برای یک خانواده در عید غدیر کولری تهیه و تحویل خانواده شد. در فاصله میان عید قربان تا غدیر گروه جهادی شهدا اقدام به توزیع و اهدای ۱۷ پنکه و ۲۰ کولر توزیع کرد.

وی ضمن بیان اقدامات تاسیساتی گروه گفت: در بحث ساخت و ساز حمام عمومی و سرویس بهداشتی در شرق کشور ۴ حمام و سرویس بهداشتی برای ۴ خانواده و ۲ حمام عمومی برای روستای دوچاهی احداث شد و در حال حاضر هم این گروه جهادی در حال ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یکی از خانواده‌های بی بضاعت در روستای ملوند است.

کد خبر 5269658

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی ماسک ویروس کرونا کمک به نیازمندان بسته معیشتی گروه جهادی شهدا عید غدیر خم جشن عید غدیر قرآن کریم قرآن هیات مذهبی فعالیت های قرآنی امام علی ع سازمان تبلیغات اسلامی غدیر خم رادیو قرآن سازمان دارالقرآن الکریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم علوی اطعام غدیر گروه جهادی شهدا گروه جهادی عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • فیلم| اردوی جهادی با عطر شهدا
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم