Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:12:25 GMT

حال و هوای خمین پشت چراغ قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۷۱۴

حال و هوای خمین پشت چراغ قرمز کرونا

سویه دلتا این روزها در خمین می‌تازاند و قربانیانش را یکی پس از دیگری روانه بیمارستان کرده و یا به قرنطینه خانگی می‌کِشد و مردم این شهرستان روزهای سختی را می‌گذرانند و پشت چراغ قرمز کرونا روزگار سپری می‌کنند. 
سویه جهش یافته کرونای دلتا با سرعت انتقال بالا و شدت بیماری بسیاری از خانواده‌ها را در خمین درگیر کرده و این بار کودکان نیز از تیررس خطر در امان نمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیک پنجم کرونا با خمین در استان مرکزی آغاز شد و هنوز این پیک راه اوج را می‌پیماید و گویا قرار نیست با ضعیف شدن ویروس مردم این خطه نفس راحتی بکشند. 
موقعیت جغرافیایی خمین به گونه‌ای است که در مسیر اصلی تردد استان‌های مرکزی و اصفهان لرستان واقع شده و همین موضوع این خطه را مستعد انتشار و درگیری با کرونا می‌کند به‌طوری‌ که زادگاه امام راحل در پیک چهارم کووید ۱۹ نیز مصائب زیادی را از سر گذراند و حتی از شرایط قرمز نیز عبور کرد و این درحالی‌ است که از همه توان برای خدمت به مبتلایان کرونا بهره گرفته شده است.

ضعف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پاشته آشیل خمین است و با وجود پخش فیلم از بخش آی سی سیو بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان و تمنای مدافعان سلامت برای رعایت موازین بهداشتی هنوز شهروندانی هستند که نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک سهل‌انگار هستند.
در گوشه و کنار خمین با وجود چتر قرمز کرونا برپایی جشن عروسی به چشم می‌خورد و هستند شهروندانی که سفر و گردش و حضور در آیین‌های عزا و دورهمی‌های خانوادگی را تعطیل نکرده و با بی‌تفاوت به پروتکل‌های چون مخزنی برای انتشار کووید ۱۹ عمل می‌کنند.
برخلاف اعلام فرمانداری خمین مبنی بر ممنوعیت ورود به پارک‌های سطح شهر، هر شب بوستان‌ها و پارک‌های این شهرستان مملو از جمعیتی است که برای فرار از گرمای تابستان و صرفه جویی در مصرف برق بساط شام و تفریح را سایه به سایه هم پهن کرده و کرونا نیز در غفلت آنان می‌تازاند.
اغلب خیابان‌های خمین نیز صحنه حضور شهروندانی است که برای پر کردن اوقات بی‌هدف در پیاده‌روها و مغازه‌ها پرسه می‌زنند و تنها شمار محدودی از آنان از ماسک استفاده می‌کنند گویا کرونا را نمی‌بینند و یا به کوچه بی‌تفاوتی زده‌اند.

عادی انگاری کرونا و پررنگ شدن وضعیت قرمز در خمین

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت:عادی انگاری در خمین به بی خیالی تبدیل شده است و روز به روز به شماران بستری‌های کووید ۱۹ افزوده می‌شود و در هفته‌های آتی بحرانی جدی برای این شهرستان درحال رقم خوردن است.
دکتر « مجتبی دیده دار» افزود: تخت‌های تنها بیمارستان این شهرستان در حال پر شدن است و خمین در آستانه ورود به وضعیت فوق قرمز در رنگ بندی کرونا است.
وی تاکید کرد: تاکنون هفت هزار و ۹۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در خمین انجام شده است.
وی بیان کرد: با انجام این آزمایش‌ها، سه هزار و ۱۳۹ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲ هزار و ۸۵۴ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافته‌ و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۱۶۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

 تزریق واکسن به تنهایی در برابر هجوم کرونا مصونیت نمی‌دهد

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین ، این شهرستان با پوشش واکسیناسیون ۱۱ درصد از جمعیت مشمول در شاخص مذکور رتبه نخست را بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کرد و اگرچه این موفقیت مهم است اما مردم باید بدانند با دریافت واکسن در برابر هجوم سویه‌های جهش یافته کرونا مصون نمی‌شوند و همواره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در صدر اقدامات است.
دکتر «ابوذر صباغی»، افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ دز واکسن برای مراحل دوگانه تزریق به خمین تحویل شده که ۱۴ هزار ۵۰۰ دز آن  به جامعه هدف تزریق شده است.
وی تاکید کرد: بسیاری از افراد که واکسن دریافت کرده‌اند به ویروس کرونا مبتلا شدند و تزریق واکسن تنها می‌تواند از شدت بیماری کووید ۱۹ کمی بکاهد.

