Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:43:17 GMT

۱۶ هزار واکسن در قشم تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۳۹۶

۱۶ هزار واکسن در قشم تزریق شد

دکتر جابر زرنگ شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۶ درصد از واجدان شرایط برای تزریق واکسن مراجعه کردند که این آمار در استان بیش از ۷۰ درصد است.

وی تعداد ادامه داد: روزانه ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان قشم بستری می‌شوند و تعداد موارد مراجعه سرپایی در ۲ هفته قبل ۲ برابر شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: در همین مدت ۲۴۰ بیمار بدحال در بیمارستان بستری شده و ۲۵ بیمار نیز فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جوان سی ساله نیز در بین فوت شدگان وجود دارد اظهار کرد: افزایش موارد فوتی به دلیل مراجعه دیرهنگام بیمار به پزشک اتفاق افتاد.

زرنگ افزود: پیش از این بیشتر مرگ و میر ناشی از این بیماری در افراد بالای ۶۰ سال اتفاق می‌افتاد که با واکیسناسیون این افراد، فوت ناشی از کرونا در این سن کاهش یافته است.

تزریق واکسن در لارک و هنگام در مراحل پایانی

معاون شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزایر لارک و هنگام تاکنون، ۸۱ درصد از ساکنان جزیره لارک و ۶۵ درصد از مردم هنگام زیر پوشش قرارگرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه تزریق واکسن مرحله بسیار مهم و حیاتی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست و تا حد زیادی مانع مرگ بیمار می‌شود از مردم جزایر هنگام و لارک تقاضا داریم فرصت فراهم شده را از دست ندهند.

اتباع بیگانه واکسن رایگان دریافت می‌کنند

زرنگ گفت: به اتباع بیگانه مجاز واکسن رایگان تزریق می‌شود و این افراد باید طبق زمانبندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در قشم و هرمزگان زودتر از موعد مقرر در کشور آغاز شده است و هیچ گونه مشکلی در تامین واکسن برای افراد مشمول این رده سنی وجود ندارد.

 معاون شبکه بهداشت و درمان قشم تاکید کرد: کسانی که زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند همچنان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تا ریشه کنی کامل بیماری در کشور ادامه دهند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون سراسری هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون سراسری هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است