مدافعان سلامت خمین از موج پنجم کرونا بریده‌اند

یکی از پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) خمین از کاهش توان و انرژی مدافعان سلامت با لباس‌های مخصوص در گرمای طاقت فرستای تابستان گفت: موج پنجم کرونا هجمه سنگینی برای کادر درمان است.
وی از شهروندان خمین درخواست کرد: هنگام برداشتن ماسک به فکر پرستارانی باشند که حدود ۱۷ ماه بدون استراحت و در بدترین شرایط در بخش کرونای بیمارستان مشغول به کار هستند.  

نصب سامانه ماسک در ادارات دولتی خمین الزامی‌ است

  فرماندار خمین گفت: این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و به‌منظور کنترل کووید ۱۹ فعالیت سامانه ماسک در ادارات و نهادهای دولتی زادگاه امام راحل راه اندازی شده است.
«احمد طهرانی» افزود: فعالیت سامانه ماسک براساس مصوبه ستاد کرونا استان مرکزی است و از این به بعد خدمات‌دهی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عمومی خمین به مراجعه کنندگان فقط با داشتن ماسک انجام می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به شدت و سرعت انتقال بالای ویروس کرونا سویه دلتا و وضعیت قرمز خمین در فهرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تمام واحدهای صنفی در شهر باید با رعایت کامل موازین بهداشتی فعال باشند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
فرماندار خمین تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، این اماکن مهر و موم وشده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
طهرانی گفت:  نانوایان خمین موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک هستند و واحدهای متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: این شهرستان در لیست قرمز مناطق کرونایی کشور قرار گرفته و رعایت کامل موازین بهداشتی در نانوایی‌ها از مسایل جدی است.


فرماندار خمین افزود: با توجه به شیوع سویه هندی ویروس کرونا نیاز است که واحدهای نانوایی حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مضاعف کنند چرا که نوع فعالیت صنفی آنان ارتباط مستقیم با سلامت خانواده‌ها دارد.
طهرانی اظهار داشت: نان خوراکی است که به‌صورت مستقیم نمی‌توان آن را ضدعفونی کرد و نیاز است در هنگام تهیه و پخت نام تمامی مسایل بهداشتی از سوی نانوایان و مردم رعایت شود.
وی یادآور شد: نانوایان باید دستکش و ماسک استفاده کنند و برای دریافت هزینه نان نیز از پذیرش وجه نقد خودداری کرده و تنها از دستگاه کارت‌خوان کمک بگیرند و به مشتریان بدون ماسک خدمات ارایه نکنند.


وی ادامه داد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی سه بامداد در خمین پابرجا است و ورود تمام خودروهای غیربومی به زادگاه امام راحل ممنوع اعلام شد.
فرماندار خمین با تاکید بر اینکه دورهمی و حضور در اماکن پرتردد کانون انتقال ویروس کرونا است، گفت: ورود به پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های این شهرستان تا زمانی که شرایط کرونا قرمز است، ممنوع اعلام شده و نیاز است مردم برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع همکاری لازم را داشته باشند.
نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه سال ۹۸، پس از قم در شهرستان اراک به ثبت رسیده است

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی خمین واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی خمین ویروس کرونا استان مرکزی خمین واکسن رعایت پروتکل های بهداشتی فرماندار خمین ویروس کرونا استان مرکزی علوم پزشکی قرمز کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از بانوان و خانواده‌های آستارایی به منظور قدردانی از پلیس به عنوان مجریان طرح نور فراجا، طرح صیانت از عفاف و حجاب با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا، ضمن دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از اجرای طرح نور در شهرستان آستارا در حوزه تحکیم مبانی حجاب و عفاف اعلام حمایت کردند.

«سرهنگ عبدالعلی شعبانی» فرمانده انتظامی آستارا در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهرستان، به ویژه بانوان برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور اظهار کرد: خوشبختانه شاهد همکاری وصف‌ناپذیر مردم عزیز شهرستان به ویژه بانوان فهیم و قانون‌مدار شهرمان با پلیس هستیم.

وی افزود: قاطبه زنان و دختران شهرستان مرزی آستارا، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که زنان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه، فعالیت‌های خود را انجام دهند، افزود: نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است و از همه شهروندان محترم، به‌ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به‌منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آن‌گونه که شایسته است رعایت کنند.

کد خبر 6088347

دیگر خبرها

  • فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور